Erittäin ikävää, että sotket arvosteluusi täysin siihen kuulumattomia asioita. Olisi ehkä kannattanut aloittaa Törni keskustelu esim. Tarinatuvassa. Nyt arvostelusta jää sellainen kuva, että Törnin kritisoiminen on pääasia ja itse elokuva toissijainen.
No kun se ei ollut tarkoitus. Tarkoitus oli ilmentää elokuvan teema/perusidea jonkun suomalaiselle lukijalle paremmin tutun henkilön kautta.
Miten olisi ollut vaikka Juha Valjakkala ja Marita Routalammi? Nämä olisivat sopineet ainakin minusta huomattavasti paremmin tuohon tarkoitukseen.
No nuo taas ovat liian lähellä B&C:tä. Sehän on kuin kertoisi Teemu Selänteestä vertaamalla häntä Saku Koivuun. Täytyi siinä nyt joku ero sentään olla. Sitä paitsi, painotan että Törni on Suomessa tutumpi kaveri kuin B&C, eihän Routalampea ja Valjakkalaa tunne kukaan edes täällä.
Jos haluaa linkittää elokuvia tosielämään, olisi syytä käyttää RL-vastinetta, joka tosiaan selvästi vastaa leffan tapahtumia. Lisäksi oikean elämän henkilöiden ja tapahtumien pitäisi olla tulkinnaltaan suunnilleen yleistä käsitystä vastaavia. Nyt verrattiin henkilöön, joka ei yhtään vastaa leffan hahmoja ja josta esitetty tulkinta oli reilusti yleisestä käsityksestä vastaan. Törni on ristiriitainen hahmo, mutta Bonnie ja Clyde -vertaus oli älytön ja arvostelijan tapa esittää omat arvauksensa Törnin motiiveista faktoina, oli perusteeton.
Anteeksi nyt, mutta otitko huomioon, että Bonnie ja Clyde olivat myös oikeita ihmisiä, eli en minä tässä elokuvahahmoja rinnasta tosielämän ihmiseen. Minä rinnastan tosi-ihmisiä tosi-ihmiseen.
Otan toki huomioon, mutta vaikka B&C -elokuva on tehty realistisesti, on kyseessä silti elokuvahahmoista. Sitä paitsi sillä ei ole merkitystä. Vertaat Törniä sitten elokuvan tai tosielämän Bonnieen ja Clydeen, menee vertaus kilometrikaupalla metsään.
Tästä voidaan olla monta mieltä. Painostuksen alla poistin arvostelusta sellaiset termit kuin "saada nautintoa" jne Entäs jos minä muutankin koko ensimmäisen kappaleen muotoon: Ihmiset ihannoivat pelkkiä tappajia. Viesti olisi sama, mutta te sodankannattajat ette vetäisi hernettä nenäänne.
Jaaha.... kun ei yhdy perusteettomaan tulkintaasi Törnistä, on "sodan kannattaja"? Ei kyseessä ollut mikään kannanotto Törnin tai sodan puolesta, vaan kannanotto onnetonta vertausta ja perusteetonta tulkintaa vastaan. Ja sitten heittäydytään marttyyriksi "painostuksen alla taipumisella".
Täällä alkaa kohta viuhua report this post to moderator nappi oikein kunnolla itse kullekin... en kommentoi tuota enkä alkup.arvostelua millään lailla kun en Larry Thornesta tiedä muuta kuin sen Waynen elokuvan ja senkin vain nimeltä
Kesken kiihkeän maanantaipäivän julkaisin arvostelun leffasta Twin Peaks - Fire Walk With Me. Arvosteltu julkaisu on Korean kahden levyn painos aluekoodiltaan R3. Kommentteja otetaan vastaan ilolla.
Eläköön, en tunnekaan itseäni enää niin sivistymättömäksi...paitsi en ole kuullut edes elokuvasta. Olen huomannut ettei kukaan ole sanallakaan kommentoinut omia arvostelujani. Tähän minulla on kaksi teoriaa. Yksi: Kohteet ovat sitä luokkaa josta kukaan ei ole kiinnostunut. Kaksi: Arvosteluni ovat sanalla sanoen surkeita. Luonnollisesti pidän ensimmäistä todennäköisempänä...
No kommentoipa nykyisessä muodossa olevaa arvostelua kuitenkin sen verran, että kerrot onko se julkaisukelpoinen vai pitääkö minun poistaa koko paska ja käydä kättelemässä Suomen sotaveteraanit anteeksipyynnöksi.
Ihan hyvä teksti tuo oli, häiriinnyin itse vain siitä, että on (IMHO) inhottava lukea, jos kappaleet ovat liian lyhyitä. Tekee siitä lukemisesta sellaista "tökkivää", mutta se on vain minun oma pervoutumani.
Kröhöm.. pidetääs Suomen omat maapuolustussodat erillään kaikesta muusta, eikös juu Tuosta julkaisukynnyksestä en mene kertomaan mitään... ensimmäinenkin olisi kelvannut ja provosoivaa tekstiäkin kaivataan vaihteeksi (vaikkei se ollut tarkoituskaan niin silti kaikki sen niin tulkitsivat, provosoivaksi siis)... pistän noita kunhan ehdin ja jaksan ja kehtaan Nimim. armeija käyty (I/98) ja veteraaneja kunnioittaen :thumbsup:
Voin omalta kohdaltani vahvistaa ykkösteorian oikeellisuuden. Kakkonen ei pidä missään nimessä paikkaansa, vaan kirjoitat erittäin sujuvaa tekstiä jota on mukava lukea. Toki ainakin toinen arvosteluista oli elokuvaosaltaan hieman muiden arvosteluista poikkeava, mutta sekin oli ihan piristävää. Ja mukavaa että olet kiinnittänyt kunnolla huomiota kuva- ja äänenlaatuihin. Lisää arvosteluja vain kehiin..kenties tällä kertaa elokuvista joita muutkin katsovat edit. Jupen pointti tuossa alhaalla pitää myös paikkaansa
Ei mitään syytä pakahtua siellä. Itseasiassa nuo tekemäsi arvostelut kuuluvat nimikkeiltään joukon mielenkiintoisimpiin. Monista muista löytyy paljon helpommin jopa suomenkielistä muuta arviointia.
Eiköhän kannata siirtää nämä "maanpuolustuskeskustelut" tarinatupaan, ja äkkiä ennenkuin "eräät tahot" äkkäävät tämän threadin.