PS3 Bluray-soittimena

Keskustelu osiossa 'Blu-ray sekä UHD -laitteet' , aloittajana Temppu84, 11.11.2006.

1. JuKo

JuKo Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Bluetooth-laitteet liitetään tiettyyn laitteeseen, jolloin niitä voi käyttää samassa tilassa "rinnakkain". Eli useampi PS3 toimii samassa tilassa ilman mitään ongelmaa (tämä mm. on suuri plussa infrapunaohjaukseen verrattuna). Itse käytän kahta PS3:n BD-kauko-ohjainta, toisella ohjaan tietokonetta, toisella PS3:a.

2. nasse

nasse Tuttu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    0
    Pitäisikö siis myös vanhan vahvarin tunnistaa DD plus & Dolby TrueHD optisen kautta ja ilmoittaa signaaliksi dolby digital? Hain eilen pojalle PS3:en ja mukaan tarttui Spiderman 3. Tuossa mielestäni oli Dolby TrueHD, mutta vahvistin ei sitä tuntunut tunnistavan. Miten PS3 äänilähdö on parasta säätää, kun vahvistimessa ei ole HDMI:tä?

Sorry tyhmät perustason kysymykset, on tullut näköjään hieman tipahdettua kelkasta näiden uusien formaattien suhteen.

3. Scaha

Scaha Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    2
    PS3 ei lykkää bitstreaminä näitä uusia formaatteja ulos optisesta eikä hdmi:sta. Optista liitäntää käytettäessä ja bitstream asetuksista valittuna saat vaffarille dd/dts coret jotka vastaa aikaisempia formaatteja. Kun taas pcm valittuna saat ainoastaan stereo-äänet.
    Vaffarin joka ottaa hdmi:sta äänet on mahdollista pleikkarin dekoodata uudet formaatit monikanavapcm:ksi.
    Tämä näin lyhyesti ja yksinkertaistaen, asiasta paljon keskustelua tässä ja muissakin threadeissa.

4. TheHuuto

TheHuuto Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Ei jaksa kelata ketjua läpi , laiska kun on. Kertokkaa tyhmälle , että saako PS3 konsolista Audiot ulos alla mainitulla tavalla ?:

Nyt mulla on HDMI --> TV ja Optical --> Vahvari ( vahvarissa ei siis hdmi liitäntää ). Nyt mun täytyy aina valita ps3:n audio setupista mistä ääntä haluaa kuunnella. Kun katson BD - leffaa , valitsen Optical ( saa 5.1 ) ja kun pelaan ( tai lapset pelaa ) valitsen HDMI:n jotta ääni tulee vain tv:stä.

Varsinainen kysymys : Voiko PS3:n pakotaa aina tuohon optical asentoon kun katson BD-leffaa? Voiko pakottaa HDMI out kun pelaa ? Eli toimiiko konsolissa moinen automaatti tunnistus ?

Hieman sekavasti selitetty , mutta tiedän että ymmärrätte pointin.

5. Scaha

Scaha Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    2
    Mitä pleikkarin asetuksia katsellut niin sanon että ei onnistu mitenkään.

6. JuKo

JuKo Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Kuten jo Scaha vastasi tuollainen tunnistus ei onnistu. Mutta onnistuuko vahvariltasi kierrättää ääniä takaisin TV:hen, jolloin veisit äänet aina optisella vahvarille? Tai sitten niin että viet aina äänet HDMI:llä TV:lle ja sieltä optisella vahvistimelle?

7. TheHuuto

TheHuuto Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Pikkupojat pelaa ja heitä ei juuri kiinnosta toi ääniavaruus , itse lähinnä käytän PS3:sta BD-leffojen katseluun.

Mutta kiitos näistä viesteistä.Muutan ton set-upin kunnes joskus saa hankittua uuden vahvarin :)

8. JS83

JS83 Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    1
    Eli kumpaako asetusta kannatta pitää päällä jos on optisella vedetty vahvistimeen ja haluaa kuunnella 5.1

9. roflator

roflator Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Scaha kertoi miten se kannattaa olla. HDMI mahdollistaa paremman laadun. spdif:n läpi saa vain dd/dts coren. Ja search tosissaan kertoo loput, tätä asiaa kysytään vähintään kerran viikossa.

10. hartzu

hartzu Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    4
    BluRay speksin uudet toiminnallisuudet tulossa PS3:een firmware päivityksen myötä. Tämä saattaa olla mukana jo täksi viikoksi huhutussa 2.0 päivityksessä :thumbsup:

Next-gen.biz: Hollywood Bigwigs Back PS3

11. Jarkkam

Jarkkam Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Ihan kiva. Sitten kun olis vielä enemmän kuin 5 levyä jotka tukee tuota. Tosin juuri nyt ei vissiin ole yhtään.

Tietoa koska tuo oikeasti tulossa ja KOSKA tulee tuki DTS MA:lle? Sellaisia levyjä joissa tuo raita löytyy on jo hieman enemmän...

12. hartzu

hartzu Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    4
    Viralliselta taholta on todettu, että firmis päivitys tulee kahden viikon sisään, ja huomenna siitä tulee lisää tietoa. Mitään tietoa päivityksen sisällöstä ei ole kerrottu toistaiseksi.

13. derund

derund Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    0
    Toivottavasti PAL skaalaus on korjattu uudessa firmiksessä.

14. hartzu

hartzu Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    4
    Mitä korjaamista siinä on?

15. Jussanator

Jussanator Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Luin tuossa wanhasta Pelit-lehdestä, että mikäli laittoi 720p asetuksen päälle Ps3:sta ja katseli Blu-rayta 720p telkkarilla niin Ps3 ei skaalannutkaan kuvaa Hd-tasoon vaan jätti sen Hd-tarkkuuden alapuolelle.

Jos Ps3:ssa taas laitettiin asetukseksi 1080i ja syötetään kuvaa 720p televisioon joka hyväksyy tuon 1080i tarkkuuden niin vasta silloin Ps3 skaalasi blu-rayt 720p tarkkuuteen. :confused:

Missä päivityksessä tähän on tullut parannusta?

16. Scaha

Scaha Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    2
    Siinä vanhemmassa pelit-lehden jutussa ei ollut vielä pleikkarissa varsinaista skaalaintoimintoa ollenkaan. Lisäys tuli päivityksessä (muista nyt mikä versio) lehden julkaisun aikoihin.
    Ps3 skaalaustoiminto on myös useassa arvostelussa todettu varsin hyvälaatuiseksi joten sen suhteen ei tarvitse murehtia.
    Ja lisättäköön vielä että olet ymmärtänyt väärin tuon pelit-lehden jutun, blu-rayta jos katsotaan 720p näyttölaitteella (näitä on ylipäätänsä lähinnä videotykki/taustaprojektiorintamalla) niin vaikka pleikkarilla ei skaalausta tehtäisi niin tuollainen näyttölaite ottaa melkeistäin poikkeuksetta 1080i/p vastaan ja itse sovittaa kuvan omalle tarkkuudelleen. Jos pleikkari on 1080i asetuksella niin se on juuri sitä mitä pleikkari silloin syöttää ulos. Nykyään tosin 720p asetus pleikkarilla tarkoittaa että blu-rayta katsottaessa tai vaikkapa dvd:tä niin pleikkarista ulostetaan kuva tällä tarkkuudella.

17. roflator

roflator Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Toukokuussa 1.8 päivityksessä tuli dvd ja blu-ray skaalaus ps3:een.

18. Tomppa-

Tomppa- Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Jos olet lehden tilaaja, voit lukea lehden nettisivuilta päivitetyn artikkelin, joka on kirjoitettu tuon PS3:n päivityksen jälkeen.

19. Jussanator

Jussanator Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla on 720p taustaproju ja olen kyllä huomannut, että Ps skaalaa paljon, paljon paremmin kuin esim. Elite tai itse televisio. Itse jätin 1080i tilan kokonaan pois käytöstä koska en nähnyt sitä kuvanlaadullisesti tarpeelliseksi.

Ihmetytti vain, että onko todella jossain vaiheessa skaalaus ollut noin perseellään ennen päivityksiä? Ja näköjään on ollut. Kaipa Elitelläkin on sitten toivoa jos MS:ää kiinnostaa.

Vielä asiasta: oletteko kokeilleet, että mitä nämä tuplaskaalaus yms. tweakkailut ovat vaikuttaneet kuvanlaatuun? Itse olen antanut olla asetuksen normaalilla, enkä äkkiseltään huomannut eroja jos asetuksia vaihtaa Ps:n dashboardista? En ole kyllä asiaan kunnolla perehtynyt kun sain laitteen niin vasta.

20. kete

kete Tuttu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla sama häiriö :mad: , samat laitteet yhdistettynä 15m Lindyn HDMI lakulla.

Onko mitään faktaa ilmaantunut?