Olen tilannut TheHutista monen vuoden ajan aktiivisesti (useampi tilaus kuussa) ja firma on yksi suosikeistani. Plussaa ovat edullinen hintataso ja kohtuulliset postikulut sekä melko usein toistuvat yleiset alekampanjat, joiden aikana saa vielä vähän lisäalea kaikista tuotteista. Yhden kerran levy on tullut rikkinäisenä perille. Otin yhteyttä asiakaspalveluun ja vastaus tuli seuraavana päivänä palautustunnuksen kanssa. Miinusta taas tulee siitä, että toimitusajat ovat hitaanpuoleisia, jos tavaraa ei ole suoraan varastossa. Arvioidut lähetyspäivät eivät läheskään aina pidä paikkaansa, vaan loppuneen tuotteen toimitusta voi toisinaan joutua odottamaan useamman viikonkin. Se on tietysti huono merkki, jos The Hut on alkanut omien toimitusehtojensa vastaisesti laskuttaa tilauksia heti tilaushetkellä toimituspäivän sijaan. Firma ei kuitenkaan ole mikään ihan pikkutekijä, vaan mm. hoitaa muutaman muun yrityksen (kuten ASDA ja Lovefilm) viihdetuotteiden verkkomyyntiä alihankintana. Varovaisen luottavaisena jatkan asiakkaana edelleen.
Ilmeisesti The Hutille on tosiaan jonkin verran kilisevääkin kertynyt kirstun pohjalle, sillä tämänpäiväisten uutisten mukaan firma osti kuolemaa tehneen brittikilpailija Zavvin jämät: http://www.mcvuk.com/news/33391/The-Hut-swoops-for-Zavvicouk
Joitain tilauksia takana Hutista ja hyvin tyytyväinen olen ollut (nopeat toimitukset ja yleensä edullinen hintataso). Nyt kuitenkin palo käämit. Tilasin tuolta PSP:n God of Warin kun irtos pirun halvalla. Peli tuli tänään perille AVONAISESSA pahvikuoressa. :OI Kannet oli vieläpä paskana ja koteloa ympäröivä muovikelmu luonnollisesti rikki, onneksi peli sentään oli kuoressa. Nyt tässä mietin, että jaksaisko valittaa ja lähetellä 8 euroa maksanutta peliä takaisin Guernseylle. Pahvikuorista on vähän vaikea sanoa, onko ne unohtunut sulkea, vai onko joku avannut ne matkan varrella (jos on, niin jälki on ollut kohtuu siistiä). Toki voi olla, että tästä ei ole syyttäminen Huttia vaan postia, mutta jotenkin en usko että postimiehet olis kuorta avanneet.
Ilmeisesti tuokin on ihan mahdollinen selitys. Mulla oli sellainen käsitys, että tullin avaamiin lähetyksiin tulisi tästä aina merkintä, mutta nopea kuukkelointi paljasti toisenlaisenkin käytännön olemassalon: http://www.turunsanomat.fi/extra/?ts=1,3:1010:0:0,4:10:0:1:2006-11-25,104:10:421491,1:0:0:0:0:0:
Näyttäs olevan hutissa taas joku 10% alennus huomiseen asti, mutta hinnat näyttää ihan samalta kuin aikasemmin. -Nyt näyttää toimivan, kummallista
Ei kyllä minulla toimi, tai ainakaan näytä heti alennettuja hintoja. Juuri tilasin viime viikolla Matrix 3-levyn setin Blurayna ja samaa hintaa tarjoaa nytkin vaikka checkoutiin asti menin ja vain tilausta vahvistamatta jätin. Huono sydeemi, jos vasta tilauksen jättämisen jälkeen näyttää todellisen ostohinnan alennuksineen.
Kyllä nuo alennushinnat tuntuisivat kadonneen yleisestikin. Aamupäivällä katselin yhtä devuboksia jonka hinta oli alentunut eilisestä lukemaan £16,14 ja ehtoopäivän puolella hinta on takaisin eilisessä lukemassa £17,93. Olisi pitänyt jättää jahkailu väliin...
Joo itekii mietin iha samaa et mihi tuo Newlook10 pitää laittaa? Sen ku saan tietää nii Kilin Kolin Dirt lähtee tilauksee :hitme:
Samaisen leffan tilasin pari kuukautta sitten, ja kun se lopulta saapui (aika kauan siinä meni), kotelo oli rikki. Ei pahasti mutta sillä tavalla kuitenkin, että se ei pysy kunnolla kiinni. Menin sitten kuitenkin tilaamaan sieltä Killzone 2:n ennakkoon ja nyt näyttää siltä, että sitä joutuu myös odottelemaan pitkään. Vastedes tilaan elokuvat ja pelit muualta.
Tuo että korttia veloitetaan nykyään tilauksen yhteydessä ei näemmä pidä paikkansa, tein 3.3 tilatuksen kahdesta levystä, toinen on veloitettu kortilta 9.3. ja postitettu 10.3. Toista levyä ei ole vielä velottu eikä postitettu (vaikka oli myös merkitty "Usually dispatched within 4 working days" , tosin eipä nuo saatavuus merkinnät käytännössä ole pitänyt ennekään paikansa).
Viikko sitten Zavvista tehty tilaus ei ole lähtenyt vielä mihinkään, mutta sähköpostia tuli - Hutista. Pahoittelivat, ettei Zavvin tilausta ole vielä pystytty lähettämään. Seuraavat kuulemma tilannetta omien toimittajiensa kanssa. Tavallaan tietty ihan kiva, että lähettävät tuommoisenkin väliaikatiedon. Tai ainakin parempi näin, kuin että eivät tiedottaisi mitään. Olkoonkin, että tuo meili oli todennäköisesti automaattisesti generoitu.
Automaattisesti noita ikäviä viestejä lähettelevät. Pari tuollaista ja sitten tulee viesti, että tilausta ei ikävä kyllä pystytä toimittamaan ja se perutaan. Olen tehnyt tämän vuoden puolella muistaakseni viisi tilausta Hutista ja yksi on toimitettu. Kaikki muut on peruttu, vaikka osa tuotteista on ollut tilaushetkellä varastossa tai luvattu toimittaa neljän päivän kuluessa. Tällä hetkellä on kuudes tilaus vetämässä ja tänään tuli ilmoitus lisäviiveestä. Odotellaan peruutusta... Hutin alennusmyynnit ja -10% tarjoukset ovat aika turhauttavia, kun tavaraa ei ainakaan minulle tunnu tulevan. Onneksi eivät ole myöskään veloittaneet Visaa etukäteen.
tänään sit saapui Dark Knight postissa yli 2kuukauden odottamisen jälkee, tosin verkkokauppa on jo palauttanut rahat tilille.
Mites hutin blu-rayt? Ovatko ne samoja uk versioita kuin play.comin? Etteivät ole millään saksankielisillä kansilla tjsp. Hinnat ovat aika alhaisia ja siksi vähän epäilyttää että mitä versioita ovat.