Sillä voi olla se vaikutus ettei posti pysty ilmoittamaan sinulle lähetyksen saapumisesta. Tämä siis jos sitä ei voi jakaa postiluukkuun vaan pitää hakea itse jostain.
Soittelin aamulla kanssa omasta paketista Postille. Tullaus tuli tehtyä jo toissapäivänä. En saa käsittelymaksua maksettua, kun he eivät ole sitä vielä rekisteröitynyt. Eli taas odotellaan postia perkele
" Postilla on ollut Finnen mukaan myös integraatio-ongelmia omissa järjestelmissään. Tullatut paketit ovat saattanut jäädä useammaksi päiväksi pyörimään lajittelukeskukseen niin sanottuun "lajitteluluuppiin". – Sama lähetys on jostain syystä tullut useampaan kertaan lajittelukoneelle eikä mennyt manuaaliin prosessiin. Finne arvioi tilanteen ongelmien helpottavan elokuun puoliväliin mennessä. – Työtä on tehty paljon ja virheitä on korjattu paljon, mutta emme me missään tapauksessa ole vielä maalissa." https://yle.fi/uutiset/3-12032404
Onkohan EUn sisällä liikkuvissakin paketeissa ongelmia? Yhtä Amazon.de 18.7 lähettämää pakettia ei ole vieläkään skannattu kertaakaan. CDONin ma lähettämä paketti ei myöskään ole vielä saapunut Postille, vaikka yleensä tuossa kestää 2 arkipäivää.
Itse odotin neljää pakettia tällä viikolla. Saa nähdä tulevatko edes ensi viikollakaan. Kaksi niistä on uutisen mainitsemassa lajitteluloopissa. 8 kertaa lajiteltu, kahden viikon sisään.
Alkaa pikkuhiljaa vituttamaan tämä Postin toiminta. Viikon lojunut tulli-selvitys hyväksytty tilassa. Ei vittu mitä paskaa. Postin omaa maksua ei pääse tekemään, kun paketti roikkuu, jossain vitun rullakossa, jossain vitun selvityskeskuksessa.
Viime torstaina illalla tehty CDON-tilaus oli tänään maanantaina noudettavissa. Aika mukavaa vauhtia tuli, vaikka oli viikonloppu välissä. Kuin wanhoina hyvinä aikoina.
Mä tullasin oman lähetyksen aamusta ja iltapäivästä onnistui postin käsittelymaksun maksaminen, saas nähä milloin lähtee liikkeelle... Pari viikkoa ollut siis tullin hallussa mutta ei ole mitään ilmoitusta lähettäneet ja tänään tein tulliselvityksen seuratakoodilla.
Mä tein tullauksen samana päivänä, eli viikko sitten. Nyt oon odotellut Postin osuutta eli 2,9€ maksua saatana, että sen voi maksaa.
Mulla Arrow Filmsin tilaus näkyi viikonloppuna OmaPostissa ja maksoin maksut pois, hain tänään leffat asiamiespostista ja nyt ne ovat sylissäni. Hyväilen niitä. Kaikki tämä ennen kuin saan saapumisilmoituksen Postilta keskiviikkona tai torstaina. Välillä skulaa!
Aina kun puhelin saa hepulin, tietää että lähetys on noudettavissa. Tulee tekstari, sähköposti ja omapostin ilmoitus kerralla. Elokuviin tai kotiteatteriin liittyvää ei ole tainnut tulla ainakaan vuoteen, nytkin tuli uusi tsygäilyrotsi.
Oliko tähän Tullausasiaan jotain omatoimista ratkaisua? Eilen soittelin Postin aspaan, chatin ohjeen mukaan, jossa sanottiin että "lähetä tullausdokumentit minulle emailin liitteenä" ja käsitin että sieltä lähetetään meiliä johon vastaan, muttei ole ainakaan toistaiseksi mitään kuulunut. Olis eri kätsää jos vois liittää ne suoraan OmaPostin kautta siihen kyseiseen lähetykseen. EDIT: Kokeilin nuuri lähettää kyselyn Perillesaamaton paketti -sivun kautta, josko tästä olisi jotain hyötyä.
Meinasin repiä pelihousut kun luin sähköpostia. Postilta oli tullut pyyntö Tullauspäätöksistä kahdesta paketista jotka he itse olivat 15.7 todenneet "ALV maksu hoidettu ostovaiheessa, posti hoitaa tullauksen puolestasi." Jonka jälkeen tuli tulli-ilmoitus hyväksytty ilmoitus. Tämän jälkeen ovat lajitelleet paketit 10 kertaa. Nyt kun erehdyin kysymään niiden perään niin posti odottaa että toimitan heille tullauspäätöset. On kyllä niin ristiriitaista viestintää että ei ihme jos paketit lojuu rullakoissa.
Oikea käsi ei tiedä mitä vasen tekee. Näköjään ei riitä, että joku Postilla tietää tullauksen olevan ok. Koko Postin henkilökunnan pitää tietää siivoojia ja johtajia myöten, tai siltä tämä vaikuttaa. On tämä hullua. En tilaa EU:n ulkopuolelta yhtään mitään ellei ole aivan pakko. Luulisi Postilla olevan rullakot tukossa, kun asiakkaiden paketit pyörivät siellä viikkotolkulla ympyrää...
Itsellä tuli nyt erikoinen viivästys Arrow shopin paketin kanssa. Paketti on saapunut maahan 27.7., mutta sen jälkeen ei mitään edistystä seurannassa. Yhteydenotto Postin 0100-palvelunumeroon ja lopulta selvisi, että paketista puuttuu kaikki mahdolliset tiedot: lähettäjän, vastaanottajan, sisältö jne. Respan mukaan lähettäjäpään pitää toimittaa tiedot järjestelmään. Respa sanoi myös, ettei ole ennen törmännyt vastaavaan. Nice!
Noh, luulisi, että Arrown kanssa hoituu. WowHD, Amazon olisikin varmaan eri homma. Toisaalta jälkimmäinen lähettäisi vaan paketin uudestaan.
Postista eivät olleet vastanneet sähköpostiini jonka lähetin viikko sitten. Olin muotoillut viestin hiukan tiukka sävyiseksi, mutta silti asialliseksi. Kyse oli siis siitä, kun pyysivät tullaus päätöstä minulta vaikka olivat itse tullanneet paketit. Soitin eilen uudestaan pakettien perään. Sieltä vastasi mukava virkailija joka kertoi että heillä on ehkä 40 asiantuntijaa ja hirvittävä kasa palkattuja extra-työntekijöitä, jotka eivät vain tiedä miten homma toimii. Lukevat tyyliin kortista. Pisti pari ruksia koneelle ja sanoi, että "Nyt pitäisi pakettien lähteä eteen päin." Sain juuri viestin, että kaksi pakettia odottaa lähipostissa. Nice.