>Jos jollain on tämmönen laite kytkettynä laadukkaalla scartilla 28" tai 32" >kuvaputkitöllöön, niin viitsisitkö ystävällisesti kommentoida kuvanlaatua. Mulla on 8080B ja 32" putkitöllö, muuten olen kuvaan tyytyväinen, mutta teksteistä tai muista vaaleista osista leviää oikealle vaalea saman korkuinen haamu. Boxi on kytketty skartilla töllöön ja boxista asetettu RGB. Uutta softaa odottelen mielenkiinnolla, ainakin seuraavassa tilanteessa mun boxi sekosi: kaksi samanaikaista tallennusta, merkattu jo aikoja sitten, mutta ennen kuin molempia aletaan tallentamaan, olikin toistonsiirto käynnissä; Lopputulos oli se että kumpikaan tallennus ei onnistunut :hitme: Negatiivisenä puolena, en ole saanut yhtä poikkeusta lukuunottamatta siirrettyä ohjelmaa 8GB USB tikulle, tai siis kyllähän se siirtyy, mutta se on jotenkin ruvella kun ei mikään ohjelma saa tiedostosta mitään tolkkua :grr:
Olen kokeillut kaikilla laitteen tarjoamilla liitäntä-mahdollisuuksilla ja SCART:illa kuva on paras. Sekä komposiitillä että komponentillä kuvassa esiintyy enemmän haamua valkoisten pintojen yhteydessä kuin Scartilla. Tasaisissa vaaleissa väripinnoissa esiintyy häiritsevää kohinaa kaikilla liitäntätavoilla. Komponentillä kuva on kyllä parempi kuin komposiitillä, mutta huonompi kuin Scartilla. TV:nä Fujitsu-Siemens 42" plasma. Kaapelit hyvälaatuisia (keskihintaisia). Jos joku osaa kertoa minkälaisella plasma tai LCD televisiolla kuva on virheetön, yritä hankkiutua sellaisen lähelle ja testata DiVisionia. PS. Ainakin Helsingin Kannelmäen Prismassa hinnoitteluvirhe on korjattu. Kuinkahan moni ehti ostaa hintaan 259 euroa ?
Ei ole omassa 8800-mallissa mitään haamukuvaa tai kohinaa, taitaa olla tuolla aiemmalla kommentoijalla surkiat kaapelit käytössä, miten laadukkaalla scart-kaapelilla tai komponentilla voi saada edes kohinaa tuosta irti? Porukoilla on Toppyn 5100-sarjalainen, en ole päässyt bokseja vertaamaan samassa telkkarissa mutta en kyllä näe kummassakaan mitenkään erityistä eroa kuvanlaadussa, yhtä hyvää mitä "hikisestä" dvb-lähetyksestä saa irti .
Luulenpa, että pullonkaulasi on juurikin tuo FS plasma. Kuten aiemmin raapustin, niin täällä oli aiemmin tauluna Pion 427XD ja tällä hetkellä Sonyn 46D4000, jotka kumpanekin ovat keskivertoluokan paremmalla puolella SD-kuvan kanssa (plasma / lcd luokissa siis <> kirjoitushetkellä) Itse en vain ymmärrä mitenkään päin tuota, että komponentilla divisioni puskisi huonompaa kuvaa kuin scartille. Luulenpa, että kun vaihdat joskus töllöä ja mikäli vielä silloin omistat kyseisen boksin, koet tuon kuvanlaatujen eron komponentilla ja scartilla toisinpäin :thumbsup:
Kiitos että ilmoitit katselevasi isolla tuumakoolla. Alkoi jo usko hiipua ja luulottelin, että kaikki katselevat 22" saloran "L" putkikoneilla tämän kanssa, joissa niissäkin oli hyvä kuva aikanaan. Kokeilin itsekin Philipsin 29" 100Hz CRT:llä ja kuvanlaatu oli erinomainen. Voisin muuten kuvitella, että FS 42" plasmassa on jotain häikkää, mutta kun Sonyn DVB-Digitallentajalla kuva on erinomainen DiVisioniin verrattuna, niin jossain on vikaa. Seuraavaksi keskityn kaapelointiin. Teen itse n. 50 cm pituisen komponenttikaapelin referenssiksi ja katson sitten kuvanlaadun uudelleen. Muutenhan tämä laite toimii kuin junan vessa. Tähän mennessä parasta vastinetta maksamalleni rahalle ! Aiemmin käyttämäni LG, Samsung ja Digiality laitteet tämä pesee kirkkaasti. Ja oli vielä halvempikin.
Kiitos kommentista, samoin Hypnolle. Pääsin katsomaan livenä tätä divisionia veljelläni. Voisin antaa pilkulleen saman kommentin kuin Raid72. Alkuun kuva näytti tosi hyvältä, mutta sitten kun osasi katsoa niin kyllä ne haamut löytyivät. Ja kun tarpeeksi kauan katsoi, niin alkoivat jo häiritsemään. Scartin laadusta ei ollut puhetta. Kohinaa en itsekään kyllä havainnut, mutta se haamu oli siellä selvästi - liian selvästi. Istun juuri nyt katsomassa kuvaputkitöllöä, johon on liitetty jeesuksenaikainen Humaxin perusboksi ja tästä ei kyllä etsimälläkään löydä mitään haamuja. Tässäkään tapauksessa en osaa scartista sanoa sen enempää. Divisionista vielä, että se pitää kyllä ihan kuultavissa olevaa tasaista huminaa koko ajan. Tähän mulla ei kyllä ole vertailukohtaa, kun olen päässyt tallentavista bokseista kokeilemaan vain tätä divisionia ja sitten Toppyn 4100 antennimallia, jossa ei ollut ajansiirto käytössä. Tähän samaiseen Humaxiin verrattuna tekstin sijoittelu ei ollut yhtään korkeammalla. Pitää vielä käydä katsomassa tarkemmin sitä Toppyn kuvaa ja jos siinä ei ole mitään haamuja, niin oma valinta taitaa kallistua siihen suuntaan. Toki riippuu saatavuudestakin, kun tällä hetkellä mulla ei ole minkäänlaista boksia, enkä kovin montaa viikkoa enää viitsisi odottaa. Mutta jos netistä saa heti Toppyn 4100:aa 330 euroon niin valinta on aika selvä. USB:n ja HDMI:n puute kyllä painaa, mutta ennemmin otan hyvän kuvan. Ja sitten kun sitä HDMI:tä oikeasti tarvii, niin luultavasti nämä nykyiset boksit on jo elektroniikkaromua...
Se tais unohtua Ja meni heti pieleen perustilanne, jossa kaksi nauhoitusta samaan aikaan ja toista katsotaan, tallennus ja katsominen jämähti 45min jälkeen eikä saanut mitään tehtyä ennenkuin oli kaikki stopattu... No ohjelmasta jäi 5-10min katsomatta välistä :grr: Valkoisiin haamuihin on kuulemma tulossa parannus, kun he saavat tehtaalta jonkun päivityksen jollekkin rosessorille...
Eivät tienneet aikataulusta mitään, taitaa laskeutua ne päivitykset tehtaalta niin salamyhkäisesti huoltoihin että kukaan ei tiedä suomenmaassa että koska niitä tulee :sleep:
Tietääköh'än kukaan miks mulla ei näy mitään tietoja kun painan info nappia? Ennen toiminu normaalisti ja tänään ei enää näyttäny tietoja.
Sammuta laite hetkeksi! Nykyään toi on ensimmäinen asia mikä pitää tehdä kaikille laitteille jos ne jotenkin sekoilee :OI
Nyt on hankittu uusi kunnollinen kaksoisuojattu (folio ja punos) komponentti-video kaapeli. Ongelmat kuvassa jatkuu. Haamua ja kohinaa. Nyt olen tätä sen verran testaillut eri kokoonpanoissa, että voin sanoa että tästä ei ole ihan jokapäiväiseen käyttöön tässä kunnossa kuvanlaadun puolesta. Lähtee varmaan keväämmällä mökille toimittamaan Digiboksin virkaa. Kalliinpuoleinen valinta siihen. Se kuitenkin vielä kiinnostaa, josko valmistaja saisi ohjelmallisesti parannettua kuvanlaatua. Vai onko se vain täky, jolla viimeisetkin kappaleet saadaan myytyä pois varastosta kovaan hintaan. Uutta erää ei tilata. Sitten tuotekehityksenkin voi lopettaa. Uutta mallia sitten vain kehiin. Pitkätukkaa huijataan ...
Eikö tota vois käydä vaihtamassa?? Onhan tuo nyt jo vika jos nuo ovat häiritseviä ominaisuuksia?? Itsellä sama boksi ja ei lainkaan häiritsevää kohinaa, hieman varjoa on, mutta vaatii oikein keskittymistä, että ne huomaa.
Alkuperäinen myyjä (Tikkurilan Prisma) ei suostu vaihtamaan. Pitäisi ilmeisesti laittaa viikoiksi (ainakin kaksi-kolme) takuuhuoltoon ja se ei kiinnosta. Ostettu alunperin hintaan 259 euroa ja sillä hinnalla ei saa mitään vastaavaa tällä hetkellä tilalle jos haluaisi merkkiä vaihtaa. Jos Hok-Elanto ei olisi tehnyt hinnoitteluvirhettä tämän ja 4040 mallin kanssa (259/329 euroa), en olisi koskaan hankkinut tätä tuolla kalliimmalla hinnalla, koska muitakin vaihtoehtoja olisi ollut samassa hintaluokassa.
Tuolla epähuomiossani aloittamassani toisessa thredissä mainitsemani "virittimien vähyys" (yhtäaikainen tallentaminen ja katselu eri nipuista ei onnistunut) korjaantui virittimet yhdistävän antennijohdon vaihdolla kuten joku ehdottikin. Kiitokset vinkistä! Maahantuoja palveli hyvin puhelinsoiton jälkeen ja lähetti postissa uuden piuhan ja softapäivityksen 1.28-versioon. Softapäivitys hukkasi EPG:n, niin että vain meneillään oleva ja sitä seuraava ohjelma näkyivät. Palstoilta löytyi vinkki tehdasasetusten palauttamisesta päivityksen jälkeen, mitä ei mainita käyttöohjeessa, ja se auttoi.
Onkos 1.23 softassa epg:ssä se sininen nappula jolla saa ladattua ohjelmaoppaan? Nyt en enää muista että oliko sellanen tossa softassa, mutta 1.28:ssa sellanen on ainakin! Helpotus siihen että joskus on noi epg:t hukassa :thumbsup: