Rakuten.tv/fi Rakuten on mennyt multa aikalailla ohi, kun olen tähän asti olettanut että Rakuten on jenkkipalvelu, joka ei edes näy suomessa ilman VPN:ää tai muuta kikkailua. Puhumattakaan että siellä olisi jotain tarjontaa suomeksi. Millaisia kokemuksia Rakutenista ja onko siellä jotain sisältöä josta kannattaa maksaa? Hiffasin asian tästä Episodin jutusta: Tiesitkö tämän? Satoja suomeksi tekstitettyjä elokuvia on katsottavissa suoratoistona ilmaiseksi EDIT: Itse itselleni vastaten, aikalailla mitäänsanomatonta toi ilmainen sisältö. Toki seassa on "helmiäkin", kuten Steven Seagalin tuoreempia äksönpläjäyksiä (joilla kidutan itseäni ja nautin siitä).
Ilmaisleffat vaihtuvat aika-ajoin, vaikka ovat pääasiassa vanhoja. Kylläkin todella hitaalla tahdilla. Esim kerran kuussa kannattaa käydä katsomassa. Yleensä yksi - kaksi itseäni kiinnostavaa leffaa tullut katseltavaksi em. vauhdilla.
Veikkaisin ainakin mahdollisten ikärajojen läpäisyyn pitää kortti olla. E: ja samalla se on ovelasti heräteostoksia varten valmiina. T: Vesku
Ei se vaadi edes rekisteröintiä, mainoksien kanssa voi katsoa ilmaiseksi. Mulla on kakkostöllössä (Philips) kaukosäätimessä jopa Rakuten nappi. Tuoltahan tuon ilmaisen mainoksien kanssa tarjonnan näkee: ILMAINEN | Kaikki ilmaiset elokuvat - Rakuten TV
Minulla on vuoden 2018 Sony Android-TV (nykyään oikeammin Google TV- laite), ja etsiessäni Rakuten TV appia tulee ilmoitus ".. ei ole saatavilla laitteellasi..". Projektorin kyljessä käyttämääni Chromecastiin Rakuten TV on ihan normaalisti asennettavissa. Sonyn Android-versio ei ole aivan uusi, mutta ei se ikivanhakaan ole. Kysyisinkin foorumilaisilta, onko Sonyn uudempiin Google TV -telkkuihin Rakuten TV asennettavissa, vai onko kyseessä Sonyn ikioma politiikka ?
Sieltä pitäisi löytyä "Google Play Store", telkkarin kautta tai sitten Play Storen sivujen kautta (Asenna -> Valitse laite: "Sony TV"). Tosin tälläinen viesti löytyy Rakuten.tv sivuilta Smart TV helppiosiosta, "SONY Smart TV:t eivät ole yhteensopivia Rakuten TV:n kanssa Suomessa":
Itselläni on Sony A80J Oled , taitaa olla vuoden 2021 malli ja google tv kyseessä ja siinä toimii Rakuten. Ei toiminut kun ostin sen vaan taisi tulla n. 2v sitten vasta tähän tv:seen se. Oli ennen tätä philips ja siinä rakuten oli valmiina( myös oma rakuten painike oli). Otin sen silloin käyttöön ja kun vaihdoin tähän sonyyn niin huomasin, ettei toimikaan rakuten tässä sonyssa. Ja kokeilin ottaa sitten apple 4k tv boxissa käyttöön, mutta sinne ei löytynyt appsia ollenkaan. Harmitti kun olin muutaman elokuvan ostanut joten meneekö hukkaan ne, mutta onneksi tuli sitten tuohon google tv:seen jälkijunassa appsi. Mutta todettakoon heillä on todella huono asiakaspalvelu sekä tuo missä laitteessa toimii on todella erikoista politiikkaa ja en ole sen jälkeen mitään sieltä ostanut koska en luota missä laitteessa toimii milloinkin. Onneksi vain 5 elokuvaa ehdin hankkia kun oli hyvät kampanjat ja oli vain 4 euroa kipale 4k,hdr kuvalla kuitenkin.
Google Play-kauppa siis löytää kyllä Rakuten TV-appin, mutta ilmoittaa että se " ei ole saatavilla laitteellasi". Koska muissa maissa ao. appi toimii tuossakin mallissa, kyseessä lienee joku ohjelmapoliittinen juttu (jolla on aivan takuulla jotain tekemistä rahan kanssa). Voisi tietenkin kokeilla vaihtaa television maata ja kieltä, mutta taitaisi ao. appi hävitä pois heti kun vaihtaa laitteen "suomalaiseksi" takaisin, jos ei sitten jo huomaa netin maatiedoista että Suomessahan sitä ollaan, olivat tv-asetukset mitä tahansa. No, pimeinä syys/talvi-iltoina tulee useammin käytettyä projektoria kuin kesäisin.