audio asetukseista ovat seuraavasti : digital output: bitstream (audiophile) PCM down sampling: Off dynamic compression: On tuohon digital output kohtaan oli myös vaihtoehdot, PCM ja Bitstream (re-encode). Yllä olevilla asetuksilla en saa kuulumaan siis DTS-HD MA ääniä, Mutta Dolby True HD äänet pelittävät. Eli mitä pitäisi muuttaa että toimii DTS-HD MA äänet.
DTS HD -äänien tuki taisi tulla jossain firmware päivityksessä eikä ollut alunperin joten jos on vanha firmware laitteessa, sen päivitys saattaa auttaa.
Minun vahvistin (Yamaha RX-V 465 straight tilassa) näyttää kyllä että olisi DTS-HD-MA käytössä ja minulla on omassa BD-P1500:ssa asetukset niinkuin sinulla paitsi minulla on myös dynamic compression off tilassa. Minulla on uusin firmis (ver. 2.8) blu-ray soittimessa mutta kyllä HD äänet toimivat minulla myös edellisellä firmiksellä (olisiko ollut ver. 2.3).
Nyt toimii eli vahvistin piti olla tosiaan straight tilassa.Mistähän johtuu että Dolby HD toimii myös muissa tiloissa kun straight, mutta DTS HD ei? No pääasia että nyt toimii. Kiitos avusta.