sata-to usb adapteri

Keskustelu osiossa 'DVD-laitteet' , aloittajana aarno2815, 15.08.2023.

  1. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Harkitsen tuota LGn Bluray/HDDVD combo laitteen hankkimista, kun HDDVD soittimeni ei toimi ja leffoja on hyllyssä.
    Minulla on NUC-kone, jossa ei ole kovin laajaa liitäntävalikoimaa:usb ja usb-c löytyvät.
    Toimiiko tuollainen adapteri hyvin, niin että HDDVD leffoissa näkyy paras resoluutio?
    Täällä kai on henkilöitä, joilla on kokemusta ko. laitteesta?
    https://www.proshop.fi/Ohjainkortit...ntaopas&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite
    Lisäksi toivoisin hieman kokemusta tuollaisen laitteen käytöstä, onko hankala käyttää tietokoneen kanssa ko. comboa?
     
  2. hansolo

    hansolo Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.11.2002
    Viestejä:
    4 755
    Saadut tykkäykset:
    539
    Oletan, että tarkoitat levyn live-katselua, et kopiointia kovalevylle. Ei tuollaisella adapterilla pitäisi olla merkitystä siihen mikä resoluutio levyltä näkyy. Asemalta liikkuu vain muksatut bitit. Kuvasisältö syntyy PC:llä katseluohjelman dekooderin ja näytönohjaimen toimesta. Katseluun tarvitaan kopiosuojaukset heivaavaa (MakeMKV, AnyDVD HD,...) tai virallisesti hanskaavaa (nykyään ainoa on PowerDVD) ohjelmistoa maksullista tai ilmaista. Kopiosuojauksen aktiivisuus on ainoa asia mikä voisi "alentaa" resoluutiota katselutilanteessa, mutta tn. kyseisessä tilanteessa HDCP-suojauksen ollessa aktiivinen ei näy kuvaa ollenkaan ja tulee jokin virheilmoitus. Lähes mikä tahansa moderni Sata-USB adapteri toiminee, mutta aina voi olla olemassa joitain epäyhteensopivuustilanteita jonkin tietyn (halpis) SATA-USB -konvertteripiirin ja vaikka emolevyn välillä. Täydelliseen menut ja interaktiivisuuden sisältävään HD DVD -katseluun tarvitaan muistaakseni PowerDVD 7 versio, joka oli viimeinen generaatio ennen kuin tuki levyformaatille poistettiin kyseisestä ohjelmistosta. Jos toimii (täydellinen toisto) joillakin muillakin, niin kertokaa minullekin.

    Minulla on tällä hetkellä asennettuna virallinen OEM PowerDVD 14, jolla olen silloin tällöin kokeillut levyjen toistoa ihan virallisen toistoketjun läpi. Eli monitori, näyttis HDCP-yhteensopivia ja levyn dekryptauksen hoitaa PowerDVD ilman kolmansien osapuolien ohjelmistoja. Tuolla softalla ei tosiaan HD DVD levyjä katsella, vaikka levyasema tukisikin levyjä.
     
    Viimeksi muokattu: 18.09.2023
  3. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Kiitoksia vastauksesta. Juuri leffojen katselu oli tarkoituksena, ei kopiointi. En löytänyt tuota oikeaa keskustelua asiasta, niin meni vähän väärin tuo asian esilletuonti. Minulla oli aiemmin, taisi olla 15-20v. sitten pahoja ongelmia tuon PowerDvdn ohjelmiston kanssa. Tukea ei saanut millään ohjelman toimittajan taholta ja lopetin totaalisesti koko tietokonehömpötyksen kotiteatterin osalta, rahat kyllä meni. Ei kiehdo ajatus palata takaisin tietokonepohjaiseen katseluun.
    Hyvä, että tuli ajoissa selvitettyä tämä...