Ihan ok avausjakso sarjalle. Mitään uutta eikä mullistavaa se ei tarjonnut. Naapurin setäkin sitten paljastu joksikin muuksi kuin putkimieheksi. Jotenkin jäi sellainen tunne että miten tämä juonen kehittely kestää koko kauden ajan ja tietysti vielä jotain jää kakkoskaudelle. Näyttelijät olivat kaikki ihan hyviä. Felicity Huffman ja Marcia Cross nyt päällimmäisenä jäivät mieleen. Kyllähän tätä varmaan tulee seurattua ja varmaan vielä paraneekin sarja edetessään.
Näistä äänestysjutuista voisi olla ehkä olla jokin omaa topiikki, mutta kirjoitretaan tähän. Itse olen geos:tv tä pitänyt suhteellisen luotettavana, siinähän tiputetaan manipuloititarkoituksessa annettuja ääniä pois. imbd:ssä itseä on aina ihmetyttänyt hyvinkin monilla elokuvilla olevat suuret 1-pistettä lukumäärät, jopa "top 1000" äänestäjien antamina. Olisi ihan mielenkiitoista saada tietää perustelut miksi jokin aktiivinen elokuvien katsoja antaa vaikka kummisedälle, sormusten herralle tai shawshack redemption-tyylisille elokuville 1/10. Näitä äänestäjiä on kuitenkin luokkaa 3%, eli ihan kohtalaisen paljon. Voin hyvin ymmärttää, että kaikki eivät kyseisistä elokuvista välttämättä pidä (itsekin inhoan ns. suosituista ja hyvistä elokuvista esim Manaajaa), mutta sitä, että oikeasti pitää näitä yhtä huonoina kuin maailman huonoimmat ikinä tehdyt elokuvat en pysty kyllä mitenkään ymmärtämään. Manaajalle olen tainnut antaa imdb:ssä jotain 3-4/10.
Niin tekevät ja hyvä niin. Joku siellä kuitenkin sitkeästi heittelee niitä nollia sarjalle kuin sarjalle, mutta se ei haittaa jahka vain riittävän moni antaa äänensä. Toisaalta Geosilla ja muilla vastaavilla on minulle lähinnä henkilökohtainen merkitys eikä niinkään minkään absoluuttisen hyvyyden/huonouden selvittäminen, vaan oman pitämisen muistaminen. Kivahan se on tietenkin nähdä, mitä muut ovat olleet mieltä. Keskiarvo on kuitenkin aina keskiarvo ja siihen on suhteellisen hyvä luottaa. Poislukien kaikki fanitus-sarjat ja -elokuvat, kuten esimerkiksi LOTR.
Yllätyin positiivisesti sarjasta. Vastakkaisen sukupuolen painostuksesta sarja piti katsoa ja odotin kyllä jotain vakavampaa draamaa tyyliin mullan alla tai sitten höpöhöpöä tyyliin sinkkuelämää. Ainakin ensimmäinen osan jälkeen olisin halunnut nähdä heti seuraavankin.. saa nähdä onko viikon päästä vielä sama vaikutus. Mutta näillä näkymin pitkästä aikaa sarja, jota jaksaa seurata vähän pidemmälle kuin ne vajaat kymmenen jaksoa.
Oli todellakin yllättävän hyvä avaus sarjalle, pidin todella paljon. Odotuksia ei ollut oikein mitään (jos jotain niin meinasin et en tykkää) mutta iski kyllä ihan kybällä. Olisi maistunut katsoa tuohon toinen osa heti perään . Toivottavasti vaan tulevatkin jaksot ovat yhtä kovaa kamaa
Ihan hauska sarja. Täytynee ruveta seuraamaan. Ei tarjonnut mitään kovin ihmeellistä, mutta silti vahvaa näyttöä läpi jakson. Tätähän voisi katsoa jo pelkästään tuon Gabriellen takia.
Ihan asialliselta tosiaan vaikutti eka jakso, pitkästä aikaa taas sarja jota voisi alkaa seuraamaan. Tämän päivän IS:ssa juttua toisesta kaudesta, kritiikkiä saa aikalailla: http://www.iltasanomat.fi/viihde/viihdeuutiset.htm#id1067242 Desperate Housewives -nimellä (suom. epätoivoiset kotirouvat) kotimaassaan kulkevan sarjan ensimmäinen tuotantokausi oli jättimenestys, mutta nyt televisiossa pyörivä toinen tuotantokausi on joutunut murskakritiikin kohteeksi. Sarjan käsikirjoitusta on haukuttu kömpelöksi ja juonen on sanottu toistavan liiaksi ensimmäisen tuotantokauden kiemuroita. -A.Hess-
Ensimmäinen jakso meni ohi, mutta eilen satuin töllön ääreen oikeaan aikaan. Sarja näyttäisi sisältävän melko osuvaa piikittelyä amerikkalaisen ylemmän keskiluokan elämää kohtaan. Ulkoisesti kaikki näyttäisi menevän ihmisillä vallan mainiosti: on hienot kaupunkimaasturit, korut, ja kolme lasta. Oikeasti ihmisellä saattaa olla pää hajoamassa ja (sarjan taglinen mukaisesti) likapyykkiä vaikka muille jakaa.
Kaksi jaksoa katsottu... Mielenkiinto on nolla tuntuu sen verran toistavan itseään. Ensimmäisessä jaksossa tietyt jutut vielä ehkä omalla tavallaan huvittivat, toinen jakso oli taas vanhan toistoa... ei kiitos mulle enempää tätä sorttia.
Toka jaksokin ihan oli mukavaa katsottavaa, mutta ei edelleenkään mitään maata mullistavaa. Pikkasen rupesi se kertojaäänen "minähän olen kuollut"-muistuttelu nyppimään ja koko kertojaäänen käyttö tuntumaan turhalta. American Beautystähän se on kopsattu, mutta ei toimi pitemmän päälle, varsinkin jos tulevaisuudessa sitä käytetään joka jaksossa.
Kertojaääni sopii pirun hyvin tuohon sarjaan. Monesti saanut hyvät naurut kun sen jutut yhdistetään ruudulla tapahtuviin asioihin
Jäi vaivaamaan eilisessä jaksossa hieman sama kuin muitakin. Kumpi tahansa näistä kahdesta jaksosta olisi voinut olla ensimmäinen jakso. Toka osa oli ihan tismalleen samaan muottiin valettu kuin eka. Ja jotenkin tökkii se, että henkilöt eivät pääse luonnollisesti kehittymään vaan henkilöesittely jatkuu edelleen. Kovin montaa jaksoa tuollaista ei jaksa katsoa, toivottavasti vähän muutosta tulee.
Samoilla linjoilla. Toivottavasti lähtee paremmin käyntiin seuraavien jaksojen aikana. Hauskaa katseltavaa joka tapauksessa.
Kyllähän tämä on hyvä sarja, ainakin näiden Suomessa näytettyjen jaksojen perusteella. Mulla oli omat epäilyni tästä sarjasta, koska vaikka hype ja kritiikki oli erinomaista, niin mä epäilin, että tämä sarja tulee olemaan samanlainen kuin Sinkkuelämää, josta toisaalta kyllä pidin, mutta joka oli kuitenkin ehkä vähän naismainen (sattuneesta syystä) mun makuun. Täydelliset Naiset ei ole Sinkkuelämää-kopio missään nimessä, ja minusta se ei ole kohdistettu välttämättä erityisesti kummallekaan sukupuolelle... tai no, varmaan aika naisvoittoista sen katsojakunta on. Tähän astisissa jaksoissa tarinat on toteutettu todella hyvin ja kyllähän tämä sarja on aidosti hauska, mikä johtuu kyllä osaksi nerokkaasti kootun castin takia. Brenda Strongin kertojaääni kyllä sopii aivan täydellisesti tähän sarjaan, ja taas tulee sellainen fiilis, että voisiko kukaan muu olla tässä osassa parempi. En ole kyllä vieläkään aivan varma pidänkö siitä 'tunnarista' (siis puhun nyt siitä title scenestä), koska onhan se kieltämättä aika erikoinen, mutta, kuten kävi Boston Legalin 'tunnarinkin' kanssa, olen tottunut siihen. Heitetäänpä vielä analyysit neljästä epätoivoisesta kotirouvasta: Marcia Crossilla taitaa olla koko porukan herkullisin rooli Breenä, joka on neuroottisen tarkka ja siisti kaikesta, ja jota voisi kuvailla täydelliseksi kotirouvaksi, joskin itse avioliitto ei toimi. Marcia näyttelee Breetä mielestäni loistavasti. Eipä olisi uskonut, että Melrose Placen psykopaatti-nymfosta tulee tällainen kodin hengetär. Susania näyttelee Teri Hatcher, joka on tuttu monista sarjoista (kuten vaikkapa viime viikonloppuna esitetyn MacGyverista, tosin siitä yhdestä jaksosta). Minusta Teri on ikääntynyt kyllä todella todella tyylikkäästi, koska minusta hän näyttää ainakin kasvoiltaan tässä sarjassa aivan mahtavalta. Katsokaa vaikka Terin silmiä ja niiden alapuolella olevia rypyntapaisia juttuja (tuskin ne ryppyjä sentään on Hollywoodissa). Siis aivan käsittämättömän upean näköinen Teri on, vaikka toisaalta viime jaksassa, kun Teri sivuttain vilisti alasta pihalla, niin aika luiset olivat Terin jalat, ja se kyllä oli aika iso turn-off ainakin mulle. Teri esittää miehenkipeää ja hieman arkaa ja ujoa Susania ihanasti, ja hän onkin mun suosikkihahmo koko sarjassa. Felicity Huffmanin näyttelemä Lynette on mainio hahmo. Taas jälleen kerran casting on mennyt aivan nappiin, sillä Lynette sopii todella näyttelemään tätä hahmoa, etenkin, kun Lynetellä on aivan mahtava ääni, juuri sellainen ääni, jonka nalkutusta ei jaksaisi kuunnella. Lyneten hahmo tuottaa mielestäni sarjassa varmaan eniten huumoria, vaikka Susan ja Bree tulevat hyvinä kakkosina perässä. Ja sitten on vielä Eva Longoria ja hänen näyttelemänsä Gabrielle. Mä sanon suoraan sen, että mun mielestä Eva ei ole mikään kummoinen näyttelijä, ja on aika selvää, että hänet otettiin mukaan todennäköisesti ulkonäkönsä ja persoonansa takia. Toisaalta, sehän on jo tuttua juttua, että ulkonäkö ja persoona kompensoivat näyttelijätaitojen puutteita, sillä jos on kaunis hymy ja mukava ääni, niin onhan se aika helppo tuottaa kohtuu hyvää materiaalia. Mutta siis näyttelijäntaidoissaan Eva jää tässä nelikossa selvästi hännille. Evaahan pidetään tosi hottina, itse asiassa yhtenä maailman hotimmeista ihmisistä. Minusta hän on liian laiha (vaikka toisaalta tuntuu myös, että ei ole ) ja kasvoiltaan hän ei minua sytytä, koska minusta hänellä on loppujen lopuksi jotenkin neutraalit kasvot, joita on korostettu paljon huulipunalla, ja luomi- ja ripsiväreillä yms. Aika hyvin muuten kirjoitettu nämä hahmot, koska jos alkaa asiaa miettimään, niin näistä neljästä löytää toisiensa vastakohtia. Bree on vastakohta Susanille esim. ruoanlaitoissa ja yleensäkäkin hääräämisessä. Lynette taas on vastakohta Gabriellelle, koska Lynette on 'tavallisen' näköinen ja elää lastensa takia vähemmän loistokasta elämää kun taas Gabrielle on mukamas jumalatar, joka elää vapaana (no vapaana ja vapaana) luxuksessa. Enemmänkin näitä vastakohtia voisi löytää... Hyvä sarja tämä on, ja tulen kyllä seuraamaan vastakin, ellei sitten tulevat tuotantokaudet ole huonoja, niin kuin on huhuttu.
Elvikseltä taas kohtuullisen tyhjentävä analyysi. Kyllä Eva Longoria ainakin meikäläisen sytyttää! Hänessä on sitä jotakin samaa kuin Las Vegas -sarjassa Samia näytelleessä Vanessa Marcilissa. Uusimmassa jaksossa päästiin jo ihan mukavasti vauhtiin. Tapahtumia riitti vaikka muille jakaa. Muutaman kerran sai nauraa oikein makeasti.
Tää kolmas jakso oli edellistä selvästi parempi. Esittelyvaihe on nyt ohi ja päästään itse asiaan. Eva Longoria on kyllä sellainen taskuvenus että oksat pois. Onneksi Evaa ei ole pakattu mihinkään toppatakki-puuvillahousut-maiharit-hankkijan lippis yhdistelmään vaan vaatetus on tarpeeksi kevyttä ja paljastavaa. ElvisThePelviksen Marcia Cross analyysiin täytyy puuttua. Ihan sama Psyco-bitch se on tässäkin, pakattu vain eri kuoriin. Neuroottinen ja oikeastaan jokseenkin hullu. Roolia on vedettävä, ei olla oma itsensä Eihän tossa juuri eroa ole jos Melrose Placeen vertaa.
Ihan hyvää viihdettähän tämä on tähän asti ollut. Tulee varmaankin tuijoteltua jatkossakin. Siitäkin huolimatta, että minusta taas tämä kolmas jakso oli aika epätasainen. Tuli vain semmoinen hohhoijaa-olo ajoittain. Väsynyttä ja ennustettavaa huumoria tyyliin Spoiler pyyhe auton oven väliin, alastomana kikkailua ulos lukittuna... ja totta kai se ihastus tulee siihen sitten "sopivasti" pällistelemään. Toivottavasti Bree:n tasapainottomuudella herkutellaan tulevissa jaksoissa. Hulluhan se on, niin kuin Generig totesi, ja mikäs sen hauskempaa.
Tämä nolojen tilanteiden kruunaamaton kuningatar on kyllä sarjan kaunein ilmestys. Ei Eva Longoriassakaan mitään vikaa ole, mutta ehkä hän on liian kiiltokuvamainen ja täydellinen omaan makuuni.