Minä taas sain ilman alveja kahdelle elementille yhteensä 215e ja alvin kanssa 262e. PB-Plus/2 upgrade käsittää siis minun mielestä kaksi elementtiä. Näin ollen hinnat on lähes samat kuin luvattiin. Eri asia on kannattaako noita tilata. Mun Plus/2:ssa taitaa olla 12.1 elementit enkä ole saanut puolessa vuodessa edes BFD:tä ulos kelmuista...:hitme:
jep, noilla hintaa saavat pitää tunkkisa. 688NOK each upgrade. We don't know yet how long we will have this low price. Shipping will be around 300NOK to Finland. Tämä huhti/toukokuun vaihteessa.
Miten sinä tuollaisen hinnan sait? 324 EUR näyttää minulla kahdelle elementille ilman alvia (mene siis ostoskoriin saakka).
Laitoin L-Soundilta saamani linkin kautta ostoskoriin yhden kappaleen Plus/2 upgradea. Olen siis laittanut keväällä ennakkovarauksen menemään. 1758 kruunua (688 x 2 + 180 + 202) = ~215e + alv.
Aah, eli ilmeisesti ennakkovaraajille on voimassa edelleen tuo edullisempi hinta. Milloin ne lähetti sulle sen linkin?
asiasta hetkeksi kolmanteen. Zipman osaa varmaan vastata tähän. jos laittaisi kaksi pc ultra päällekkäin vaatii vähän käsityötä mutta se ei ole ongelma .mutta miten käy äänentoiston?.tossa vaan nettiä selatessä joku usalainen oli tällaisen tehnyt.ei ollut hassumman näkönen.
Eilen. Sanoppa Zipman onko tuo edullinen hinta niinkuin yleisesti ottaen, verrattuna muihin markkinoilla oleviin vastaaviin elementteihin. En varsinaisesti koe tarvitsevani niitä, mutta voisihan ne hankkia ja joutessaan asentaa. Vanhat elementit sitten myyntiin.
Jep, olen nähnyt kyseisen virityksen (kuvan), ja hyvinhän se varmaan toimii. Varmista toki, että alemman subbarin refleksiputkille jää tarpeeksi hengitystilaa (vähintään 5-6 cm, mutta ei kymmenenkään haittaa tee). Akustisesti nuo toimivat lähes samoin kuin vierekkäin sijoitetut subbarit (eli 6 dB lisää maksimia/herkkyyttä, kuten marcoolio jo kertoi). Taajuusvaste ei molemmilla välttämättä ole ihan samanlainen, johtuen elementtien sijainnista eri korkeuksilla.
Kyllähän hinta on edullinen, jos puhutaan ihan yleisellä tasolla. Ei satkulla saa lähellekään noin hyviä elementtejä kaupasta. Hankalammaksi asian tekee se, että ei ne vanhatkaan elementit (sinulla ilmeisesti dB12.1) mitään huonoja ole. Kuten mittauksista näkyy, erot ovat loppujen lopuksi melkoisen pieniä (etenkin dB12.2 ja Plus 12.3 välillä). Kyllähän jenkeissä monet päivittäjät ovat kehuneet uusia elementtejä maasta taivaisiin, mutta epäilen psykoakustiikan näyttelevän näissä tapauksissa suurta roolia. Uusia on kehuttu hivenen napakammiksi ja maksimirajoilla paremmin toimivaksi. Lisää mökää normaalilla leffamateriaalilla noista pitäisi irrota noin 1-2 dB. Itse en valitettavasti päässyt kuuntelemaan vanhoja elementtejä niin kauaa ja hartaasti, että voisin sanoa mitään selvää eroa. Näitä uusia olen kuunnellut nyt jo jonkin aikaa, ja kyllähän ne hyvin soivat. Täytyy tehdä jokin viikonloppu parempi vertailu Ultraan, mutta uskoisin, että vaikea noita on jo erottaa toisistaan. Äärirajoilla saattaa olla vielä pienoinen etumatka Ultralla.
Order approved You will now receive an order confirmation via your email. Thank you for your order. Have a nice day. pakko oli ottaa kun tyrkyttivät vanhalla hinnalla
myyvätkö norjalaiset pc-ultraa, ja jos myyvät, mihin hintaan? onko pc-ultrassa eerillinen vahvistinboksi? jos on kaksi pc-ultraa, riittääkö yksi vahvistinboksi vai pitääkö olla 2?
Vahvistin on Ultrassa yhdysrakenteinen. Talla puolella vetta myydaan ilmeisesti jotain malleja myos passiivisina, mutta kasittaakseni Norjasta ei saa ainakaan viela. Korjatkaa, jos tilanne on muuttunut ja olen vaarassa (huijui, skandien puute voi koitua kohtalokseni, eh eh).
ok, jossain vanhemmassa mallissa on ilmeisesti ollut erillinen vaffari.aiempia kuin pc .. googlasin jotain sivustoa jossa oli erillinen vaffari. hyvä jos on vanhentunut...
Ultraa ei myydä tällä hetkellä Euroopassa. Tilanne saattaa EHKÄ muuttua uuden Ultran tullessa markkinoille (~ensi kesä). Kaikissa aktiivisissa subbareissa, joka PC-Ultrakin on, vahvistin on kiinteä osa subbaria. Passiiviversioita ei ole myöskään myynnissä täällä. Jos vahvistin on tarpeeksi tehokas (esim. 2x500W), niin yksikin voi riittää kahdelle passiivisubbarille. Yleensä näitä normaaleja kannattaa laittaa kaksin kappalein (molemmille omat sillattuna).
nyt tuli sitten toi mun SVS, noi viritystaajuus palat ovat jotenkin löysät, toinen vaikuttaa jotenkin pienemmältä kun toinen ja ilmaa välistä valskaa, onko tämä normaalia. toinen tuntuu olevan aivan liiän löysä jopa. ne ovat soikion muotoiset vähän, joten soikion kummallekkin puolella jää tiivistymättömämpi / tiivistymätön kohta? haittaako ja onko palat nyt ihan väärin leikattu siellä tehtaalla? :OI
Anna niille vuorokausi aikaa sillä ne tulpat pitävät muotonsa yllättävän kauan. Minulla ne olivat täydellisen pyöreät joten tuntuisi oudolta jos ne olisi jotenkin saatu leikattua soikeaksi.
Ne ovat ollet puristuksissa siellä laatikossa pitkän aikaa ja vaativat monta tuntia (jopa vuorokauden) aikaa palautuakseen takaisin. Älä siis vielä käytä niitä, vaan anna rauhassa palautua vapaassa tilassa. 25 Hz viritys (ei tulppia) toimii muutenkin parhaiten kyseisen subin kanssa.
Joo, subbarin teistailu on niin vaiheessa vielä, mutta täytyy pitää sun suositus korvan takana. kuinkakohan alas se sitten toistaa tolla 25hz virityksellä huoneessa? kumpikin puhuu plus/2?