Prisma.fi (tarjouksia + yleistä keskustelua)

Keskustelu osiossa 'Kauppapaikoista' , aloittajana Professional, 23.08.2012.

  1. Lightwolf

    Lightwolf Tunnettu käyttäjä

    Liittynyt:
    30.03.2008
    Viestejä:
    354
    Saadut tykkäykset:
    1
    Ahaa okei kiitoksia :)
     
  2. MiguZ

    MiguZ Tunnettu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.11.2007
    Viestejä:
    266
    Saadut tykkäykset:
    5
    Nostellaas vanhaa ketjua, koska on niin surkuhupaisaa touhua, että pakkohan se on jakaa.

    Tilasin Prisman verkkokaupasta elokuussa 2013 PlayStation pelikonsolin, koska oli hyvä tarjous. Olin jo jonkin aikaa harkinnut konsolin hommaamista muksuille. Nyt siihen tuli oiva tilaisuus. Ja päätinpä sitten, että ootellaan joulua ja laitan pakettiin. No tässähän minä itse tein sen ensimmäisen virheen, kun en saapunutta konsolipakettia avannut. Laitoin kaapin perukoille joulua odottamaan. Sitten jouluaattoona innoissaan availtiin ja asenneltiin ja kuinka ollakkaan: konsoli oli viallinen. Huusi kuin imuri. No eipä siinä mitään, ei muuta kun odottelemaan joulun jälkeisiä ekoja arkipäiviä ja sitten ottamaan yhteyttä aspaan. Sinne selitin tilanteen ja sieltä oltiin ihan ystävällisiä ja neuvottiin palautusjärjestelyt. No minäpä sitten pakkasin ohjeen mukaan kaikki takaisin, ohjaimet, johdot jne.

    No, lähetin siis konsolin takaisin ja tiedustelin mitä seuraavaksi tapahtuisi. Aspan täti kertoi, että huoltoonhan se lähtee. Kummastelin, että eikö olisi järkevämpää laittaa uusi tulemaan minulle, niin pääsevät lapsetkin pelaamaan. Ei kuulemma. No minkäs teet. Lähetin konsolin kaikkine lisähärpäkkeineen takaisin muistaakseni 27.12.2013. Ennen uutta vuotta joka tapauksessa. Menisi kuulema pari viikkoa huollossa. Meni pidempään. Nyt tässä helmikuun puolessa välissä kuluvaa vuotta konsoli vihdoin saapui. Kirjaimellisesti, konsoli. Ei ohjainta, ei edes virtajohtoa. Ei voi olla totta, ajattelin. Ja soitto aspaan. Sieltä ylipirteä neitonen naureskellen että ohhoh, mitempä sattui. Ja kertoi papereissa lukevan, että konsoli oli korvattu uudella. No ei muuten varmaan ollut uusi (sitä paitsi, senhän ei pitänyt olla mahdollista). Harvoin täysin uudet PlayStaationit tulevat ainoastaan ruskeaan pahvilaatikkoon ängettyinä, ilman ohjainta, virtapiuhaa, ohjekirjoja jne. Ja yleensä paketin kyljessäkin lukee PlayStation. Ja nythän en luonnollisestikaan pääse tätä "uutta" konsolia kokeilemaan että toimiiko se edes.

    Siinä nieleskelin kiukkuani hetken ja pysyin hienosti tyynenä. Lupasi selvittää lisähärpättimien kohtaloa. Tiedustelin varovasti kaupan purkua. Kierteli ja puhui jostain hyvityksistä. Olin että jaahas. Nukuin yön yli ja sitten päätin että nyt saa hommat piisata. Kirjoitin vähän tämän kaltaisen sepostuksen nettisivuilta löytyvään lomakkeeseen ja ilmoitin, että haluan perua kaupan ja että lähetän konsolin takaisin asiakaspalautuksena. Oheen liitin tilitietoni takaisin maksua varten. Laitoin vielä täpin kohtaan "haluan, että minuun otetaan yhteyttä". Ei ole kuulunut yhteyttä. No okei, siitä on nyt viikko. Vaikka aina kun aspasta ovat luvanneet ilmoitella sähköpostitse asian etenemisestä, sellaista ei ole tapahtunut. Konsolin postituksesta piti sellainen tulla. Ei tullut.

    Että sellainen hassu tarina. Voin myös kertoa, että kyseinen ostos oli ensimmäinen ja samalla viimeinen Prisman verkkokaupasta. Olen kuitenkin sen n. 10 vuotta tehnyt ostoksia online, ja tämä on pohjanoteeraus. Kerroin sen myös heille, antaen hyviä vinkkejä toimivaan verkkokauppaan ja asiakaspalveluun. Esimerkiksi Amazonista voi ottaa mallia, miten homma toimii. Prisma on kuitenkin Suomen mittakaavassa suuri kauppakonserni, joten voisi äkkiseltään kuvitella, että tuollaisen parinsadan arvoinen kauppa tai sen menetys olisi kärpäsenpaska ja sen sijaan, että tötöilee, voisi pitää asiakkaan tyytyväisenä jotta hän tulisi toistekin. Jos olisin itse ollut päättämässä, olisin laittanut sen uuden (ja oikeasti uuden) konsolin tulemaan saman tien. Lapset olisivat päässeet pelaamaan n. viikon sisään ja asiakas olisi ollut tyytyväinen. Nyt vain vituttaa. No, hain konsolin toisaalta ja jos menetän sen parisensataa euroa, niin so not. Ei kaadu talous siihen. Toiste en Prisman verkkokaupassa asioi.
     
    Viimeksi muokattu: 28.02.2014
  3. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 669
    Saadut tykkäykset:
    179
    OT: Harmittava sattumusten suma. En toisaalta malta olla sanomatta, että olisit varmaan säästynyt paljolta, mikäli olisit suhtaunut PS3:n ostoon varauksella, sillä meluongelmathan ovat sen kohdalla kovin yleisiä (joskin tämä on varmaan kuulon herkkyydestäkin kiinni). Kun itse aikoinaan lähdin PS3:sta ostamaan, niin taustatyöni tehneenä tiesin, että on jokseenkin todennäköistä, etten tule konsolin pitämää ääntä sietämään. Varmistin sitten myyjältä, että voin varmasti palauttaa konsolin, jos samantien tehdyn kotidemoamisen jälkeen melu on ärsyttävä. Pelkoni eivät olleet turhia ja PS3:n korkeataajuinen humina kuului suljetun ovenkin läpi. Palautin konsolin ja samalla lopetin PS3:sta haaveilun. Anyway, pointtini oli se, että PS3-taustyön aikana ei voi välttyä meluongelmista lukemiselta ja näinpä ko. konsolin kohdalla on vain järkevää demota ostamansa yksilö samantien ja vielä ostovaiheessa sopia, että sen varmasti voi mutkattomasti palauttaa tai vaihtaa (mikäli uskoo, että seuraavista yksilöistä löytyy se superäänetön malli).
     
  4. 3JJ

    3JJ Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    03.03.2006
    Viestejä:
    1 757
    Saadut tykkäykset:
    411
    Kyllä se uusi laite voi tulla blanko paketissa jos se tulee tehtaalta asti. Tässähän meni aika kauan, joten voi olla että tehtaalta on tilattu uusi, ja se on tullut ilman myyntipakkausta ja härpäkkeitä, koska se ei tule myyntiin vaan korvaavaksi laitteeksi. Näin tuli itsellekin eräs korvaava uusi tuote tehtaalta täysin valkoisessa paketissa ilman mitään tekstiä tai ohjekirjoja tai muutakaan. Eipä tuo silti kovin hyvältä asiakaspalvelulta kuulosta.
     
  5. MiguZ

    MiguZ Tunnettu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.11.2007
    Viestejä:
    266
    Saadut tykkäykset:
    5
    Nojuu, tottahan tuo on, että olisin voinut enemmän taustatyötä tehdä. Kuitenkin usealla kaverilla on PS3 ja kenelläkään ei ole moista huutoa pitänyt. Kyseessä ei ollut mikään korkeataajuinen humina vaan silkkaa huutoa. Suurinpiirtein imurin tai hiustenkuivaimen luokkaa.

    OK, tuota en tiennytkään, että blankossa paketissa voi noita tulla. Eipä siinä, vihkoonhan tämä kaikkinensa on mennyt. Sellainen lisätieto, että tuon paketin security seal eli sinettitarra oli valmiiksi poikki. Tiedä sitten syytä sille.

    No, nyt tosiaan on jo uusi, hiljainen konsoli, jolla lapset ovatkin pelanneet innoissaan. Ensi kerralla ostan kivijalkaliikkeestä, menen kotiin ja kokeilen. Oppia ikä kaikki tämä oli minullekin. Enkä nyt kauheata kaunaa kanna Prismaa kohti, asia lähinnä jo huvittaa. Toiste en silti sieltä osta. :D