Verkostomarkkinointia (t.s. pyramidi-bullshittiä)

Keskustelu osiossa 'Tarinatupa Classic (Yleiskeskustelu)' , aloittajana Nice Guy Eddie, 24.07.2003.

1. ExC

ExC Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    3
    Ovat tajunneet, että maailmassa on muitakin heidän kaltaisia ihmisiä ja myyvät nyt tuotteita, joihin itsekin haksahtivat?

(just a wild guess) ;)

2. E. P.

E. P. Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    12
    Kiitos päivän ensimmäisistä nauruista! Jos tuolla olisi Matti Nykänen kehumassa häntä, niin se jos mikä kruunaisi sivuston! :king:

3. marcoolio

marcoolio "JTX: en wareta" Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    8
    Ollos hyvä ja: Ei ihan, mutta melkein.
    (Kiinnittäkää erityistä huomiota Matin sliipattuun olemukseen - puku ja kaikki - wau...)

Jussilan verkostobullshitistä totuudentorven(totuus.net) suoltamaa totuutta.

4. jms

jms Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    4
    Olipa ihme jankkaaja, "et saa minua hermostumaan". Äijä oli lähellä, ettei hypännyt pöydän yli Päivärinnan kurkkuun.

5. DVD_fan

DVD_fan Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Eikös se vielä sanonut luvanneensa olla hermostumatta eräällä ihmiselle (vai oliko monikossa)? Sivulta http://www.petterijussila.com/esittely.html:
    tuleekohan mukaan pätkiä eilisestä :D

Vapaasti lainaten, Päivärinta kysyy miten Jussilan myymä tuote vaikuttaa, J vastaa että tekee hyvää, P kysyy miten, J kertoo että tekee hyvää monilla tavoilla. Se toinen saman alan mies osasi kertoa sentään jotain.

6. juhaa

juhaa Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    7
    Kyllä oli mahtava Päivärinta. Ikinä en tuota ole ennen katsonut ja nyt satuin näkemään "Miljonääri-Jussilan" siinä, niin pakkohan se oli katsoa. Mahtavaa viihdettä :)

Ne jotka eivät katsoneet, niin jos tämä aihe kiinnostaa niin Keskiviikkona klo: 14.05 tulee uusintana. Tuosta pitäisi saada vaikka DVB pätkä nettiin :)

Tutkijalta kysyttiin, että ovatko ternimaitopillerit kalliita, niin hän laskeskeli että yhden Jussilan pillerin valmistamiseen hän tarvitsisi ~15ml Ternimaitoa.
    Purkki noita pillereitä maksaa 40e(?) ja 1 litra ternimaitoa (jos sitä sattuu saamaan), niin maksaa 3e :)

Kun ternimaitoa on tutkittu urheilijoilla, niin vaikuttavat määrät ovat olleen 20-60 grammaa puhdasta terniä, kun näissä ihmepillereissä oli terniä 0.3-0.4gr per pilleri.

Miljonääri-Jussilalla velkaa/verorästejä ~400000e, pari tuomiota 10v takaa, petoksista tai vastaavista. Viime vai toissavuoden tulot 4500e.

Toivottavasti näissä ei luvut hirveästi heittäneet, mutta katsokaa se ohjelma, ette pety :D

7. Jupe

Jupe Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    28
    Pois se minusta, että puoltaisin verkostomarkkinoijia mutta tässä on yhteenvedetty yleensä velkaantuneisuus ja jonkin asteinen rikollisuus. Ohjelmassakin heijasteli samanlaista ajattelua. Velan maksaminen edellyttää paljon suurempaa määrään verotettua palkkaa ja ongelmana on, ettei auta yhtään maksaa 50% velasta on maksettava 100%. Jos velkaa on paljon, niin on suhteellisen inhimillistä sortua ajattelemaan, ettei sen maksaminen pääty koskaan - useille samalla realistista. Eipä ihme, jos he verkostomarkkinointiakin päätyy yrittämään. Nykyään on tosin saneeraus vaihtoehtona ylivelkaantuneille päästä yhteiskuntaan, joten tie ei enää välttämättä ole täysin tukossa.

Sinänsä Ternimaitopyramidi on tietenkin kusetusta, asia esitettiin tuossa Päivärinnan ohjelmassa aivan liian positiivisesti. Ihan ensimmäinen idiotismi on puristaa hyvä maito pilleriin, ällistyttävän typerää. Meidän mutsi teki ternimaidosta hyvää uunijuustoa, erinomaista hillon kanssa. Siihen menee ainakin litra ternimaitoa per pannu, varmaan naureskelee kattoessaan telkkarista noita 0,3 gramman pillerikertomuksia. Mä en meinannu uskoa kun ensikerran niidenkin myyntiin hurahtaneelta puolitutulta sain tarjouksen kyseisistä tuotteista. Ei se edes kuunnellu mua kun kerroin sille, että oon pikkupojasta lähtien syöny pillereinä laskien pyöreesti varmaan 20.000 yksikköä, eikä vaikutus ole tän häävimpi. Tosin annostus oli epätasainen, esmes välillä ahmin aivan sikana. Se on hirveetä raiskausta puristaa niin herkullinen ruokaaine joksikin pilleriksi, hyi hitto. Ternimaidosta täytyy ehdottomasti valmistaa hyvää jälkiruokaa.

8. DVD_fan

DVD_fan Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Jussila tänään Iltalehdessä. Sai sakot alligaattorinpään maahantuonnista, kuusi kahdeksan euron sakkoa. Moniko muu yhtä pienituloinen pystyy lomailemaan perheen kanssa Floridassa? Lisäksi lehti toteaa J:n asuvan Tampereella ja olevan kirjoilla ulkomailla. Tavallinen eläkeläinen kyllä jää kiinni verottajalle jos asuu yli puolet vuodesta Suomessa mutta on kirjoilla esim. Espanjassa.

Olisi hyvä jos ohjelman saisi tiedostoksi :)

9. ExC

Saadut tykkäykset:
    3
    Kyllähän Päivärinnan (ja edeltäjän Tervo & Päivärinnan) taso on ollut suomalaisittain aina kova...

Tosin hieman sensaatiohakuinen, mutta kuitenkin. Ei ole Jussila ensimmäinen, jonka kravattia on puristanut ko. ohjelmassa.

Kohta jää kuitenkin pitkälle tauolle... harmi. Tuon tasoisista ohjelmista YLE ansaitseekin osan tv-lupamaksusta (yleinen taso ei silti päätä huimaa).

10. E. P.

E. P. Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    12
    Päivärinnan tapa saada keskustelijat puhumaan on provoaminen. Tämä on tehokasta, kun erilaisia mielipiteitä omaavia ihmisiä on siinä keskustelemassa. Kannattaa myös katsoa Launtaiseuran (lauantaisin 10.05-10.45) toimittajan taktiikkaa tehdä poliitikkojen olo mukavaksi ja saada nämä tällä tavoin puhumaan oikeastaan asiasta kuin asiasta. Hieman sama kuin James Liptonin tapa haastatella elokuvantekijöitä ohjelmassa Inside the Actors Studio. Tosin Liptonin tyyli menee tavallisesti jopa ovelan nuoleskelun puolelle.

11. Sami

Sami Vakiokasvo Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    5
    En jaksanut kaikkea lukea läpi, mutta vaikuttaa pyramidi-hommelit kehnolta kopiolta isojen poikien "meidän asiasta". Tienaajat, capot koko helahoito. Omalla paikkakunnallakin näitä Goldenin "made men"-tyyppejä palloili, mutta pitkään aikaan ei ole kukaan puhunut mitään :D

12. ExC

Saadut tykkäykset:
    3
    Lipton on välillä erittäin ärsyttävä.
    Muistan elävästi mm. Julia Robertsin haastattelun... Voi elämä mitä perseennuoleskelua. Siinä James teki itsestään pellen.

Yokotai oli kanssa hyvä ohjelma...

13. E. P.

E. P. Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    12
    Yokotaissa se nainen vain meni joskus liian pitkälle. Erityisesti muistan kun oli kolme äärioikeistolaista vieraana, niin tämän haastattelijan pilkallinen keskustelutapa meni kyllä pohjanoteeraukseksi. Vaikka kuinka naurettavia mielipiteitä keskustelijoilla on, niin täytyy toimittajan osata pitää omat hermot kurissa, vaikka kuinka olisi itse erimieltä näiden kanssa. Veikkaisin, että esimerkiksi Päivärinta olisi osannut paremmin hallita tilanteen.

14. Bob Fleming

Bob Fleming Great Bird of the Galaxy Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Tulipa katsottua tuo Päivärinta-uusinta. Kuva, joka minulla on Jussilasta ollut sai vankan vahvistuksen :D

Sinällään on kyllä uskomatonta että aina löytyy Uunoja jotka menevät näihin pyramidi-kusetuksiin. Vai ovatko kyseessä aina samat helposti höynäytettävät?

15. Generig

Generig Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    5
    Olen miettinyt ihan samaa. Jos vielä toisen kerran lähtee vastaavaan mukaan niin tiedä sitten pitäisikö sitä henkilöä kutsua enää nimellä vaiko vain yksinkertaisesti Typerys nimikkeellä. Jos kerrasta ei opi niin heikosti menee.

Tunnen ainakin yhden joka on ollut jo monessa mukana ja aina yhtä innolla. BMW on edelleen ostamatta ja elääkseen tehdään "hanttihommia" (niitä yhtään väheksymättä).

16. E. P.

E. P. Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    12
    Minä luulen, että tässä on kyseessä osittain sama juttu kuin aina uudestaan lottoamisessa, kolikkopeleissä, veikkauksessa ym.. Tavallinen pulliainen jää noissa tappiolle, mutta kuitenkin toivoo, että joskus tsiljööniä tulee ovista ja ikkunoista.

Minä olen muuten kerran lotonnut. En voittanut 10 miljoonaa, jonka olin unessa nähnyt (vrt. Cartman), joten lopetin siihen. Monesti olen kyllä miettinyt, että ehkä pitäisi lotota uudestaan, mutta en ole vielä sortunut. :D

17. Jupe

Jupe Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    28
    Kyseessä on ihmisen ainainen haave paremmasta elämästä.

The Treasure of the Sierra Madre olisi tähän sopiva leffasuositus. Verkosto perustuu hyvin pitkälle osallisten ahneuteen, jotka kirkkaasti tajuavat, ettei 'kultaa' ole rajattomasti tarjolla. Verkostoon mukaan kerran tai useammin menneetkään ei välttämättä ole pelkkiä höynäytettäviä, vaan tietävät pelin hengen; valtaukset ensin tehneet saa kaivaa suoraan suonesta. Mitä olen noita "ystäviä" kuullut he kuvittelee oikeastaan poikkeuksetta pääsevänsä apajille tarpeeksi aikaisin, he toisinsanoen haluaa oman verkoston, eikä omatuntoa kolkuta loppupään osallisten maksumiehen rooli. Tietenkin seuraavalle kaverillekin (minulle) riittäisi kenttää kynnettäväksi. Tässä vain monella sattuu tulemaan pikku arviointivirhe, monet laskelmat näyttäis perustuvan tilanteeseen, missä koko maakunta käyttää samaa verkostomarkkinoinnin saippuaa.

Oletteko muuten kuulleet mitään uudesta rahapelisysteemistä (joku G?? jotain), mistä saa rahaa lapioda viikoittain tonneja ja kaikenpäälle verovapaasti sekä laillisesti? Sellasesta liikkuu vähän huhuja, ohimennen kaveri kertoili mutten väistellessäni kehannu udella tarkemmin.

18. pohjanpoika

pohjanpoika Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
  19. Mahoney

Mahoney Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    7
    Kyseistä lähetystä en nähnyt, enkä koko miestä tunne, mutta Päivärinnan suhteen voin sanoa että minä olisin hypännyt hänen kurkkuunsa kymmeniä kertoja, jos olisin ollut muualla kuin television takana... Kyseinen "toimittaja" on toki provoavan tyylin ottanut, mutta melkein joka kerta kun haastateltavana on ollut kaksi osapuolta, niin Päivärinta repii silmät päästä siltä oikeassa olevalta osapuolelta... Eli jos vieraina on esim. rikoksen tehneitä tms. niin hyökkäys suuntautuu aina viranomaisten tai vastaavien puolelle. Aivan käsittämätön nainen.

20. nothing

nothing Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    6
    Nykyään on perkeles värväystilaisuuksissa Sampo pankin edustaja jakelemassa "luottotiliä" halukkaille, että saa sen rontin 600 euroa maksettua.

Näin Sevenillä siis.

Jösses sanon minä...