Kyllä se on vieläkin ihan yhtä karu. Jos lookkia aletaan tuunaamaan niin tehdään sitten kokonaan uusi subi. Eihän se kyllä mikään kaunis ole On se tuolla nurkassa sentään paremmin piilossa, kuin keskellä huonetta.
Suuret kiitokset TEL79:lle eilisestä! Piti kysellä onko anti-modea mahdollista käyttää mikäli ryöstää subille menevän signaalin etukaiuttimien lähdöistä, mutta postin kirjoittamisen aikana tajusin vakoilla asiaa kotisivuiltanne. Näyttää vaativan linjatasoisen signaalin, eli ei onnistu(?). Asia tuli mieleen kun mietiskelin subin tuplakytkentää.. Ja onnittelut voittajalle! Toivottavasti pikkuinen saa hyvän kodin. Pitää alkaa pistää jenejä possuun että saa itselleenkin tuollaisen..
Suodattaako purkki ylätaajuudet kokonaan veks? Kyselen siksi koska mulla on subi kytketty linjatasoisena etu- ja päätevahvarin väliin joten laskeeko 8033 keski- ja ylärekisterin läpi niitä muokkaamatta? Päätteellehän menee subin jakosuodattimen line outista suodattamaton signaali mutta jos tuon purkin hommaa niin tuleeko pääteasteelle "pihaustakaan"?
Suodattaa. 8033:n täytyy kytkeä vain subwooferille menevään signaaliin. Meiltä on paljon toivottu mallia missä olisi stereosisääntulo linjatasoisena (ulos mono), jonka saisi juuri tällätavalla stereosysteemeihin joissa ei ole A/V vahvarista sub outtia. Voi olla että sellainen versio Anti-Modesta jossain vaiheessa tulee.
Laitoin tuonne www.dspeaker.com/fi/kotisivu.shtml vihdoin tuohon Tampereen Videotykki -liikkeen demotilaisuuteen liittyen myös kellonajan, joka on siis 17:30 alkaen. Ilmoittautuneita on jo sen verran että tilaisuuden pitäminen varmistui, mutta toki mukaan mahtuu vielä lisääkin. Paikan päällä siis demotaan uusia Servo 299L kaiuttimia (A/B vertaillen tavanomaisiin aktiivikaiuttimiin), 8033:n vaikutusta subwooferin ääneen ja HeaDSPeaker teknologiaa halukkaille. Lisäksi paljastan mitä uutuuksia DSPeaker tuoteperheeseen on odotettavissa seuraavaksi. Pieni varoitus: olen edellisenä päivänä viisaudenhampaan poistossa, joten saatan näyttää hiukan pelottavalta.
Vajaa vuosi muutostamme olen oikeastaan tuskaillut ainoastaan bassojen jonkinlaisen olemattomuuden kanssa nykyisessä olohuoneessamme. Subbarina on jo useamman vuoden toiminut moitteetta Velodynen 15" aktiivimörssäri, joka siis muutti mukanamme uuteen asuntoon. Ehdin jo tuomita tilanteen menetetyksi ilman radikaalimpia toimenpiteitä, mutta tämän ketjun osuttua silmiin päätin kokeilla Anti-Modea. Onneksi. Mittausvehkeitä en vielä omista, joten korvakuulolla mennään. Ja korvakuulolta kuin ihmeen kaupalla (siis nappeja painamalla) bassot löysivät tiensä kuuntelupaikalle... loistokasta. Lift 25 tuntuu antavan vielä raakaa maustetta lisää jos haluaa "tunnetta" buustata... :thumbsup:
Tulisiko mahdollisesti subbaria tai DCX2496:n tapaista DSP-pohjaista speaker management systeemiä (molemmat tietysti Anti-modella)?
Niin ja lanseeratkaa tuotteita ilman koteloita. Olisi niin kätevää kun voisi integroida vahvistimen ja antimoden suotimilla suoraan subbariin. Tällä tavalla paino lisääntyisi subbarille ja vähemmän kustannuksia kaikille osapuolille =).
Upea, kohtuuhintainen ja rakastettava pelastaja kerrostaloasunnon huonemoodien tappajaksi. Kiitos kehittäjälle! :thumbsup:
Onko tuo Anti-Mode 8033 miten helppo käyttää? Itse olen todella käsi noissa säätö hommissa niin auttaako tuo "ihmelaite" minua?
Manuaalin perusteella näyttäisi varsin simppeliltä. Sälät paikalleen ja pitää painaa kahta nappia. (En itsekään vielä omista, mutta harkinnassa on)
Paljoa helpommaksi käyttöä ei voi enää tehdä Se, että auttaako laite sinua riippuu paljolti siitä mikä on lähtötilaanteesi: Jos asut esim. puurakenteisessa talossa ja subi on sijoitettu jo valmiiksi järkevästi, saattaa saatava hyöty jäädä marginaaliseksi. Jos taasen asut vaikkapa betonikuutiossa ja subi on esim. tungettu nurkkaan, väittäisin laitteesta saatavan hyödyn olevan suhteellisen suuren. Ainakin itsellä puu/tiilirakenteisessa rivarissa (subi nurkassa) laite teki subin toistolle ihmeitä http://www.hifimaailma.fi/foorumi/viewtopic.php?p=52603#52603 En voi kuin suositella.
Puurakenteisessa omakotitalossa ollaan ja subbarin paikka on olohuoneen erkkeri-ikkunoiden tv:n puoleisessa päässä. Se on ainut paikka missä se voi olla. Nykyinen Sub Focus paikallistuu aika selvästi ja pelkään, että tuleva Monolith paikallistuu samallalailla. Saako subbaria säädettyä desibelimittarin avulla yhtä hyvin kuin tuon anti-moden?
Mitä tarkoitat db-mittarin avulla säätämisellä? Jos tarkoitat mittaussoftaa+equa+mikkiä, niin saa kyllä. Mutta saattaa olla huomattavasti työläämpää. Lopputulos voi olla parempikin ehkä. Ja tietysti korjaukset ovat käyttäjän itse päätettävissä. Vaatii kyllä asiantuntemusta monella saralla aika rutkasti. Anti-modella päästään suhteellisen hyvään tulokseen erittäin pienellä vaivalla.
Anti-mode muuttaa subbarin taajuusvastetta muutenkin kuin päistä. Ei subbareissa ole valmiina säätöjä, joilla saisi saman aikaan. Anti-moden vaihtoehtona on erillinen taajuuskorjain, jolla vastaavat säädöt pitää tehdä manuaalisesti. Desibelimittaria siihen kyllä tarvitaan myös.