Paskaksi haukun juuri aluekoodin takia. Muutenhan nuo on hyviä julkaisuja. Mielelläni ostaisi juuri kyseisen leffa, kun en ole sitä nähnyt.
Onko mahdoton ajatus ostaa a-alueen soitin tai aluekoodivapaa soitin? Ei tarvitse harmitella koodeja (mikä ei monestikaan ole julkaisijan vika vaan lisenssinhaltijan määräys) vaan voi ostaa elokuvista sen ”parhaan” tai mieleisimmän julkaisun.
On se mielessä käynyt. Minulla oli aikanaan aluekooditon DVD soitin, mutta sen jälkeen ei oikein ole innostanut. Pitäisi tilata tyylin Amazonista vekotin. Sitten, jos se ei toimikaan, niin taas pitäisi lähettää jonnekin ties minne. Shout on varmaan ainut julkaisija, mitä tulisi tilattu, mutta vain muutamia levyjä. Sen takia ei juuri ole kiinnostanut. Hyvänä lisänä vielä, että niistä levyistä on melko työlästä päästä eroon tarvittaessa.
Tätä ihmettelen itsekin. Ilmeisesti on kuitenkin mielekkäämpää ulista ja vammailla sekä kääntää hienot uutiset negatiivisiksi. Tässä hieman vertailua
Ensinnäkin, My Bloody Valentinen uudelleenjulkaisu on erittäin tervetullut uutinen, kyseisen nimikkeen puuttuessa omasta kokoelmasta ja aiemman loppuunmyydyn julkaisun pilviin kohonneen hinnan vuoksi. Vaikka en kyseistä rainaa olekaan koskaan nähnyt, on näitä kiva keräillä, ja tämän pitäisi olla sieltä slasher-genren paremmasta päästä. Ensimmäisenä tulee mieleen The Prowler (1981), joka oli astetta synkempi genrensä edustaja. Toiseksi, A-aluekoodin rajoitus tuskin oli yksinomaan Scream Factoryn päätettävissä vaan kyseessä voi olla myös muut myyntialueisiin liittyvät sopimustekniset kuviot yhdessä filmin omistajan kanssa. Korjatkaa, jos olen väärässä. Kolmanneksi, itse ratkaisin aluekoodirajoitukset aikoinaan hankkimalla käytettynä toisen Philipsin soittimen, jonka sai softapäivityksellä A-alueen soittimeksi. Eli kaksi soitinta: toinen A-alueelle ja toinen B-alueelle. Kustannusta näistä kahdesta taisi kertyä alle 100e. Nyt jouluna tilasin Amazonista Sonyn soittimen, joka oli jo hardware-puolella modattu aluekoodivapaaksi. Siinä tosin ei ole mahdollista tekstityksen siirto, joten cinemascope-kankaalla tekstitykset menee elokuvan authorisoinnista riippuen joko kankaalle tai sitten seinälle, mutta tämä onkin sitten jo toinen tarina...
CDON:n tulevat julkaisut listalta taas mainintoja bluray alkuaikojen uudelleen julkaisuista: Die Hard III National Treasure I ja II Face/Off Deja Vu Con Air Enemy of the State Nightmare Before Christmas Pretty Woman Armageddon Coyote Ugly Pearl Harbor The Rock Julkaisut tammi-maaliskuu 2020. Milläköhän periaatteilla näitä uusia painoksia valitaan julkaisuun? No, muutama noista tulee kyllä ostettua.
Joo, mulla on noista ne mitä haluan, ja kivasti vielä muovit muutamassa päällä.... että en ehkä tarvitse, vaikka olen halunnutkin ne kokoelmaani.
SYNOPSIS Winner of the Special Jury Prize at Cannes, Kwaidan features four nightmarish tales adapted from Lafcadio Hearn’s classic Japanese ghost stories about mortals caught up in forces beyond their comprehension when the supernatural world intervenes in their lives: “The Black Hair”, “The Woman of the Snow”, “Hoichi the Earless”, and “In a Cup of Tea”. Breathtakingly photographed entirely on hand-painted sets, the film is an abstract wash of luminescent colours from another world. The Masters of Cinema Series is proud to present the complete 183-minute original Japanese cut of Masaki Kobayashi’s masterpiece on Blu-ray for the first time in the UK. SPECIAL FEATURES Limited Edition Hardbound Slipcase [3000 copies] A 100-PAGE Perfect Bound Illustrated Collector’s book featuring reprints of Lafcadio Hearn’s original ghost stories; a survey of the life and career of Masaki Kobayashi by Linda Hoaglund; and a wide ranging interview with the film maker – the last he’d ever give 1080p presentation on Blu-ray from Criterion’s 2K digital restoration of Kobayashi’s original director’s cut Original monaural Japanese soundtrack Optional English subtitles Kim Newman on “Kwaidan” – a new interview with the film critic and writer Shadowings [35 mins] – a new video essay by David Cairns Original trailers SYNOPSIS One of the most important cinematic achievements in Hong Kong cinema, Tsui Hark’s Zu Warriors from the Magic Mountain birthed the modern-day special effects industry in Hong Kong, and influenced filmmakers around the world, including John Carpenter (who credited the film as the inspiration for Big Trouble in Little China). Featuring an all-star cast led by Yuen Biao (Wheels on Meals, Project A) as young soldier Dik Ming-kei, currently caught in a war between two rival armies during Tang Dynasty. Taking sanctuary in a cave within the ominous Zu Mountain, he becomes entangled in a battle with supernatural forces beyond his comprehension. Featuring breath-taking art design, stunning cinematography, and groundbreaking special effects, Eureka Classics is extremely proud to present Zu Warriors from the Magic Mountain from a brand new 2K restoration making its worldwide debut on Blu-ray. SPECIAL FEATURES Limited Edition O-CARD with new artwork by Darren Wheeling [2000 units] Limited Edition collector’s booklet featuring new writing on the film [2000 units] 1080p presentation on Blu-ray from a brand new 2K restoration Cantonese, Mandarin, and English soundtrack options, original monaural presentations Newly translated English subtitles Brand new and exclusive feature length audio commentary by critic and Asian cinema expert Tony Rayns Brand new and exclusive interview with Tsui Hark – a lengthy and in-depth interview with director Tsui Hark filmed in 2020 exclusively for this release Zu: Time Warrior [93 mins] – the export cut of the film produced for European theatres, featuring a wraparound segment with Yuen Biao as a modern-day college student who is transported, Wizard of Oz style, to 10th Century China Tsui Hark – episode of Son of the Incredibly Strange Film Show originally aired on British television in 1989 Alternate opening credits, restored to their original Western presentation Archival Interview with Yien Biao [12 mins] Archival Interview with Mang Hoi [20 mins] Archival interview with Moon Lee [20 mins] Deleted Scenes Trailers SYNOPSIS Perhaps one of the most underrated of the collaborations between director John Ford and star John Wayne, Rio Grande manages to be both a conclusion and a new beginning for this most iconic of actor-filmmaker collaborators. The film is the final entry in Ford and Wayne’s “Cavalry Trilogy,” following their hits Fort Apache (1948) and She Wore a Yellow Ribbon (1949). Yet it also marks the first of five appearances Wayne made with actress Maureen O’Hara, three of which were directed by Ford. Wayne is Lt. Col. Kirby Yorke, attached to the Texas frontier in 1879 to protect settlers from attacks by Apaches. When Yorke’s son – a West Point flunkee turned Army private – is assigned to his father’s regiment, tensions flare upon the arrival of Yorke’s estranged wife Kathleen (O’Hara), who wants their teenaged son out of Yorke’s unit. After Apaches attack, the stakes of Yorke’s mission escalate, and he must journey to Mexico where the Apaches are hiding out. With his son and two old recruits (Ford/Wayne regulars Ben Johnson and Harry Carey Jr.) as accompaniment, Yorke faces his toughest battle. The Quiet Man (1952) may be the most fondly remembered collaboration between Ford, Wayne, and O’Hara, but ironically, that classic wouldn’t even exist if not for Rio Grande, as studio Republic was so (incorrectly!) certain that the later film would lose money, that they only agreed to its production on the condition that Ford and his collaborators make another western first to cover the costs. But Rio Grande stands on its own as yet another outstanding meeting of these remarkable talents. SPECIAL FEATURES Limited Edition O-Card [2000 units] 1080p presentation on Blu-ray, from a new transfer completed by Paramount’s preservation department in 2019 Optional English subtitles for the deaf and hard-of-hearing Brand new and exclusive feature-length audio commentary by western authority Stephen Prince Scene specific audio commentary with Maureen O'Hara A video essay on the film by John Ford expert and scholar Tag Gallagher The Making of Rio Grande – archival featurette Theatrical trailer A collector’s booklet featuring a new essay by western expert Howard Hughes; a new essay by film writer Phil Hoad; transcript of an interview with John Ford; excerpts from a conversation with Harry Carey, Jr.
Jälleen käy kiittämän henkilökohtaisia valintoja aluekoodittomuuteen taannoin hypätessä. Tsukamoto boksi on alkaneen vuoden päräyttävimpiä julkistuksia.
^ Siis ihan tosissasi kysyt? (tämä ei ollut sen enempää sarkasmia kuin vittuiluakaan) Hämmästelen vain.
En ole minäkään noita nähnyt. Trailerit olen kyllä katsonut Tetsuo leffoista. Melkoisen hapokkaalle näyttää. Nuo muut ei sano mitään.
Tsukamotosta löytynee tietoa mielin määrin palvelimilta, kunhan vähän vaivautuu. Tällä välin ja Tetsuo -elokuvista puheenollen, kun nyt on mainittu, löytyy kahdesta ensimmäisestä osasta (kolmannenkin arvostelu toki on luettavissa samaiselta sivustolta) varsin mainiot arvostelut Mustoselta verkkolehti Elitististä. Tarkemmin TÄÄLTÄ ja TÄÄLTÄ, jotka osaltaan, joskin lyhyehkösti, piirtävät kuvaa ohjaajasta noin yleisesti tarkasteltuna. Pelottavaa, jos elokuvallinen sivistys oikeasti on tuolla tasolla plazalaisilla.
Voihan tuon noinkin nähdä. Kieltämättä paljon on katsomatta, ja kenties sitäkin enemmän vielä sisäistämättä.