Shield - Lain varjolla Nelosella

Keskustelu osiossa 'TV-ohjelmat ja -sarjat' , aloittajana Hurricane, 25.01.2005.

1. ElvisThePelvis

ElvisThePelvis Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    179
    No esimerkiksi pelaajat voisivat jättää tasoittamatta ottelua viimeisellä peliminuutilla... Kyllä minä ainakin nyt olen vielä vähemmän SM-liiga-fani entisestäänkin. Ja kun tunnettua on, että kannustus antaa sitä ylimääräistä energiaa pelaajille, niin sillä logiikalla Ässien Kaipainen olis voinut jättää sen tasurin tekemättä, niin olis meikäläiseltä irrota ylimääräistä kannustusta sinne suuntaan. Mutta ei... Tyypit voivat syyttää vain itseään jos häviävät Pojan.

2. Gordon

Gordon Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    6
    Paras ratkaisu olisi, jos lähettäisivät vielä toisen kerran ennen ensi tiistaita, jotta ajastintallettajatkin näkisivät. Silloin joutuisivat ilmeisesti maksamaan tuplasti esitysoikeusmaksua tai en tiedä salliiko edes sopimus tuplaesitystä. Jos se on taloudellisesti tai sopimusoikeudellisesti mahdotonta, niin viikon siirto, kuten tehtiin on sitten paras ratkaisu.

3. teemui

teemui Aktiivinen käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    0
    Viikon päästähän piti tulla kauden viimeinen jakso, ja sarja jää tauolle.. Ohjelmapaikan ottaa Bad Girls. Katotaan niin näyttävät ens tiistaina tuon eilen välistä jääneen jakson, ja 3. kauden viimeinen jakso tulee sitten joskus kesätauon jälkeen jos tulee.. No toivottavasti ei.

4. Vorkkis

Vorkkis Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    4
    Nyt taitaa lähteä palautetta tonne Neloselle.
    Kiitokset vaan kun pilasivat illan. Kyllä nuo turhat lätkäpelit joutaisivat maksullisille kanaville...:OI :mad:

5. Jarkko G.

Jarkko G. Samppa ja Hurricane :| Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    104
    Seuraan kyllä Shieldiä aina kun voin, mutta ei terveyssiteeni mene noin vinoon jos yksi jakso jää välistä. Tai eihän se edes jää välistä, vaan sen näkee ensi viikolla.

Onko kaikki nykyään vain riippuvaisia jostain sarjasta, eikä kukaan enää vain seuraa sarjaa? Vieroitusoireiden perusteella kaikki viittaa ensimmäiseen vaihtoehtoon.

En myöskään katsonut lätkää ja sen näyttäminen on turhaa mielestäni.

6. hex

hex Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    2
    Huvittaa kyllä tämä nykyajan "minä, minä, minä" asenne. Kun MINÄ en tykkää jääkiekosta niin miksi MINUN pitää kärsiä siitä että MINUN lempisarjani yksi jakso jää esittämättä. Vinkki: hankkikaa elämä...

7. terje

terje Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Nelosen keskustelupalstoilla oli Nelosen tiedotus:

Milloin esitetään Shieldin 18.4. esi...
    Kyseinen jakso esitetään 25.4. Yksikään Shieldin jakso ei jää esittämättä, vaan jaksojen esityspäivät siirtyvät yhdellä viikolla eteenpäin. Shield jäi pois 18.4., koska illan jääkiekko-ottelu meni jatkoajalle.

8. kurdt

kurdt Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    25
    Kyllä minua eilen vitutti ainakin tuo lätkä systeemi. Miksi tuotakin peliä ei voinut siirtää vaikka nelosen plus kanavalle? Mutta ei siinä mitään, katsotaan sitten ensi viikolla.

9. Mama

Mama Garbage in, garbage out Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Hyvä juttu, heräsin vasta 21:28 siihen että hei, tänäänhän pitäisi olla Shield.
    Enpä sitten menettänyt mitään.

Niin ja jääkiekossa nyt vain oli sitten kauden päätösjaksoja, että mitäs noista. Voisivathan ne siirtää senkin nauhoitettuna vaikkapa Shieldin jälkeen näytettäväksi.

Jos Kärpät olisivat olleet matsissa, niin olisin katsonut sen, mutta eipä tuo minua haittaa hirveästi jos Shield siirtyy viikolla. Parempi niin kuin että olisi siirretty tunnilla eteenpäin, jolloin minun olisi pitänyt asia jostain bongata tai koko jakso olisi jäänyt väliin. Eikös tämä nyt pitäisi tämä matsien mahdollinen venyminen olla ihmisten tiedossa, eihän tämä nyt aivan ensimmäinenkään kerta ole?

10. Vorkkis

Vorkkis Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    4
    Aika turha kommentti:sick:

Eipä tuolla nyt muuten ole mitään hirveetä vaikutusta. Mutta harmittaa että viikon tärkein tv-sarja jäi sitten näkemättä.
    Eniten vitutti kun ne haastatteli pitkäveteisesti valmentajaa...

11. VastActiv

VastActiv Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Ihme itkemistä kyllä täällä välillä. Jääkiekolla on nyt kuitenkin ehkä hieman enemmän katsojia ja näkyvyyttä nelosen puolella. Kiekkoon panostetut rahat ja sitä kautta tulevat mainostulot ovat myös varmasti eri luokkaa kuin yksittäisellä turhalla Shieldin jaksolla. Ja miksi jääkiekko olisi pitänyt nelosplussalle? Ihan yhtä hyvinhän sinne voitaisiin Shield:kin laittaa. Tuskin jääkiekon lähetyssopimus edes mitään siirtoja sallii. Realiteetteja kehiin!

12. ElvisThePelvis

Saadut tykkäykset:
    179
    No kaipa se sinuakin television katsominen jollain lailla kiinnostaa, kun olet ottanut kantaa lähes jokaiseen TV-lupamaksu-ketjuun täällä. Ja tuo sun kommentti on vähän kummallinen siinäkin mielessä, että siinä tavallaan sanot, ettei yhden jakson näkeminen tiettynä ajankohtana ole niin tärkeää (eli siis että ei se nyt niin tärkeä sarja ole, että siitä pitäisi kiehahtaa, jos jaksoa ei näytetä SOVITTUNA aikana). Vähän kummalliseksi tekee tästä sun kommentista se, että itse kuulut nimenomaan tähän foorumiin, DVD Plazaan, joka kaikesta muusta huolimatta on pääsiallisesti tyypeille, jotka diggailevat paljonkin katsoa jotain siitä näytöstään. Eli tavallaan nyt syyllistyit "maanpetokseen" noilla kommenteillasi. :D

Siis eihän tämä minun elämää kaatanut, vaikka yksi Shield-jakso jäi väliin. Kuitenkin mielestäni esim. televisio-ohjelmatiedoissa yms. olisi pitänyt paremmin informoida mitä tapahtuu ottelun mennessä jatkoajalle. Ja Nelonenhan olisi kenties voinut jopa olla näyttämättä sitä turhaa Pop-Ikoni-ohjelmaa silloin 21.30 ja heti ottelun päätyttyä alkaa Shieldiä näyttämään. Mutta ei... ensin piti tietenkin kuunnella kommentaattorien pölinöitä ottelusta, sitten piti katsoa vielä kertauksena ottelun meininkiä, sitten tuli pop-ikoni ja sitten joku dokkari piti vielä lähettää, vaikka varmasti Shieldillä on isompi yleisö kuin näillä 4D-dokkareilla.

Mitä siihen NelonenPlus-juttuun tulee, niin eikös se kanava ole juuri sitä varten, että sinne voidaan siirtää nimenomaan ne urheilutapahtumat, jos ne menevät yliajalle tai jos kaksi urheilutapahtumaa menee päällekkäin. Ai miksei Shieldiä sinne voisi samalla logiikalla siirtää? No periaatteessa voisi, mutta sen kanavan käynnistymisen jälkeen käsittääkseni siellä on suurimmaksi osaksi (ellei pelkästään) näytetty urheilua, joten SIITÄ syystä.

Mut joo, ens viikolla (toivon mukaan) Shield taas tulee, ja se siitä. Jos mulle aiheuttaa pientä ärtymystä vähän aikaa se, että Nelonen ei näyttänyt eilen Shieldiä, niin tuskin se sitä tarkoittaa, ettei mulla ole elämää.

13. tsinivuo

tsinivuo Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Pata kattilaa soimaa... :rolleyes:

14. Crannog

Crannog Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Miten niin varmasti? Esimerkiksi viime viikolla Shield hävisi (melko niukasti) 4D:lle:
    4D: Kahdesti korjattu sukupuoli: 258 000
    Shield - Lain varjolla: 235 000

http://www.finnpanel.fi/tulokset/tv/vko/viimeisin/nelonen.html

15. ElvisThePelvis

Saadut tykkäykset:
    179
    I stand corrected! Toki kyllähän nuo dokkarin katsojaluvut riippuvat aika lailla myös siitä kuinka järkyttävä/erikoinen/kiintoisa dokkariaihe tulee, ja ton kyseisen aiheen takia ymmärrän kyllä hyvinkin miksi se veti niin paljon katsojia. Olisi kiva tietää Shieldin ja 4D:n keskimääräiset katsojaluvut jaksoa kohden. Siitähän se totuus tulisi ilmi.

16. Crannog

Crannog Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Klikkailemalla "edellinen viikko"-linkkiä saa jonkinlaisen yleiskuvan asiasta. Klikkailin viikkoon 10 asti ja kyllä se 4D näytti jostain syystä joka viikko olevan Shieldiä korkeammalla.

17. Blondie

Blondie Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Ässät!! \o/ Oli muuten huikea se tasoitus viime minuutilla ja oikeutetusti Ässät voitti eilen!

Ai niin täällä piti puhua Shieldistä :hitme:

Nelonen on maksanut noista SM-liigan oikeuksista sen verran paljon, ne kyllä näytetään loppuun asti livenä. Luulen sitä paitsi että enemmän katsojia tuolla finaalilla on kuin yksittäisellä Shield-jaksolla. Muutenkin Karpelat sun muut on päättänyt että suuren urheiluohjelmat täytyy olla kaikkien Suomalaisten nähtävissä.

Arvatkaa mikä itku ja huuto siitä olisi tullut jos olisi vaan kylmästi ilmotettu että jatkoaikaa ei näytetä kun tulee tärkeä Shield :eek:

Luulin että Nelonen alkaa näyttämään Shieldiä vielä pelin ratkettua kun se ratkesi jo niin nopeasti mutta vaan venyttivät tahallaan(?) lähetystä että kello oli jo puoli kymmenen kun lopettivat. Shield olisi ehtinyt näyttää jos olisivat heti maalin jälkeen alkanut näyttää Shieldiä. Noh, näkeehän noi tulevat jaksot nyt viikon viiveellä. Kyllä mä ainakin sen kanssa voin elää. Lätkän finaaleja tulee vain kerran keväässä!

18. hex

hex Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    2
    Ilmeisesti missasit koko pointin? En kai mitenkään tuominnut television katselua? Lähinnä ihmettelin sitä että joku voikin olla niin itsekäs että lähettelee valituskirjeitä tv -yhtiöön ja keskustelupalstoille kun yhden kerran oma suosikkiohjelma jää jonkun toisen ihmisen suosikkiohjelman vuoksi esittämättä. Ja sekin siis vain viikon viiveellä!
    Tässä on juuri hyvä esimerkki kritiikin kohteesta. Kun MINÄ olen sitä mieltä että Shield on tärkeämpi kuin jääkiekko "näytöllä" niin kaikkien DVDPlazalaisten mielestäkin näin täytyy olla. Huoh... Lisätään järkytystäsi elämän monimuotoisuudesta vielä silläkin tiedolla että itse en ollut kiinnostunut eilisestä lätkämatsista niin paljoa että olisin sitä seurannut, sen sijaan Shield oli kyllä ajastettuna tallennukselle. Varmaan pitää jo suorittaa maastakarkoitus tämän suuruusluokan petturuuden vuoksi?
    Luulo ei siis ole tiedon väärti...

Nelonen+ on kuitenkin vain digikanava ja sitä tuskin vielä kaikki lätkän ystävät pystyisivät katsomaan...

19. Vorkkis

Vorkkis Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    4
    Vain kerran, siinäkin on kestämistä. No mites torstaina, meneekö peli nyt Lostin päälle?

20. Alobek

Alobek Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    8
    Itseäkin kismitti Shieldin jääminen ohjelmistosta koska se kuuluu lempisarjoihini, mutta en silti jaksanut pahemmin raivota eilisen lätkämatsin suhteen. En ole pahemmin ko. lajin fani (lähinnä jalkapallomiehiä), mutta Nelonen on mielestäni hoitanut lätkän näyttämisen tasokkaammin kuin MTV3 aikoinaan. Oman muistikuvani mukaan Kolmosella lätkä siirsi muuta ohjelmistoa useampana päivänä viikossa ja pidempään kuin nyt Nelosella.

Ainoa mistä Nelosta mielestäni voisi moittia on se, että ohjelmatiedoissa ei tarkkaan mainittu, että jos lätkä venyy niin Shield jää välistä. Vaikka tuo on ilmoittamattakin aika selvä juttu, niin sen olisi voinut erikseen vielä etukäteen mainita. Nelonen yrittää palvella useampaa kohdeyleisöä ja jääkiekon SM-liigan finaaliottelulla voi olettaa olevan isomman katsojakunnan kuin yksittäisellä draamasarjan jaksolla.

Omasta mielestäni kaiken urheilun voisi tunkea ilomielin urheilukanavalle, mutta minä en olekaan se, joka näistä asioista päättää eikä se tällä hetkellä olisi järkevää. Sitten kun joka torpassa on se pakollinen digiboksi, niin asiaa voi miettiä uudestaan.

Nelonen on tällä hetkellä kuitenkin ohjelmiston laadun ja asiakaspalvelun suhteen valovuosia Kolmosta edellä, joten yhden jakson siirtyminen annettakoon heille anteeksi. Jos tässä olisi Kolmonen ollut kyseessä, niin Shield olisi varmaan pistetty koko jääkiekon ajaksi tauolle ja samalla ohjelmapaikalla tulisi Kymppitonnin uusintoja joita voi jättää jääkiekon alta pois tarvittaessa. Ennemmin Shieldiä kahden viikon välein kuin sontaa ruudussa koko lätkän ajan.

Samaan hengenvetoon täytyy kyllä mainita, että toissaviikkoisen Galactican siirtyminen golfin jenkkiturnauksen takia aiheutti seinällekiipeilyreaktioita meilläpäin.