Sillä sd-muistikortilla ei tee käytännössä mitään. Laitteen omaan muistiin mahtuu aikamoisen monta ladattavaa klassikkopeliä, muistikortilta suoraan niitä ei pysty pelaamaan, eikä muistikortille tallennetuja pelejä voi siirtää toiseenkaan wiihin pelattaviksi. Gamecube pelitkin vaativat gamecube-muistia, sd ei toimi. Lähinnä koko korttipaikkaa voisi käyttää omien omalla kameralla otettujen kuvien katseluun.
Juu, kyllä tuo lentää. Mulla lensi kädestä kämmenlöynnin aikana ja meni vielä poikki alkuperäinen hihna. Ohjain osui seinään ja meni rikki
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5941 "laturi" on valkoinen johto... Itsekin mietin ladattavia akkuja kun latureitakin on jo kamera-akkujen jäljiltä muutama kappale, mutta toi oli halpa ja helppo ratkaisu. Ainoa huono puoli että käyttöohjeita ei ole (ei siis tiedossa voiko niitä pitää jatkuvasti latautumassa, latausvalo palaa aina vihreänä) Mutta annoin olla puoltoista päivää latingissa ja wii:n mittari näytti sen jälkeen täyttä. Ja onhan siinä sellainen kuhmu mikä vähän rajoittaa sopimista guitar heron kitaraan.
No joo, tiesin, että tuollaisiakin ratkaisuja on olemassa, mutta toisaalta, koska tulen käyttämään "kortsuja" ohjaimissani, niin eikös tuonkin kanssa pidä olla ajoittain ottamassa niitä "kortsuja" pois. Kun muutenkin varmasti perusakkulaturilla on käyttöä, niin samahan se on sellainen ostaa. Ei se hinta niin haittaa (Stockalla oli heikohko valikoima, mutta keskihinta näytti olevan n. 35 euroa laturista ja neljästä akkuparistosta). Ihan sivumennen pitänee mainita pari asiaa. Ensinnäkin Stocka kauppasi Speedlinkin Wii-laturiasemaa (en ollut aiemmin kyseisen merkin Wii-laturista kuullut). Toiseksi, siitä Guitar Hero 3:n tilanteesta... Niin onkos sitä jo pakettia jo turvallista ostaa ilman, että saa mono-version, vai onko Activision vielä ehtinyt laittaa liikkeelle stereo-versiollisia paketteja? Stockalta ei GH3:n Wii-versiota löytynyt, mutta se löytyi Anttilasta kylläkin. Tosin sieltä en todellakaan sitä osta sillä aikamoisen yli 100 euron kiskurihinnan olivat sille laittaneet. Ensi viikolla ajattelin käydä kiertämättä Kärkkäisen ja Gigantin, ja tarkastaa heidän tilanteen (sieltä ajattelin myös sen perusakkulaturin ostaa, mikäli hyviä yksilöitä löytyy).
Ja pelisavet saa sillä kätevästi siirrettyä, siis ihan vaan jos alkaa joku pelikenttä pahasti tökkimään. -> WiiSave
Pienen tilannekatsauksen jälkeen päädyn hankkimaan tulevaan Wiihini Sanyo Eneloop -akkulaturin ja -akkuparistot. Vartan, Duracellin (jolta tosin en löytänyt kuin ns. huokeampia latureita), Sonyn ja Gigantissa paljon esillä olevan GP:n mallit, mutta Sanyon malli vakuutti kohtuullisella hinnallaan, Wiihin sopivalla ulkonäöllään ja yleisellä suosiollaan. Itse asiassa Sanyo Eneloop kuulemma sai nostetta juuri Wiin ansiosta, koska ainakin tuolla ameriikan puolella liikkeissä Eneloopia oli mainostettu täydellisenä kumppanina Wiille (sen ohjaimille). Mainittakoon tähän loppuun vielä, että Kärkkäiseltä satuin bongaamaan Guitar Hero 3:n Wii-version hinnaksi 79 euroa, mikä lienee halvin hinta tälle paketille Suomessa. Tosin edelleen on kysymysmerkki se sisältääkö pakkaus "väärän" monoversion vai korjatun stereoversion GH3:sta. Toki sen moniversiollisen voi ostaa, mutta mielummin sitten ostan valmiiksi "oikean" version kuin alan siihen Activisionin vaihtorumbaan missä pitää alkaa lähettelemään levyä ympäri maailmaa.
Se liitin on kooltaan about 2 milliä paksu joten siihen kumiin voi rauhassa tökätä sen kokoisen reiän. Mulla on kyllä vaan yksi laturi (tai itse asiassa akkupaketti ja piuha) ja Nintendolta eivät ole vielä saaneet kaikille ohjaimille kumeja lähetettyä joten toi akku on kumittomassa remotessa. Ja pitäähän se kumi ottaa pois jos akkuja vaihtelet... Kallista on? Itse olen ostanut aina tarjouksesta n. 10 eurolla sisälten pari akkua. Sen vuoksi niitä latureitakin on päässyt kertymään pari ylimääräistä. Mutta usein sen laturin saa lähes ilmaiseksi. En ole kuullut että korjaus olisi vielä edes valmis. Eli tuskin on kaupan versiot stereoversioita. Mutta eipä se ole ainkaan minua kovin paljoa haitannut, en kyllä ole koskaan kuullut stereona mitään GH peliä joten en tiedä mitä olen menettänyt.
Itselläni on tuo Joytechin laturi. Molemmat remotet ovat siinä jatkuvasti kiinni eikä mitään ongelmia ole ollut. Laturin ohjekirjassa painotettiin, että ohjaimien on ehdottomasti oltava sammutettuina (sininen valo ei pala), kun ne liitetään laturiin. Tietäen sen kuinka hyvin keskivertokuluttajat käyttöohjeita lukevat, on minulle herännyt epäilys siitä, että nämä rikkoutumiset johtuvat väärinkäytöstä. Mene ja tiedä... Sensor bar:ssa on siis IR-ledit, jotka remotessa oleva IR-kamera näkee. Lasinen taso luultavasti heijastaa ledien peilikuvan, jolloin remote näkee kahden sijasta neljä pistettä. Häiriönsieto on remotessa saatu melko hyväksi, mutta jotakin värinöitä pointteriin voi heijastuksista tulla.
Jos tuon Sensor bar:n asentaa TV:n eteen, niin se pitää laittaa tason reunalle, eikä suinkaan syvyyssuunnassa TV-ruudun tasolle. Tällöin heijastuksia ei tule. Ihan kuin joku olisi hiljattain puhunut käyttöohjeiden lukemisesta...
Gigantin alesta tuli hommattua Wii ja nykyisellään sensor barin piuha ei yllä laitetelineeltä (johon siis Wiin sijoitan) telkkarille. Sensor barille tarkoitettua jatkopiuhaa ei saa kuin vajaana 2m:n versiona, kun tarve olisi n. kolmelle metrille. Kahden jatkopiuhan ostaminen kustantaisi melkein 20, joten se ei hirveästi kiinnosta. Siispä onko kellään tietoa tästä langattomasta sensor barista? Tekeekö tuolla oikeasti mitään, vai onko tuommoiset langattomat sensor barit vain kauheita patterisyöppöjä, jotka eivät toimi lähellekkään samalla tarkkuudella kuin alkuperäinen?
Itsellä käytössä Play-asiasta tilattu Datelin langaton sensor bar. Hyvin on toiminut, tarkkuudesssa en ole suuremmin huomannut moittimista. Kyseinen laite syö sisäänsä nelja AAA paristoa ja melko pitkään ne ovat kestäneet ainakin omassa käytössä eli ei ole tarvinut koko ajan pattereita vaihdella. :thumbsup: Edit: Sensor bar 2 metriä leveän screenin alla ja noin 2.5-3 m:n päästä tulee Wiitä pelailtua. -Antti-
Lisää kuulumisia: Sanyo Eneloop -laturi ja neljä akkuparistoa tuli hankittua valmiiksi, joten se homma on tältä osin selvä. Tuli tilattua myös ennakoivasti HeroGearilta GH3:sta varten sunburst-skin pelin mukana tulevaan Gibson Les Paul -kitaraan. Jopa itse Wiille tilasin DecalGirliltä hillityn mustaa ja (sinertävän) valkoisen sävyjä omaavan skinin. Toki Wii itsessään on nätti, mutta en vain oikein omaan sisustukseeni näe valkoista Wiitä sopivana osana... Jaahas, tässä voi kyllä tulla sitten itse konsolin hankinnan jälkeen pieni tänkapå, jos sensor bar tosiaankin pitää sijoittaa ihan mustalasisen AV-tasoni reunalle. Nimittäin silloinhan varmaan sen kaapeli jää häiritsevästi siihen esille. No katsotaan... Nykonin sensor barin varmaan ostan, jos langaton versio pitää ostaa (sillä käsittääkseni on paras maine). Ensi kuussa olisi tosiaan sitten edessä itse konsolin osto, ja onhan siihen jo aikakin, kun noita lisävarusteita on tullut tilailtua jo liiaksikin. Oululaisesta peliliikkeestä sen tod. näk. ostan siihen 249 euron hintaan. Vai saikos Gigantista ihan livenäkin sen sillä 239 eurolla mitä netissä siitä pyytävät? No toisaalta tuskin kannattaa ihan kympin takia siirtää ostopaikkaa (etenkin jos on mahdollista saada "pakettihinta" jos samalla ostaa esim. pelejä).
Kun ei tuollaista laturia ole, saati tule (kun AA akkuja ja latureita on jo aika kasa), niin heräsi kysymys miten ohjain sammutetaan? Onko tuossa akkupaketissa joku erillinen virtakytkin? Vai onko multakin mennyt manuaalin luku niin vauhdilla, että tuollainen sammuttaminen ei ole jäänyt mieleen...:thumbsup: Tässä ei ilmeisesti kuitenkaan tarkoiteta sitä että ohjain menee automaagisesti virransäästötilaan hetken käyttämättä oltuaan?
Tämän viikon ajan on Gigantissa Wii 239. Viime viikonloppuna tulleessa Gigantin mainoksessa oli tuosta maininta. Tosiaan hyöty on aika marginaalinen, jos toisena vaihtoehtona on ostaa kaikki samasta paikasta yhtenä "könttänä" ja saada sille sitten paljousalennusta.
Wiin sammutus tai automaaginen. Ei ole mitään virtakytkintä. Itsellä ei ole ollut ongelmaa tuon kanssa, kun olen laittanut ohjaimet laturiin vasta Wiin sammuttamisen jälkeen.
Totta tuokin. Itsellä sensor bar on TV:n päällä ja etureunalla ohjeen mukaisesti. Yksi ongelma tuon sensor barin kanssa on ihmisten epätietoisuus, että se ei sisällä mitään sensoreita. Siinä on siis ainoastaan ledejä, jotka wiimotessa olevat _sensorit_ havaitsevat. Jotkut ovat käyttäneet jopa kynttilöitä TV-ruudun molemmin puolin sensorin sijasta. Kun ymmärtää mitä sensor bar tekee, niin osaa paremmin päätellä myös sen sijoittamiseen ym. liittyviä asioita. Parhaiten asian ymmärtää Wiin sensor barin herkkyysviritysmoodin kautta. Siinähän näkee tv-ruudulta suoraan sen, mitä wiimoten IR-kamera näkee.
ko sensor bar ei ole muuta kuin muutama infrapunalamppu eikä se siis tee muuta kuin lähettää infrapunavaloa minkä se remote vastaanottaa. Voit olla siis tarkkuuden suhteen suht luottavainen. edit: Minkä Jyrki juuri yläpuolellakin toteaa
Tuo oli kyllä tiedossa, että sensor bar on vain pari infrapunalediä tangon päissä, joiden tehtävä on näyttää tv-ruudun paikka wiimotellle. Tuli vain ilmaistua asiani väärin, eli tarkkuuden sijaan tarkoitus oli kysyä tehosta. Loppupeleissä langattoman ja langallisen sensor bar:in ero on vain se, haluaako vaihdella pattereita tai vastaavasti sitten kompastella johtoihin. Langallisessa versiossa luulisi tosin olevan hieman enemmän tehoa, eli wiimotea voi käyttää kauempaa kuin mitä langattomalla sensor barilla? Kuinka iso tämä ero sitten käytännössä on, niin sen haluaisin tietää. Mainittakoon, että etäisyys "pelipaikalta" telkkarille on minun tapauksessani n. 3m. Tuommoisella etäisyydellä ei ongelmia syntyne? Kiitos kuitenkin vastauksista. Luulen, että päädyn joko langattomaan sensor bariin tai pariin kappaletta jatkopiuhoja...
Tätä virheluuloa varmaankin edesauttaa tuo nimitys "sensor bar". Senhän pitäisi olla "led bar", ja wiimote olisi "sensormote". :thumbsup:
Enpäs päätynyt kumpiinkaan, vaan tyhmänrohkeana katkaisin sensor barin johdon poikki ja kolvasin tarvittavan määrän piuhaa väliin. Toimii kuin junan vessa. :thumbsup: Jos itse haluatte kokeilla, niin varoituksen sanana, että sensorbarin vakiopiuha on melkoisen epämääräistä. Katkaistuani johdon luulin jo hetken, ettei siihen voi liittää piuhaa laisinkaan, sillä kuoren sisällä on vain kaksi ohuen ohutta paljasta johtoa kieputettuna vielä ohuemman narun kanssa yhteen nippuun. Näytti siltä, että johdot olivat menneet oikoseen, mutta niissä on näköjään jonkin sortin suojalakka, mikä estää oikosulun. Tämän totesin perus "piippa"-mittarilla. Hermothan tuossa kolvaillessa meinasi kyllä mennä, mutta lopputuloksesta tuli kutistesukalla viimeisteltynä ihan siisti ja sitäkin toimivampi. Säästyipähän sekin vajaat 15, mikä olisi mennyt noihi lisäkilkkeisiin. Seuraavaksi jäänkin odottelemaan Twilight princess:in ja rgb-kaapelin saapumista postiin. :love: