Ja MoC:n Nick Wrigley kertoi tuossa(@criterionforum.org), että restauroijilta oli tullut tilannetetoa joka siirtää julkaisun jonnekin vuoden 2006 loppupuolelle. Pystytkö Murnau kertomaan, että onko tuo Kinon julkaisu PAL->NTSC käännös?
No eipä ole yllätys, Eurekanhan piti julkaista koko joukko mykkäelokuvia jo viime vuoden puolella, mutta kovasti tuntuvat viivästyvän. Tuosta Kinon julkaisun käännöksestä en osaa sanoa mitään.
Aion kirjoittaa lähiaikoinan Transformers: The Movien arvostelun kokonaan uusiksi. Lisäksi aion lisätä vertailuun tämän uuden Reconstructed-version, jos ketään kiinnostaa.
Hyvä tuokin, tosin vol. 1 oli enemmän omanlaisensa. Hyvä, että lisäsit sen tuohon alkuun. Yhden virheen ainakin spottasin: "johtohahmo on Emily Browningin tulkitsema Violet, joka on paikallinen ihmimies MacGyver." Eipä muuta.
Ja minä turhaan pelkäsin että en keksisi mitään sanottavaa: sain koko tekstin valmiiksi yhdessä illassa. Neon Genesis Evangelion - Platinum 0:2
Siinäpä esikatselu minun ensimmäisestä elokuva-arvostelusta: https://www.dvdplaza.fi/reviews/nayta.php?sid=1228 Katsoin leffan ensimmäistä kertaa tänään (tai siis eilen) ja kirjoitin arvostelun hetimiten. :sleep:
Sujuvaa tekstiä ensimmäiseksi arvosteluksi. :thumbsup: >Hieman mietityttää noin suuri viitauksien käyttö muihin, ulkopuolisiin teoksiin ja asioihin. >Samalla kannattaisi miettiä myös noiden kappaleiden järjestystä, nyt ne tuntuvat noudattavan kaavaa - elokuvasta, tekijöistä, elokuvasta, yleensä elokuvasta... >ehkä enemmän saisi olla jutustelua elokuvasta itsestään, esim. muista näyttelijöistä, elokuvallisista puolista jne. Mutta kuten jo alussa sanoin, hyvin olit onnistunut kirjoittamisessa. Tästä on hyvä jatkaa.
Kiitos palautteesta. Otan kritiikin vastaan mielelläni ja laitan sen korvan taakse muhimaan, vaikka en nyt tällä kertaa lähtynyt muuttamaan kappalejärjestystä tms. Tarkoituksena olikin kertoa elokuvasta niin, etten oikeastaan kertoisi paljoa elokuvasta. Enpä tiedä sitten ketä tuo palvelee, mutta monet eivät pidä siitä, että arvostelut kertova elokuvan juonesta liikaa, joten kerroin vain elokuvan lähtöasetelman (10-15 minuuttia leffan alusta) + sen jälkeen aloin kirjoitella elokuvan ympäriltä asiaa (ja ehkä asian vierestäkin). Lisäsin vielä yhden selventävän lauseen toisen kappaleen loppuun ja korjasin yhden pienen asiavirheen ääniraidoista. Julkaise-nappia on painettu.
Juuri näin on tarkoituskin, minun kirjoitukseni on pelkästään oma kantani ja mielipiteeni, jota ei missään nimessä pidä pitää absoluuttisena totuutena. Tuon vaan esiin omasta mielestäni tärkeitä asioita.
Minä olen yksi noista monista. Minä vihaan, siis todella vihaan elokuva-arvosteluja/takakansitekstejä joissa juoni on kerrottu parhaimmillaan ihan sinne viime minuuteille asti. Etenkin halvemmissa DVD-julkaisuissa tämä alkaa olemaan turhan yleistä. Nykyään jätän monesti takakansitekstit lukematta tai luen niistä ainoastaan pari ensimmäistä riviä ja yritän sen perusteella päätellä onko elokuva ostamisen/vuokraamisen arvoinen (jos elokuva ei ole muuten tuttu). Hyviä elokuva-arvosteluja on sellaiset joissa juonesta on kerrottu mahdollisimman vähän (vaikka vaan pari riviä) ja enemmänkin keskitytään kertomaan siitä miksi se juoni on hyvä/huono. Tässä mielessä E.P:n arvostelu oli hyvä IMO. Jonkinlaista tiivistämistä tuohon olisi voinut tehdä, mutta ensiarvosteluksi oikein hyvä. Ei mulla muuta tässä näin aamutuimaan.
Hyvin tehty teksti, jonka lukeminen ei ollut "tylsää" missään vaiheessa. Olen muuten arvostelun kanssa samaa mieltä, mutta itseltä olisi yksi tähden puolikas lisää tullut. Lisää tämmöisiä. :thumbsup:
Itse tekninen puoli on vielä kiven alla, laitteistoni on tällä hetkellä kaikkea muuta kuin ihanteellinen. Mutta siihen mennessä ainakin itse elokuva-arvostelu tulee kirjoitettua kokonaan uusiksi.