Ei ole, ei. Henkilöstö voi huonosti ja asiakkaita vituttaa. No ottaahan ne sentään omistajan rahan himon huomioon.
Postin vastuullisuus on määritelty selvästi: https://www.posti.com/vastuullisuus/ Jos ei toimi, niin nyt sitten kertomaan ongelmat esihenkilöllesi, esihenkilösi esihenkilölle tai jos ei mikään muu auta niin kansanedustajallesi. Tuohan on valtion yritys.
Tuo jos joku on sinisilmäistä haihattelua. Olen jo hoitanut asiani kuntoon ja päädyin vaihtamaan työpaikkaa. PS. Tätä tuuroahan se on että sain tuota paskaläävää parempaa hommaa, mutta mitään hyvää asiaa en muista jota noiden 7 vuoden aikana työnantajan suunnalta olisi tullut. Jopa henkilöstölle "joululahjaksi" annettu postimerkkiliuska menetti arvonsa vuosi vuodelta, kunnes en sellaista edes saanut.
Joo, näin minä tuon postin sivulla olevan vastuullisuusjutun tulkitsisin, jos olisin ilkeä... Vastuullisuusraportti 2018 (www.posti.com/vastuullisuus) Yritysvastuun johtaminen Yritysvastuutyömme on osa päivittäistä työtä ja johtamista. -Vastuu vieritetään aina komentoketjussa seuraavalle, viimekädessä vastuu on kuitenkin asiakkaalla. Taloudellinen vastuu Olemme markkinaehtoisesti toimiva valtionyhtiö ja toimintamme perustuu kokonaan asiakkailta saataviin tuloihin. -Mitä vähemmällä vaivalla asiakkailta saa rahat pois sen parempi. Yhteiskuntavastuu Postin merkittävin yhteiskunnallinen tehtävä on pitää suomalaisten kuluttajien ja yritysten arki sujuvana. -Kun ei tarvitse kuluttaa aikaa postin lukemiseen ja pakettien aukomiseen jää enemmän aikaa moneen muuhun kivaan asiaan. Henkilöstövastuu Työllistämme noin 20 000 ammattilaista 11 maassa. Työyhteisönä olemme tasa-arvoinen, kansainvälinen, monikulttuurinen ja suvaitsevainen. -Kuka tahansa kelpaa meille töihin, kaikkia kohdellaan yhtä huonosti, kaikki ovat korvattavissa. Sidosryhmät Meille on tärkeää olla aktiivisessa vuorovaikutuksessa sidosryhmiemme kanssa. -Bondagesessiot joka viikonloppu pääkonttorin kellarissa. Vihreä logistiikka Postin ympäristöjohtamisen perustana ovat ympäristöjohtamisstandardit, erityisesti ISO 14 001, lainsäädännön ja viranomaisten vaatimukset sekä YK:n Global Compact -periaatteet. -Roskia ei heitetä luontoon; kirjeet ja lehdet paperinkeräykseen, pakettien sisältö kirpparille ja pakkauspahvit pahvinkeräykseen.
Mutta onneksi postin toimintaan ei ohjata verovaroja. Mielestäni on siis vastuullinen. Työpaikka tai ammatti on ihan oma valinta.
Aika pieni lohtu. Perusjakelu varmaan toimisi tänäkin päivänä ihan hyvin jos Posti ei yrittäisi menestyä pakettibisneksellä jossain Venäjällä.
Mutta kun on kuoleva ala. Meni se Kodakin konkurssiin, kun muistikortille ja pilveen rupesimme kuvaamaan. Kohta kukaan ei saa mitään postia, vain paketteja.
Niin, asiat voi hoitaa ihan hyvistä, tai sitten ihan vitun huonosti ja moraalisesti väärin. Se on makuasia kumpaa haluaa puolustaa. Totta se on että postin toiminta tulee toki loppumaan joku päivä, mutta eri asia on sammutetaanko valot kunniakkaasti vai vuosikausia henkilöstöä kurittaen ja toimarille aiheettomia miljoonia syytäen.
Yleensä omistaja/osakkeiden omistajat päättävät mitä toimarille maksetaan. Sitä ei kannata raililtä ihmetellä/arvostella. Vaikea sanoa, mitä tarkoitat kunniakkaasti toimimalla? Varmaan henkilöstö vähenee joka vuosi. Pitäisikö pitää töissä ja laittaa vielä palkan korotuksia perään, jos hommia ei ole?
No kait sanon vain sitä että siinä olet yksi niistä jotka eivät halua edes ymmärtää miettiä hyvä henkilöstöjohtaminen on. Varmaan ei liioin hyödytä mennä yksityiskohtiin, mutta on myös positiivisestia eri asia antaa tarvittaessa kenkää, kuin pistää porukkaa pihalle ja ruveta väittämään ilman mitään asiaan perehtymistä että jäljelle jäävien pitäisi pystyä tietty hatusta vedetty työpanos tuottamaan. Tätä ei tietenkään talon ulkopuolinen pysty arvioimaan, joten kannattaisi ehkä hyväksyä että joskus mukana olleiden ihmisten kokemuksen kautta saadulla tietämyksellä on kuitenkin edes hieman enemmän painoarvoa kuin vain jonkun kadunmiehen mielipiteillä. Toki on ymmärrettävää että sitä luulee markkinataloudessa kaikkien firmojen toimivan niin reilusti ja hyvin kuin pystyy, mutta se on vain pelkkää itselle ja muille valehtelemista. Pusakka firma vaikka suurimman osan lähetyksistä vielä (sentään joskus) perille saa.
Tämä on tätä mutua sulta ihan täysin. Mille itselle ja muille valehtelemista? Jos firma ei tuota, ei ole töitä, eikä rahaa. Ja miksi ihmeessä sinä kuvittelet, että firmoilla olisi joku "reiluus ja hyvin pystyvyys" tavoite? Olisiko mielestäsi parempi, että Posti vedettäisiin konkaan ja kaikki saisivat potkut?
Onko tullin käytöntöihin tullut joku muutos? Tullasin jo reilu viikko sitten paketin ja vasta tänään huomasin että siitä ei ole tullut mitään viestiä siitä että se olisi annettu postin käsiteltäväksi kuten yleensä. Pienen selailun jälkeen löysin jonkun sivun missä käskettin maksaa postille €2,90 käsittelymaksu erikseen. Mitäs helkkaria?
Samaan törmäsin itse. Toki olin tästä maksusta Plazan kautta lukenut, mutta Posti ei vaivautunut asiakkaalle tästä maksusta kertomaan mitään tai edes linkkiä lähettämään sivulle jossa maksu pitää erikseen käydä suorittamassa. Jonotin 20minuuttia Postin _chattiin_ jotta sain kyselyyni välittömästi vastaukseksi vain linkin ja kysymyksen olenko maksanut ja sittenpä se keskustelu aikakatkastiin sillä välin kun kävin maksamassa. Jotenkin ei jäänyt hyvä maku tästäkään uudistuksesta. Posti "helpotusta" arkeen.
Postiin on kuluttaja-asiakkaan vaikea saada nykyisin yhteyttä. Varmaan niin paljon tullut haukkuyhteydenottoja, että linjat on suljettu lähes täysin. Helpottaa myös palveluiden huonontamista, kun ei ole luotettavaa kanavaa, jota pitkin kansa voisi valittaa.
Kerrankin Kusti polki kuin viimeistä päivää! Arrowfilms lähetti One Missed Call - trilogian maanantaina ja tänään torstaina kolahti luukusta! Virallinen julkaisu vasta ensi maanantaina, joten olen todella tyytyväinen sekä Arrowfilmsin että postin toimintaan. Todella särmää toimintaa kauttaaltaan!
En tiedä kuuluuko tämä tänne, mutta laitetaan johonkin. Kiiinalainen T-paitakauppa, jota olen joskus katsonut ebaystä, ilmoitteli tänään ainakin yhdestä katsomastani paidasta: Delivery: Estimated between Mon. Apr. 20 and Wed. Jun. 17. Sinänsä hienoa, että rehellisesti yrittävät arvioida koronaviruksen vaikutuksen.
Oliko kyseessä ns. kiinanyssäkkä? Edit: kaikki yli 22 euron arvoiset paketit EU:n ulkopuolelta saavat nyt osakseen 2,90 euron käsittelymaksun. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b03b7f0b-7754-48bd-ad7e-608ba7a70ce8
Miksi jakaa postia, kun voi repiä postia? https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6c460f72-b3f4-4281-a815-1339fe53807d Postin imago on kyllä ottanut osumaa monta vuotta putkeen, vähän niin kuin VR:lle naurettiin vajaa kymmenen vuotta sitten ja lehdissä reviteltiin, kun juna jäätyy kiskoille ja matkustajat heitetään lumihankeen. Pienenä Postista tuli mieleen Postimies Paten kaltaiset iloiset veijarit, jotka tuovat kirjeitä ja lehtiä, mutta nykyään mieleen tulee Itella -nimisekoilut, perille löytämättömät paketit, huono toiminta, yllämainitun kaltaiset yksittäistapaukset ja ahne johto.
Perkele, viime vuoden lopulla yksi paketti meni takaisin lähettäjälle Saksaan, vastaanottajaa ei muka löydetty. Tsekkasin postista useampaankin otteeseen kun sitä tavaraa tulee jatkuvasti muutenkin ostettua joten kyseinen paketti ei ikinä päässyt edes paikallisen postin hyllyyn, saati sitten kotiovelle.
Vika koko Postin tämän hetkisessä mallissa on se että yhteiskunnan peruspalvelun ei pitäisi tuottaa voittoa vaan palveluita. Rahoitus pitäisi järjestää muulla tavoin en vain tiedä miten ... Tämä nyt koskee ainakin kirjepuolta. Lokeroautomaatit oli aikoinaan hyvä veto eikä niiden toiminnassa ole minusta pahemmin valittamsta. Tosin lähetyksen ohhjautuminen pelkästään puhelinnumeron pereesteella on kyllä tuossa systeemissä vähintään arveluttavaa ... Surkein lenkki pakettiketjussa on näyttäisi tällä hetkellä olevan ulkomailta tulevien paketti saaminen eteenpäin. Keski-Europpasta tuleva lähetys vaati vähintään saman ajan päästääkseen kotimaassa asiakkaalle kuin mitä vaadittiin lähettäjältä Postin vastuulle.