Onko tämä kuvattu kohta jo vuosia sitten? Olisi kiva päästä vihdoin ja viimein näkemään. Itse ainakin olen odottanut tätä kovasti. Toivottavasti ei joudu pettymään.
Odotukset jatkaa kasvuaan... Top Gun: Maverickin arvioissa Tom Cruisen elokuvaa kuvaillaan “täydelliseksi blockbuster-leffaksi”
Jotain traileria olen nähnyt, ja juttujen ja kuvaston pohjaltakin voi ilmeisesti odottaa, että todella paljon kohtauksia on kuvattu oikeissa F-taistelukoneissa taivaalla. Ei siis tuskastuttavaa CGI:tä, vaan aidosti naaman venäyttävää G-voimaa? Kieltämättä tätä tuntee jopa odottavansa. Onkohan soundtrack yhtä maaginen kuin ensimmäisessä?
Joo, tuo on kyllä ihan vaikuttavaa, että Tomppa on istutettu oikeaan hävittäjään apukuskin paikalle. Ja kyllä sen huomaakin trailerista, että cgi:ti pahemmin ole käytetty. Oli Tompasta ja hänen elämäntavoistaan mitä mieltä tahansa, niin hattua pitää nostaa tuolle, miten vakavasti hän ottaa leffojen tekemisen ja haluaa itse tehdä stuntit ja välttää cgi:tä. Esimerkkinä
Mitä tarkoitit tällä? https://www.finnkino.fi/event/303439/title/top_gun_maverick/ Jos oikein ymmärsin niin lippujen ennakkomyynti on alkanut. Käyn useimmiten pienemmissä teattereissa katsomassa leffoja, mutta Top Gunin kohdalla mietin IMAX-teatteria. Suuren kankaan ja äänimaailman vuoksi. En tykkää istua pystyasennossa leffaa katsoessa, mutta ehkä tämän kerran. Näin aikanaan trailerin IMAX-teatterissa ja se teki lähtemättömän vaikutuksen.
Okei, pahoittelut katsoin ilmeisesti väärää päivämäärää. (Tuolloin taisi juuri korona tilanne alkaa).
Lisää kehuja: Elokuva-arvostelu: Top Gun: Maverick on pysäyttävän täydellinen saavutus "Top Gun: Maverick kuuluu jo nyt maailman parhaiden jatko-osien joukkoon, jossa se seisoo tasaveroisena Kummisetä osa II:en, Aliens – paluun ja Terminator 2 – Tuomion päivän kaltaisten klassikoiden rinnalla. Se on täydellinen viihde-elokuva, joka herättää halun nähdä se välittömästi uudelleen. Ennen kaikkea se on osoitus kohta kuusikymppisen Tom Cruisen järkkymättömästä asemasta maailman suurimpana elokuvatähtenä, jonka kyky venyttää omia henkisiä ja fyysisiä rajojaan tuntuu yliluonnolliselta." ...Paljon sanottu.
Seiska? Kovaa tekstiä, mutta vaikuttaa siltä että jatko-osa on varsin onnistunut. Finnkino myy jo ensi-iltaan lippuja ja itse ainakin IMAX-teatteriin menossa tällä kertaa.
Episodikin antoi neljä tähteä ja vahvaa hehkutusta että yksi parhaista jatko-osista mitä ikinä tehty joten ilmeisesti hyvissä arvosanoissa on perää.