No jokos tuo Start! on anamorfinen, vai vieläkö meitä rankaistaan letterbox-lähetyksellä myös diginä? (itse katselen noita jälkikäteen kovalevyltä lauantaina tallennetuista)
Tullut tätä uusittua Starttia nyt jokunen jakso katsottua, ja kyllä kyseessä on kuin eri sarja vanhaan verrattuna. Ei enää ärsyttävää aiheiden välistä hyppimistä, vaan esim. koeajo tulee yhtenä kokonaisuutena. Muutenkin aiheiden määrää per jakso on vähennetty ja jokaiseen ehditään siten paneutua paremmin.
Tämänpäiväistä jaksoa katsellessani kävi juuri sama mielessä. Oikein sitä iloitsee tästä kehityksen askeleesta jonka Start on ottanut. Asioiden määrä jää aika pieneksi mutta se mitä selitetään on sitten kyllä erittäin mukavasti esitetty. Liinpää on hyvä juontaja tähän sarjaan.
Olenko minä ainoa, jota häiritsee Liinpään puhetyyli, ääni ja koko olemus niin paljon, että ei yksinkertaisesti voi katsoa koko sarjaa? Aina nousee niskakarvat pystyyn kun yritän Start!:ia katsoa ja Liinpää ilmestyy ruutuun. Hyi, en tykkää, en syö. Saisivat mun mielestä ihan kiltisti vaan näyttää Top Gearia, eikä mitään perheautoiluscheissea.
Et ole ainoa. Olemuksen vielä kestää, mutta ääni on melko usein jostain syvältä... En tiedä onko vika mikrofonissa, mikrofonin asettelussa vai juontajassa, mutta usein tulee tarve nostaa ylempiä keskiääniä/diskantteja sellaiset 18dB jotta puhe olisi ymmärrettävää. Sama vika oli hänen aikaisemmassakin ohjelmassa. Toisaalta onko koko Startissa jotenkin leikatut/rajatut diskantit vai onko minulta kuulo menossa? Mutta minun mielestäni Top Gearin saisi jättää kokonaan pois ja laittaa omaa sisältöä sen tilalle. Top Gearin voisi sitten esittää eri ohjelmana ja kokonaisena.
Juu, tuo Top Gearin pätkä on aika turha tuossa ohjelmassa, ne pitäisi näyttää kokonaisina. Onneksi on BBC Prime josta näkee kokonaisia jaksoja. Tuo pätkähomma Startissa on vähän sama kuin jossain Joonas-showssa olisi lyhyt pätkä Conan O'Brien showsta jossa osa yhden vieraan haastattelusta (nuo Top Gear-pätkät kun eivät ole edes kokonaisia osuuksia, vaan lyhennettyjä versioita ko. testeistä). Ja Liinpään tulo tuohon muutti koko ohjelman koeajo-tv:ksi... mitä eroa tuossa muka on vanhaan koeajo-tv:seen paitsi alkutekstit ja grafiikka?
Taitaa Start! olla loppunut, sillä samoilta tekijöiltä lauantaina TV5:ltä pitkälti samalta vaikuttava ohjelma nimellä Kaara.