Uusimman Vartti-ilmaisjakelulehden mukaan Rome tulee Neloselta keväällä. Näin sanoo Nelosen uusi ohjelmahankkija Mikko Silvennoinen.
Huomasin juuri itsekin että kirjoitin epämääräisesti. Rome siis alkaa pyörimään Nelosella ensi keväänä (2006).
Itsekin tuli juuri muutama osa tätä sarjaa katsottua, ja ei voi kyllä muuta kuin kehua. Tosin minulla on ehkä "vähän" puolueellinen näkökulma tähän,sillä itse olen aina tykännyt lähes kaikista historia sarjoista. Toivottavasti tämä näkyy vielä tämän vuosikymmenen puolella myös tuolla YLEn sunnuntai dokkarin paikalla. Kaikki tämän ketjun lukeneet tuon jo tiesivätkin. Tämän ketjun 25. viesti
Miksi tämä näkyisi siellä? Dokumentista kun ei ole kyse. Lisäksi Nelonen näyttää sarjaa alkaen 2006 keväällä, kuten varmaan jo huomasitkin.
Nelosen sivuilta ei vielä ainakaan löydy Rome -sarjaa keväälle mutta epämääräinen viittaus ensi syksystä löytyy. Onko siis jolla kulla tarkempaa tietoa kenties? Tänään muuten tulee The Making Of Rome C+:lta.
Ensimmäiset viisi jaksoa katsottuna. Ihan mukavasti on sarja lähtenyt käyntiin. Leukahan siinä meinasi tipahtaa, kun ensimmäisiä jaksoja katselin. On visuaalisesti sen tason tavaraa. Kyllä tämä sen verran lujaa potkii, etten voi olla katsomatta lisää heti kun mahdollista.
Tällä sivulla ilmoitetaan, että Nelonen esittää Rome -sarjaa ensi syksynä eikä suinkaan nyt keväällä. Tosin kevät oli jo poissa laskuista muutenkin kun ei juuri missään informaatiota ole ollut.
Tuo kevät tuntuikin todella epätodennäköiseltä. Tulisi nyt sitten edes syksyllä. Pääsisivät katsojat näkemään jotain piristävästi massasta poikkeavaakin.
Ensimmäinen jakso tuli eilen ja se on nyt katsottu. Laatuvaikutelma on aika korkeatasoinen. Hieman liikaa meni teatteriksi välillä ja sitä myötä realistisuus hukkui mutta ei häiritsevästi. Draamaahan tämä oli, toivottavasti vauhtia tulee jatkossa hieman lisää. Näyttelijävalinnat näyttää näin ekan jakson perusteella olevan erinomaisesti kohdillaan.
Rome taitaa olla ainut HBO:n sarja johon itse en ole ollut täysin vakuuttunut. Ihan viihdyttävä sarja kyllä mutta jotenkin vaan ärsyttävän yliteatraalista saippua meininkiä. Saa nähdä jospa 2.kausi petraisi hieman paremmin. :thumbsup:
Tuli ensimmäiset Romen mainoskuvat bongattua neloselta. Loppuvuoden tarjonta näyttää muiltakin osin melko laadukkaalta! :thumbsup:
Ensimmäinen jakso tuli katottua Canalilta ja rankka pettymys siitä tuli. Mutta toisaalta historialliset sarjat ei mua ole aina innostaneet, joten muut tästä voivat pitää kovastikin. Aion kuitenkin katsoa ainakin vielä toisen jakson, että katsoo, mitä tuosta seuraa. Mutta aina tämä Canalin umpisurkean Weedsin voittaa...
Rome pääse draamavauhtiin jossain tuolla 3 jakson vaiheilla, jollei muut jutut sarjassa sytytä alusta.