Secret Window

Keskustelu osiossa 'Elokuvat' , aloittajana Bittersweet, 05.04.2004.

1. mikkol79

mikkol79 Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    1
    -->Zoni Depin hahmo kärsi siis pahemman luokan skitsofreniasta eli jakomielitaudista. Kirjailijan toinen persoona, Shooter, tappoi dogin ja kaikki tyypit exää myöten. Kohtaamiset Shooterin kanssa olivat kirjailijan "vilkkaan" mielikuvituksen tulosta. Eli itsekseen rupateltuja.

Tämän juonityypin ahaa-elämykset ovat mielestäni harvoin kovin antoisia.

2/5.

2. Chefram

Chefram Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    -->Fight Club?

3. CoconutPete

CoconutPete Aktiivinen käyttäjä Blokattu

Saadut tykkäykset:
    1
    Mites
    Räjäytettiinkö ne rakennus fight clubissa vai oliko nortonin hahmon mielikuvista? tyler durdenia ei ollut olemassakaan vai?

4. Raymond

Raymond Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Tuossa leffassa parasta oli Deppin läsnäolo ja koko elokuvan läpi kulkeva hieman kieroutunut huumori.

Pitkähkö spoilereita sisältävä teksti:

Loppua osasi odotella jonkin verran ennen varsinaista paljastusta, mutta ei tosiaankaan alusta asti. Muta tuollaisia loppuja on nähty sen verran paljon, että olin aika pettynyt. Se on kerran hyvä, mutta nyttemmin vähän helppo tapa kuitata kaikki tapahtuneet. Olikin sitten alkuperäinen tarina kirjoitettu milloin hyvänsä.

rami.

5. Raymond

Raymond Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Jatkoa edelliseen viestiin.. en jostain syystä ainakaan mäcillä saanut yhteen viestiin kovin pitkää spoileria näkyviin.

Mun mielestä tämä leffa doesn't deliver. Itse koin lopussa pienoisen höh-tunteen senkin takia, että Deppin sankar-hahmolle olisin toivonut onnellisempaa loppua. Nythän päätös ei ollut oikein kenenkään puolella. Tosin jonkun mielestä tämä voi juuri olla se elokuvan hyvä puoli.

rami.

Edit. No hitto, en saa vieläkään näkyviin tuota jälkimmäistä spoileria, no ehkä se on mäcci bugi ja PC:llä näkyy.

6. Professional

Professional Stirlingite Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    673
    Ihan hyvä jännäri, ja lopun käänteetkin tulivat yllätyksenä. Missään vaiheessa ei edes tullut mieleen, että päähenkilö olisi
    hullu
    Johnny Depp veti jälleen kerran loistavan roolin ja John Turturrokin oli sopivan uhkaava ilmestys. Myös kuvaus oli erittäin onnistunutta.

***½

7. Enoelmeri

Enoelmeri Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Olikohan elokuvan tarinalla paljoakaan tekemistä itse kirjan juonen kanssa?
    Olen joskus lukenun kyseisen tarinan ja muistikuvieni mukaan kirja oli täysin erilainen, voi olla että olen väärässäkin. Tarinahan on julkaistu Sydänyö -teoksessa.

p.s. olihan Vihreä maili oikein mainio elokuva. sitä kirjaa en tosin ole lukenut, mutta hyllyssä sekin olisi kuten noin 20 muuta Kingin teosta.

8. Pazze

Pazze Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    153
    Elokuvassa viljeleltiin vinkkejä loppuratkaisusta niin paljon, että eipä tuota oikein yllättävänä voinut pitää. Jostain syystä tarinasta tuli Hohto mieleen
    no kirjailija hulluilee ja Shooter vs Redrum-sanakikkailu
    , ja se ei ollut hyvä asia. Hohto siis on loistava leffa, ja siihen jos joutuu vertaamaan niin melkein mikä vain elokuva on huono. Kyllä tämän katsoo, ei siinä mitään. Mitään positiivista ylläriä ei kuitenkaan ole tarjolla. 2/5