Ajattelin juuri itse tehdä samasta leffasta lähipäivinä arvion, mutta jätänpäs tekemättä. Hyvä arvostelu näin leffan katsoneelle. Spoilaa vähemmän kuin vaikkapa leffan takakansi. Leffaa näkemättömälle voi olla hieman moniulotteinen ja vaikeasti tulkittava arvostelu. Videopuolella: "Muutama roska siellä täällä..." Minua häiritsi kokoajan roskaisuus. Vaikka onkin vanha leffa ja kuitenkin muuten selkeä kuva niin vieläkin vanhempia tekeleitä on putsattu paremmiksi. Äänipuoli taas hyvä ilman minkäännäköistä kohinaa Antaisin itse äänille 3.5-4 ja kuvalle 3 "Gangsterikuningas on koko komeudessaan miltei täydellinen elokuva. Mikä oikein menee pieleen? Katsokaa niin tiedätte. " Itse antaisin täydet pisteet leffalle, sillä iski pienistä soraäänistä huolimatta. Hyvää näyttelyä, etenkin Grahamelta.
Uusi projektikin käyntiin, kun ei näyttänyt arvosteluista löytyvän The Outlaw Josey Wales - Lainsuojaton (imdb) Kuvat lisätään myöhemmin
Tarinan kuvaus spoilaa aika paljon. Sitä voisit ehkä hieman työstää. ... ja vajaan yli kahden tunnin pituiseen tarinaan mahtuu paljon asiaa.(?)
Jotain poistettu, mutta laitappa privaa tai jotakin mikä mielestäsi oli sitä spoilaavinta, jos kaiketi leffan olet nähnyt.
Arvostelussa mainitaan elokuvan nimi 16 kertaa, joka on mielestäni liikaa..kursivoituna iskee lisäksi silmään. Olisi voinut käyttää kiertoilmauksia siis, ja kursivointia paikoitellen vähentää, paikoitellen lisätä.
Aivan kuten tämän threadin otsikossa, kieliopillisia virheitä löytyy. Dracula-leffa, eikä Dracula -leffa Väli vain, jos nimessä on enemmän osia. Esim: James Bond -leffa. Korjata saa, jos olen väärässä. Ihan äidinkielen perusteita tässä muistelen. EDIT: Taisi ollakin "Dracula-sarjan", mutta kuitenkin. Sama virhe taisi toistua monesti.
Muokkasin arvostelua vähän, ja nyt elokuvan nimi manitaan vain kymmenisen kertaa(ei enää kursivoituna). Lisäksi poistin muita sähläyksiä.
Olihan se nyt mukavampi lukea, eli oikeaan suuntaan olet menossa. Kymmenen kertaa on kuitenkin aivan liikaa näin lyhyessä tekstissä! Yritä jatkossa välttää toistoa (sitä on vieläkin liikaa erityisesti noissa nimissä). Tekstisi myös poukkoilee aiheesta toiseen, joten mieti miten voisit muokata seuraavan arvostelusi rakenteen loogisemmaksi. Vinkkinä voisi mainita, että hahmottele ensin "sisällysluettelo" vaikka ranskalaisilla viivoilla, ja kokoa kaikki kyseiseen aiheeseen kuuluvat kommentit samaan kohtaan. Tekstistä tulee silloin selkeämpi ja lukijalle miellyttävämpi. Juonesta ei kannata paljastaa liikaa, kunhan kerrot mistä elokuva kertoo, kuvailet henkilöitä ja alkuasetelmaa jne. mikä nyt on oleellista kyseisen leffan kohdalla. Älä edes kuvittele että kaikki ovat jonkun leffan nähneet! Ylisanoja kannattaa myös välttää, sillä harvoin on täyttä yksimielisyyttä siitä, mikä on jonkun esim. henkilön "paras" elokuva. Mutta hyvällä teillä olet, jatka vaan kirjoittamista. :thumbsup:
Ihan ok arvostelu. Pienenä miinuksena on pakko mainita, että juonta ei kannata kuvat liian tarkasti, sillä kaikki eivät ole nähneet tätäkään mestariteosta. Toinen valitus liittyy sanavalintoihin ja oikeinkirjoitukseen. Tässä pari esimerkkiä, joiden kohdalla olisi voinut valita toisen sanan: vaimon ja pienen pojan omistava maanviljelijä. savunnouseminen vanhemmanpuoleinen vähemmän vanhan Mutta kuten heti aluksi totesin, kokonaisuutena ihan ok arvostelu ja odotamme lisää!
Länkkäriä! The Wild Bunch - Hurja Joukko saahan totakin kommentoida halutessaan :sick: <--- juhannusnaama
Hyvin kirjoitettu arvostelu, tosin silmään pistää nuo turhat nimien lihavoinnit. Elokuvan arvosanasta olen toista mieltä, sillä tällä hetkellä Hurja Joukko on edelleen täysien pisteiden omistaja täällä suunnassa. Mutta kuitenkin arvostelu houkuttaa kyllä katsomaan leffan ja jopa ostamaan tämän uuden julkaisun
Tuo totaalisen turha tapa on käytössä valtaosassa Plazan arvioita ja näin myös muualla maailmalla. En jaksa ymmärtää miksi tuota turhana pidettäisiin, kovin vakiintunut tapa, kun nimi ensimmäistä kertaa mainitaan.
Toivottavasti nämä turhat lihavoinnit löytyvät vastaisuudessa myös Benedictuksen arvosteluista. Kuuluvat Plazan yleiseen arvostelutyyliin siinä missä elokuvan nimen kursivointi tai kuvien leveyden 260 pikselin koko.
Jahas, olivatkin tarkoituksella lihavoituja. Tiedänpä vastaisuudessa, mutten itse niitä aio käytää. Poistin sellaiset ensimmäisestä arvostelustani kun olivat testimielessä mukana, tosin vähän jos toistakin oli lihavoitu. Jatkakaa toki sitten tyyliänne vaikken niistä pitäisikään.