Tuli katsottua: Mindhunters

Keskustelu osiossa 'Elokuvat' , aloittajana Karikoo, 09.10.2003.

1. somerset

somerset Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Ihan hyvä leffa.Tällasta tuubaahan jenkeistä tulee koko ajan, mutta olen edelleen sitä mieltä Renny on visuaalisesti erittäin taitava ohjaaja,jolta puuttuu vain kunnollinen käsikirjoitus.

Mindhunters oli viihdyttävä elokuva,jonka parissa aika meni kuin siivillä.Näyttelijävalinnat olivat kohtuullisen onnistuneita.LL Cool J pärjäsi osassaan mainiosti, kuten myös muut näytelijät.Myöskään Slaterin ja Kilmerin lyhyet roolit eivät häirinneet.

Eniten häiritsi rennymäisen väkivalta-mätön puuttuminen.Kuinkohan paljon renny oli joutunut siistimään leffaansa?

2. Patu

Patu Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    0
    Aikamoista tuubaa taas oli minun mielestäni tämä Rennyn uusin tuotos. Tuli sellainen olo että kaveri yrittää koko ajan liikaa. Myöskään näyttelijät eivät olleet parhaassa terässään. Yhteenkään hahmoon ei saanut kunnon otetta ja jäi jotenkin tyhjä fiilis. Juonessa oli muutama aivan käsittämätön käänne ja yhdessä kohtaa elokuvaa tuli sellainen tunne että leffa olisi pompannut eteenpäin vähän enemmänkin kuin normaalin leikkauksen verran.

Kysynpä elokuvan nähneiltä:
    Miksi helvetissä LL ampuu siinä lopussa tätä oikeaa tappajaa. Sille teolle en keksinyt mitään järkevää selitystä. Ja tämän jälkeen; miksi helvetissä LL lähtee jahtamaan sitä eukkoa? Jostain kumman syystä he vielä tappelevat oikein urakalla siinä lopussa, jolle en myöskään keksi mitään järkevää selitystä. Oliko LL:llä jokin syy epäillä heitä tappajiksi vai miksi hän yhtäkkiä haluaa lopussa tappaa molemmat? Ja sitten vielä tuon tappelun jälkeen kun hän herää niin se eukko ja LL ovat kuin parhaita kavereita. Ei kaverin kanssa keksitty sitten niin minkäänlaista selitystä tälle. Jätti kovin hämmentyneen olon koko elokuvasta.

Hieman joutui ihmettelemään, että onko sama heppu todella ohjannut myös loistavat elokuvat Die Hard 2 ja Cliffhanger.

3. kurdt

kurdt Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    25
    Minähän juuri nuo samat tuossa ylhäällä ihmettelin. Se oli kato sitä katsojan päälle kusemista.

4. Patu

Patu Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    0
    Jaajaa. No en jaksanut tähän threadiin sen enempää aikaa tuhlata kuin, että omat mietteeni kirjoitin. Unohdin muuten mainita, että onneksi pääsin ilmaiseksi leffaa katsomaan, sillä muuten v*tuttaisi kovasti.

5. Hirudroid

Hirudroid Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    2
    Itse odotin vielä lopussa sen helikopterin räjähtävän meren yllä, mutta ei. Tai siis sitä, että lopussa olisi vielä joku twisti.

Tosiaan, nyt kun tuli sanottua niin eihän tuossa Ladies Lover'in toiminnassa ollut tosiaankaan mitään logiikkaa. Ainoa pointti tietenkin, että jos hän luuli, että tappajia on kaksi tai muuten vaan päässä napsahti ja tuli paniikki tappaa kaikki, jotta oma henki säilyisi. Tuo syyllisen tunnustus menee taas Hollywoodin käsikirjoituskaavan piikkiin - ei saa olla liian monimutkainen ja kaikille pitää tehdä selväksi asiat valmiiksi pureskeltuna.

Tuosta niminäyttelijöiden tapattamisesta. Ehkä se sitten on halvempaa, kun kaveriton kuvissa vain pari minuuttia. Nimellä ratsastetaan sitten oikein kunnolla. Val Kilmerinkin rooli oli mielestäni ärsyttävän pieni eikä se marionettikaan näyttänyt yhtään häneltä.

Itse odotin todella surkeaa tekelettä, joten siksi yllätyin positiivisesti. Tai niin positiivisesti kuin yllättyä voi, kun antaa 3/5. Samaa tuttua Hollywood-kauraa, mutta ei kuitenkaan sieltä surkeimmasta päästä (vertaa perinteiset teinikauhut). Voisin jopa ostaa omakseni, kun hinta on siellä 10€ paikkeilla.

6. kurdt

kurdt Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    25
    No minä odotin täyttä paskaa joten otin DVD-R:n. Olen tyytyväinen päätökseeni.

7. matarvai

matarvai Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    1
    Itse tein samalla tavalla. Oli kyllä aika turha tekele.

8. dixi

dixi Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    2
    Tainnut Renny itse kirjoittaa tuon kommentin...

9. kurdt

kurdt Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    25
    Kyl noi sommersetin pasteamat selitykset oli aika kaukaa haettu. Ehkä kannattaisi muuten pistää noi spoilereihin. Joku voi riemastua. Avustanut muka. Blah sanon minä.

10. Imlego

Imlego Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    2
    Patulle mahdollinen vastaus:

LL Cool ampui sitä murhaajaa (jota ei murhaajaksi varmaan edes tiennyt) lopussa sen takia, että hehän ampuivat kaikkea kadulla liikkuvaa, nukkeja, toisiaan jne. ja sitten se vain ampui jotakuta joka juoksi. Sitä eloon jäänyttä naista se lähti jahtaamaan kai sen takia, että luuli tätä sitten murhaajaksi. Ei siinä tietenkään ole NIIN paljoa logiikkaa - totta kai se on käsikirjoituksellista kusetusta, niin kuin tällaisissa pitää aina olla, mutta kyllä siihen pienen logiikan jyvän ehkä voi löytää.

Samaa mieltä elokuvasta Hirudroidin kanssa: positiivinen yllätys ja ihan tasaista työtä. Valovuosia parempi kuin Identity.

3/5

11. tommi462

tommi462 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    2

Se nyt ei paljoa kysykkään...

12. Johnny Fortune

Johnny Fortune Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Suunnatkaapa katseenne Harlinin Manaajaan. Mìes on kreditoitu iMDB:ssä leffan kokonaisvaltaiseksi ohjaajaksi ja on näin yhden kesän megaelokuvan (Catwoman, Spiderman 2 ym.) ohjaaja. Hyvä Suomi!!!!!!!!!

13. Larry

Larry Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Enpä tuota manaajaa ihan megaelokuvaksi sanoisi, budjettikin "vaivaiset" 40 milliä, mutta onhan siinä Rennyllä ehkä pieni näytön paikka parin vähän vaisumman pätkän jälkeen.

14. somerset

somerset Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Mistä sitä tietää vaikka Mindhuntersinkin ois ollut pieni menestys,jos sille ois vaan annettu kunnollinen ensi-ilta ja julkaistu kunnon mainoskampanjalla silloin heti kun se valmistu keväällä 2003.

15. Imlego

Imlego Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    2
    En minä tiedä, mikä sitä menestystä estäisi vieläkään: elokuva on oikeasti aika hyvä ja jos jokin The Day After Tomorrow'n kaltainen sonta vetää ihmisiä kasoittain lippuluukulle, on vain oikeudenmukaista, että Mindhunters tekee samoin.

:thumbsup: Rennylle.

16. somerset

somerset Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Mä olen samaa mieltä, että :thumbsup: Rennylle. Suomaiset ovat niin kateellista kansaa, että teilaavat kaiken mitä Harlin tekee.Suomalaiset vaan nauttivat siitä, ihminen epäonnistuu ja tällä tarkoitan niitä muutamaa floppia, jotka Rennyn uralle osuivat.

17. kurdt

kurdt Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    25
    Entä jos Renny tekeekin ihan vaan paskaa? Minusta olisi ainakin hienoa jos Renny edes joskus onnistuisi, se tosin näyttää olevan turha toivo..

18. Hirudroid

Hirudroid Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    2
    Suomalaiset eroavat siinä mielessä monista muista kansoista, että muualla jos tehdään "paskaa" joka menestyy niin ollaan siitä silti ylpeitä, vaikka ei pidettäisikään. Jenkit ovat tässä ykkösmaa - saavat myytyä tuotetta kuin tuotetta, koska jaksavat hymyillä isonkin kasan takana. Meillä taas teilataan ja haukutaan omia sen kuin keretään, koska ollaan liian rehellisiä. En sano, että tämäkään olisi oikein tai väärin, mutta eroa on kuitenkin siinä miten Suomea myydään maailmalle...

PS: Ei se ruotsalainen musiikkikaan niin erikoista ole. Ennen vain ei ollut muuta kuin iskelmää elääkseen tekeviä alan ihmisiä - ei siis ihme, että mitään vientituotetta syntynyt.

Seuraavaksi voidaan varmaan jatkaa parilla sivun OT-jutustelua siitä, että The Rasmus ja HIM ovat suosta. Itsekään en omista bändien levyjä, mutta jaksan mainita ja mainostaa aina jos lontoota puhuttaessa osuu aihe lähelle...

Renny tekee keskikertaista jälkeä eikä ehkä koskaan osu kultasuoneen. Siitä huolimatta hän on niitä harvoja suomalaisia, jotka ylipäätään tekevät jotain. Vaikkakin Kaurismäet ovat tunnetuimpia ohjaajiamme maailmalla...

19. E. P.

E. P. Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    12
    Ja höpöhöpö ovat tunnetumpia kuin Renny. Tavalliset elokuvaharrastajat vaikkapa jenkeissä tunnistavat taatusti paremmin Renny Harlinin kuin Kaurismäkien nimet. Jos joku sattuu olemaan niin friikki, että tunnistaa sanan Kaurismäki elokuvantekijöiden nimiksi, niin taatusti yllättyy siitä, että Kaurismäkejä on kaksi kappaletta.

Renny on hyvä ohjaaja, joka on tehnyt hyviä leffoja. Ongelmana hänellä on lähinnä keskinkertaiset ja jopa huonot kässärit ja leimaantuminen toimintaohjaajaksi. Hän itse tekisi nykyään mielummin muita kuin action-painotteisia elokuvia. Suomessa Rennyyn on suhtauduttu varmasti negatiivisemmin kuin missäänpäin maailmaa.

20. pede

pede Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    19
    olen pettynyt tähän säikeeseen.

katselin just tuon leffan. eniten mua häiritsi että divx versio jossa oli muuten tosi hyvä kuva oli täynnä pikkunykimistä (micro stutter). hyi koodajalle.

tässä säikeessä ei juuri analyysiä näe. esim kurdtin kirjoitus oli alle kaikkien asteikkojen.

ymmärtäkää nyt että ei renny ole kirjoittanut scriptiä tähän leffan. renny on ohjannut sen.

itse katselin alussa visuaalisia ratkaisuja ja saarelle saapumiseen asti ja alussa saarella värimailma näytti aika lailla "suomelta". syksy, pimeää ja sinistä... lopussahan oltiin pääosin sisällä tai illalla/yöllä ulkona, joten tuoa synkää hämärän ja illan välistä värimailmaa ei paljon päässyt seuraamaan. kuvakerronta oli tehokasta. mutama rennymäinen ratkaisu jonka ennenkin oli nähnyt, mutta paljon uusia juttuja joita ainakaan minä en ole nähnyt.

koitan hieman kertoa omista reaktioista, spoilaamatta.

toimintaelokuvana voi sanoa että vauhti ja jännitys säilyi. jos ette pysyneet juonessa mukana, too bad. jos juoni ei tuntunut uskottavalta, tuskin se on ohjaajan syy. syyttäkää käsikirjoittajaa (joka on stoorin tehnyt) ja tuottajia (jotka ovat stoorin hyväksyneet).

en minäkään pidä kovin uskottavana tuollaista käytöstä, ja spoilaamatta enempää kaikkea jota tapahtui, mutta tämähän onkin thrilleri/actionleffa.

lopuksi voin todeta, että kyllä minä tämän aikanaan plokkaan tuolta alelaarista.