Ronnie James Dio on kuollut .. ei ole kuollut

Keskustelu osiossa 'Päivän peili' , aloittajana Jarkko G., 16.05.2010.

1. tsinivuo

tsinivuo Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Ihan sama. Mielipide pysyy. Sanokaa Dion tuotannosta edes yksikin kappale, joka olisi niin hyvä kuin yksikään kappale October Rustilta.

Ja mitä trollaamista tämä nyt oli, jos kaveri on vielä elossa niinkuin aloitusviestissä sanottiin? Täällä on joskus hieman liian sisäsiittoinen meininki. Hieman kun poikkeaa yleisestä mielipiteestä, niin nimitellään trolliksi. Hyvä meno, jatkakaa... :sleep:

2. JTX

JTX Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    14
    Dio on kuollut.
    Eikun sä poikkesit faktasta :smoke:

3. Crimson

Crimson Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    2
    October Rust on erittäin hieno levy, mutta Peter Steelen väittäminen tärkeämmäksi metallimusiikille kuin Ronnie James Dio, vaikuttaa pahimman laatuiselta trollaamiselta. :D

Mutta itse voisin listata vaikka muutaman levyllisen "parempia kappaleita" Dion tuotannosta, mutta sehän nyt menisi jo makuasioista kiistelemiseksi.

4. void

void Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    3
    On useita artisteja joiden tuotantoa kuuntelen enemmän kuin Dion, itse asiassa kuuntelen aika vähän hänen tuotantoaan, mutta silti luokittelen miehen yhdeksi suurimmista metallilegendoista.

Jos et jaksa lukea aloitusviestiä enempää niin suosittelen ettet avaa ketjuja joissa on jo vastauksia, ihan sen takia ettet uudelleen näyttäisi näin typerältä.

Hyvä asenne. Jos sinä mokaat niin syy on keskustelun tasossa. Onnea valitsemallasi tiellä.

5. diablo

diablo Tunnettu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    2
    Kaikki Dion biisit on parempia kuin october rustin veisut!! long live the king..

6. jpop

jpop Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Tässä on jo pari päivää vierähtänyt tuosta suru-uutisesta, mutta ei ole ollut aikaa käydä plazalla(kaan) vuotamassa. Vuodatan siis nyt...

Itse olen kasvanut Dion musiikin kanssa. Kaikkein tärkein yhteys Dioon minulla on toki ollut Rainbown musiikin kautta, joka on minun mielestäni edelleen yksi maailman upeimmista rock komboista ikinä. Dio totesi viimeksi Tampereella käydessään jotain samansuuntaista, mutta sanoi samaan hengenvetoon, ettei Rainbow palaa enää koskaan yhteen - ja näin valitettavasti tosiaan kävi. Moni muukin toivottu projekti epäilemättä jäi tekemättä, kun solisti pääsi vihdoin vaivoistaan.

Rainbown lisäksi myös Black Sabbath ja Dion oma nimibändi ovat näytelleet erittäin tärkeää osaa musiikillisessa kasvussani. Pidän Dion aikaa Black Sabbathissa erittäin tärkeänä bändin kannalta ja itselleni Dion aika oli se hetki, milloin minua alkoi ylipäätään kiinnostaa koko bändi. Edes Dion nimibändi ei ole minulle vain "tuota Holy Diveria", kuten joku tuossa aiemmin herjasi, vaan oleellinen osa rock historiaa - samoin kuin Heaven & Hell yhteistyö. Dio on joka tapuksessa yksi niistä suurista kivistä siinä kivijalassa, minkä päällä nykyinen rock musiikki lepää - mukaanlukien nykyinen metallimusiikkisukupolvi. Ilman häntä musiikista puuttuisi jotain.

Pari viimeistä Suomen keikkaa ihmettelin, että mistä tuolla miehellä riittää virtaa. Vanhuuden toki huomasi mm. pitkähköistä tauoista, mutta ääni oli edelleen upea ja sekä energiaa että lavakarismaa tuntui riittävän koko yleisön tarpeisiin ylliln kyllin. Sairastuminen tuli ikävänä yllätyksenä ja aloin samantien aavistelemaan takaraivossani pahaa. Valitettavasti kokemukseni lähipiirin syövistä ovat sen suuntaisia, että lähtö on aina lähellä kun moinen todetaan. Samalla tavalla tuntuivat aavistelevan muutkin. Doogie White yritti valaa edellisellä Tampereen keikalla uskoa Dion paluuseen, mutta sanat tuntuivat hieman ontoilta - ja korkeintaankin toiveikkailta.

Nyt pitkän, yli 50 vuotta kestäneen solistin uran tehneenä, Ronnie James Dio pääsi vihdoin lepoon. Vaikka minulla ei koskaan ollut kunniaa tuntea häntä henkilökohtaisesti, suren hänen pois menoaan. Meillä on kuitenkin aina hänen musiikkinsa. Sen sijaan hänen läheisensä ovat menettäneet paljon muutakin. Toivon heidän jaksavan vaikeiden aikojen yli ja saavan lohdutusta siitä, että Dio elää ikuisesti musiikkinsa kautta. Levätköön hän rauhassa.

7. tootsi

tootsi Runkku Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    46
  8. Mama

Mama Garbage in, garbage out Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Tulikin tuossa aiemminkin mieleen että onko asiallista hevilegendalle toivottaa :
    Tervemenoa Helvettiin?
    Rakastamamme Dio viimeinkin pääsi Helvetin tuleen?

En kyllä tiedä oliko Dio sinänsä uskovainen. Tuo Steele taitaa lopulta kääntyneen katoliseksi eli ainakaan hän ei kai ajatellut musikkinsa vievän häntä helvettiin?

9. Professional

Professional Stirlingite Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    646