Verkostomarkkinointia (t.s. pyramidi-bullshittiä)

Keskustelu osiossa 'Tarinatupa Classic (Yleiskeskustelu)' , aloittajana Nice Guy Eddie, 24.07.2003.

1. pteittinen

pteittinen 5K now, 6K later. Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    178
    Tuo Eddien postaaman linkin threadi kannattaa lukea kokonaisuudessaan, ja pohtia mm. ovatko Flipside ja JPJ sama henkilö. Jos eivät, kumpi oululainen on aivopessyt kumman :D

2. tsinivuo

tsinivuo Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    PGOne (kas kun ei PSOne). No huomennahan se sitten rysähtää. :D Onkohan johtoportaan kavereilla liput jo varattu jonnekin Ugandaan, kun talousrikos puolen kaverit alkavat kaipailemaan. :) Mutta Flipside, hyvä että olet pysynyt uskossasi vakaana ja jatkat valitsemallasi tiellä, mutta täältä foorumilta on varmaan turha hakea sympatioita puolelleen näin epäilyttävän asian kanssa. :hitme:

3. Flipside

Flipside Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Ei ole sama henkilö. Mutta miten mä sen todistan?? Varmaan tiedät että kaikille jaetaan samaa tietoa joten puhumme todennälösesti myös samoista asioista.

Miks johtoporras lähtis Ugandaan? Kerro ihmeessä. Miks talousrikos puolen pojat rupeis kaipaileen??? Kerro ihmeessä.

En mä täältä mitään sympatioita hae. Ehkä mä alitajusesti oon huomannu että homma ei toimi, mutta mä vaan ootan että joku osottaa sormella missä homma kusee.

Nyt yllättäen kaikki ovat jo uutta systeemiä vastaan vaikka koko pakettia ei ole edes julkaistu eikä kukaan partneri tiedä edes tulevia hintoja muista asioista puhumattakaan.

Kertokaa mulle faktoja, jos ette pysty perustelemaan niin edes uskottavia sellasia, että miks homma ei toimi. Mä en oo kuullu vielä yhtää johon voisin edes vähän uskoa. Muutako että kaikki on kusetusta.

4. mn2346

mn2346 Tunnettu käyttäjä Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    0
    Klassinen ensimmäinen porras verkostomarkkinoinnissa. SE LUKEE SIELLÄ ISOILLA KIRJAIMILLA.

Idea on kaksijakoinen, ensinnäkin kun käyttää voi mainostaa käyttävänsä, toiseksi (ja tärkeämpi pointti) saippuakauppiaiden myynnistä menee 70% !!! omille jälleenmyyjille starttipaketteina ja omina tuotteina. Toisin sanoen ainoastaan 30% toimitetaan varsinaisille asiakkaille.

Verkostomarkkinoinnissa PARHAITEN menestyvä jenkkiyritys menettää noin 50% porukastaan vuosittain. Kaikki ostavat ainakin kerran. Mitähän tämä voisi tarkoittaa busineksen kannattavuudesta ja rikastumishaaveilusta?

Katsokaa ensimmäiselle sivulle pistämiäni linkkejä JA hakekaa muuta materiaalia sitä kyllä löytyy.

Sieltä löytyy muun muassa semmoinen jyvänen kuin että maailman kaikki ihmiset saadaan vajaalla kymmenellä tasolla mukaan pyramidi toimintaan.
    Huomaa siis että ainoastaan päällimmäiset yhdeksän tahoa voivat tehdä yhtään rahaa. Loogisesti ajatellen ainoastaan viisi päälliimmäistä tasoa tekevät enemmän rahaa. Oletko itse päälliimmäisessä viidessä rivissä? Varmastikko?

1
    10
    100
    1,000
    10,000
    100,000
    1,000,000
    10,000,000
    100,000,000
    1,000,000,000
    10,000,000,000

http://skepdic.com/pyramid.html

P-markkinointi on itseään logaritmisesti vaikeuttava katastrofi.

http://www.vandruff.com/mlm.html

Muutamia ihmisiä jotka eivät suhtaudu kovinkaan positiivisesti verkostomarkkinointiin (enää).

http://members.tripod.com/~nomorescams/

-M

5. Flipside

Flipside Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    mn2346. Näytätpäs tuntevasi systeemin josta olen puhunut hyvin.

Systeemissä on palkkakatto joka estää kaikkien rahojen nousun pyramidin yläosaan. Kaikki mukana olevat saa alapuolella tapahtuvasta liikevaihdosta tietyn prosentin palkkakattoon asti.

6. mn2346

mn2346 Tunnettu käyttäjä Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos kiitos,

Tämä katto on kaiketikkin tehty ettei tappimies käy liian rikkaaksi?
    Mitäs se auttaa alimpia portaita joilla ei ole enää ketään rekrytoitavaa?

-M

7. Flipside

Flipside Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Voihan sen noinki sanoo. Poinnti siinä on se että rahaa riittää kaikille eikä se nouse huipulle. Eli kaikki saavat sen tietyn prosentin liikevaihdosta.

Norjassa on mukana 320 000 ihmistä ja Ruotsissa 200 000. Suomessa alle 10 000. Tuossa ei pitäisi olla ongelmaa.

Pahoittelen kärttyisyyttäni.

8. Nice Guy Eddie

Nice Guy Eddie no more mr. Nice Guy Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    6
    ei silti ole kiva olla hännän päässä, vaikka edessä olisi miljoona tyyppiä. Tiedän yhden kenellä palo kaverisuhteetkin tuon NO'n kanssa. Itse en ainakaan moiseen lähtisi vaikka saisin sata palaa saippuaa.

9. supa

supa Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    4
    Tämä on tähän asti ollut ainakin hyvin mielenkiintoista luettavaa :thumbsup:

On se uskomatonta miten ihmiset saadaan kerta toisensa jälkeen innostumaan näihin huijauksiin. Mennään kuuntelemaan pukumiehen lässytyksiä - uskotaan KAIKKI - ja sitten toistellaan apinan tavoin näitä epämääräisiä lupauksia ja valheita ikäänkuin aivopestyinä. Verkostomarkkinointi on nerokas bisnesidea, ainakin perustajalle, täytyy myöntää.

Yksikin kaveri sotkeutui verkostomarkkinoimaan ternimaitoa... Ei hyvää päivää. No eipä onneksi myy enää, tajusi homman järjettömyyden itsekin vaikka oli alussa ollut niiiiiin vakuuttunut äkkirikastumisestaan.

Pitäkää ketju liikkeessä. Olisi mielenkiintoista nähdä Flipsiden kommentteja myös senkin jälkeen kun tämä kupla on puhjennut, joten ethän katoa maan alle, ethän? :)

10. tsinivuo

tsinivuo Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Joukkohysteria on voimakas elämys. Ei tarvita kuin loistava puhuja ja kuuntelijat ovat myytyjä. :)

11. Hirudroid

Hirudroid Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    2
    Verkostomarkkinointi on täysin verrattavissa ketjukirjeeseen, jossa vain ensimmäiset ja nopeimmat hyötyvät. Ne, jotka kasvattavat pilvilinnoja helposta rahasta ovat usein auttamattomasti myöhässä ja tekevät todellisuudessa kaiken työn.

Jotta oikeasti tienaisit moisella sinun täytyy olla hyvä valehtelemaan ja myymään tuotetta eli aatetta eteenpäin. Ei riitä, että myyt tuotteesi tyhjille markkinoille vaan täytyy myös myydä ideaa uusille alaisillesi. Sillä jo kukaan ei istu allasi pyramiidissa ei rahaa tule.

Tunnen parikin tyyppiä, jotka työskentelevät verkostomarkkinoinnissa. Molemmat ovat täysiä ns. huijareita, jotka puhuvat monet pölyimurikauppiaan tavoin "kumoon". Toinen muutti Espanjaan veroja pakoon ja hoitaa pyramidin yläosasta oman hommansa palmun varjosta. Taidokkaasti hoidettu täytyy myöntää.

Ei ihme, että valtio ei tuota voittoa, kun ihmiset eivät tee kunnon työtä.

Verkostomarkkinointi = isot miehet myyvät puvut päällä saippuaa ovelta ovelle.

12. kurdt

kurdt Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    25
    No ei tuo sitten niillä hirveän huonosti ole mennyt. Kyllä minä ainakin olisin tyytyväinen jos olisi niin paljon cashia, että pitäisi muuttaa veroja pakoon :thumbsup:

13. Mitzu

Mitzu Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    No ei tuo nyt kauhean moraalistakaan ole... Vaikka en mikään moraalinvartija ole. Jokainen kun vastaa itsestään. :)

14. Flipside

Flipside Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Itse olen tällä hetkellä aikalailla hännän päässä ja teen töitä sen eteen että saan porukkaa alapuolelleni.

Jeps. Tosson pontti. Itsekkin olen alustalähtien ajatellut että en pilaa kaveri suhteita tällä homalla. Ne saa kyllä pilattua jos oikeen jaksaa tyrkyttää.

Et taida tuntee systeemiä josta jauhan tai jos tunnet nii kerro mullekki missä tässä on huijaus.

Entä näiden joukkohysteria sessioiden jälkeen. Itse olen ainaki monta yötä valvonu ja miettiny että toimiiko systeemi tosiaanki niinku sanotaan. Enpä oo tähän päivään mennessä keksiny miks ei toimis eikä kukaan sitä oo osannu sanoa.

Tätä ei tapahdu koska firmassa jossa olen mukana pyramidi systeemissä on sellainen hienous kuin palkka katto. Joka takaa että kaikki saa sen tietyn prosentin liikevaihdosta. Eikä raha nouse huipulle.

Itteasiassa en tuu varmaankaan ikinä ostamaan saippuaa tai muuta sellaista VM yrityksestä koska homma siirtyy mobiili bisnekseen. Enkä kyllä aikaisemminkaan myynyt yhtään tuotetta eteenpäin vaan ostin itselleni.

15. pal

pal Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Kertooko tilasto kuinka moni noista 320 000 ihmisestä on sitten päässyt oikeasti hyötymään? Lukuihin on takuulla laskettu mukaan liittyneet - mutta miten moni mahtaakaan olla aktiivinen ja luonut oman verkostonsa? Ja mikä se jaossa ollut liikevaihto mahtaa olla?

Yksi asia joka keskusteluissa on unohtunut on se inhottavuus, jota touhu tekee vanhoille kaveruussuhteille. Vanhat koulukaverit saattavat ilahtua kun yllättäen soitat heille vuosien jälkeen. Kerrot puhelimessa, että sulla ois yks "tosi hyvä juttu", josta haluaisit kertoa henkilökohtaisesti. Sitten sovit tapaamisen kaupungilla tiettyyn aikaan ja paikkaan. Ja kuinka ollakaan, vietkin kaverisi "hurmostilaisuuteen". Ja siinäpä ne puheenaiheet ja aito halu tavata vuosien jälkeen olikin. Itselleni on käynyt juuri näin GNLD:n kanssa.

Täytyy toki tunnustaa, että missään en ole koskaan kuullut yhtä hiottua ja myyvää esitystä. Eli ei ole mikään ihme jos porukat moiseen lähtee. GNLD:n oppien mukaan päätös kannattaa tietysti tehdä heti tilaisuudessa ettei ehdi tarkemmin miettiä. Muistan vieläkin tuttavani (ohjesäännön mukaisen) kuvauksen "epätoivon kuilusta" joka tulee mikäli ei heti lähde mukaan. Itse ainakin olen onnellinen, että ajattelin asiaa yön yli ja tipuin "kuiluun". Ei viitsisi tehdä vastaavaa omille tuttavilleen.

16. supa

supa Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    4
    Eikös sen pitänyt jo torstaina siirtyä sinne mobiilipuolelle?

Ai minkä vuoden torstaina...

17. Nice Guy Eddie

Nice Guy Eddie no more mr. Nice Guy Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    6
    Jos haluat tehdä töitä joudut siitä maksamaan. Mielestäni tuo on ainakin huijausta, tai siis en ainakaan ikinä sellaiseen lähtisi mukaan, missä ensinmäisenä pitäisi kukkaron nyörejä löysätä. Minunhan sitä rahaa pitäisi saada?!

Vaikkakin kapitalistinen yhteiskunta siten toimiikin, mutta ei ihan noin röyhkeästi.

18. Willie Hutch

Willie Hutch Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Hyvä linkki tuokin :thumbsup:! Erityisesti sivun lopusta löytyvä, 'kuka hommasta hyötyy' -yhteenveto ei voisi olla totuundenmukaisempi:

"Täytyy kuitenkin muistaa, että rahoillensa saa vastinetta erilaisten tuotteiden muodossa. Tämän takia homma voisi sopia esimerkiksi suurperheen äidille, jolla riittää käyttöä tuotteille ja joka pitää sosiaalisesta toiminnasta. Valtaosa jäsenistä ei kuitenkaan todennäköisesti saa tuotteista paljoakaan irti."

19. Lassi

Lassi Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
  20. steffe79

steffe79 Silentium est aureum Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    7
    Oli muuten parhaita radiokuunnelmia vähään aikaan. Tuli mieleen Markus-sedän sadut hänen parhaimpina päivinään. En kyllä vieläkään pysty käsittämään tuon viehätystä (vaikka puhuja olikin äärimmäisen vakuuttava :rolleyes:, en ole vähään aikaan kuullut noin paljon takkuilua puheessa). Ja tuota pitäisi itse alkaa tyrkyttään n. 30 ihmiselle, ei hyvää päivää.

Itse alat säästään...
    Kaverisi alkavat säästään....
    Tuttavat alkavat säästään....
    Sukulaiset alkavat säästään...
    Kaikki säästävät....
    Teinaamme 5.000 euroa kuukaudessa....