Luulenpa että tuo on semmoinen viiden jakson mittainen tiivistelmä missä näytetään matka alusta loppuun asti. Muistaakseni tuommoinen versio on tullut jopa joskus telkkaristakin...
Jep, ja pitäähän muistaa että itse Douglas Adams on ollut käsikirjoittamassa Tohtori Sykeröä. Joten Sykerö dvd setin ottaisin huomattavasti ilosemmin mielin vastaan, kuin Willy Fogin =) Ei niin ettei Willy Fog rulettaisi, mutta...:thumbsup:
Jepu, tulihan tuo mun lätty viimeinkin tuolta Playsta. Levyllä on viisi ensimmäistä jaksoa ja menuissa komeilee lupaavan tuntuinen teksti "Volume 1", eli näitä on odotettavissa lisääkin *HAPPY* *HAPPY* *JOY* *JOY*
Jos joltain on jäänyt unohduksiin niin volume 2 on ilmestynyt. Kolahti eilen postiluukkuun sisältäen episodit 6-10 Tulisi loputkin vaan äkkiä niin saisi tuijotella putkeen nuo kaikki! Playstä irtoaa 5.99£ tuo volume kakkonen joten ei ole hinnalla pilattu! :thumbsup:
ei valitettavasti, mutta ainakin minä olen tähän mennessä pysynyt ihan ok kärryillä eli puhe ei ole maailman vaikeinta.
Eilen Jumbon citymarketissa huomasin, että hyllyyn oli ilmestynyt tällaiset: Willy Fog -Maailman ympäri 80 päivässä Willy Fog -Matka kapteeni Nemon kanssa Willy Fog -Matka maapallon keskipisteeseen Tässä on vain sellainen juttu, että nämä ovat niitä 75minuuttisia koosteita noista jaksoista. Eli TODELLA pahasti leikeltyjä :weep: :weep: :weep: Olin jo niin innoissani, että nyt saan nämä suomenkielisinä lätyille. Nyt tarvitsisi saada kaikki Willy Fogeista kiinnostuneet asialle ja lähettää Panvisionille toivomuksia, että onko mahdollisuuksia saada nuo julkaisut täysmittaisina Brittien tyyliin (tosin siellä vissiin vasta tuloillaan 80 päivää, muut julkaistaa käsittääkseni sen jälkeen) En löytänyt mitään fiksua mailia panvisionille joten olisiko jollain inside tietoa tai muuten vaan sähköpostiosoitetta mistä oikeasti tavoittaisi jonkun tuolta panvisionin DVD-puolelta
Willy Fogia aloin taas miettimään niin samalla huomasin, että kohta saa Playsta taas täydennyt kokoelmaansa :love: Around The World In 80 Days Vol. 3 julkaistaa 26/04/04 eli sitten on jaksot 15 asti, pari levy vielä niin sitten voi katsoa pitkästä aikaa koko sarjan :king: Lähti ennakkotilaukseen
Tälläinen Pan visionin sivuilta löytyy(se vastaako Elina posteihinsa ei ole tietoa) : "Mikäli sinulla on julkaisulistojen suhteen kysyttävää, voit lähettää meille sähköpostia seuraavasti: Pelit ja lasten tuotteet Miika Vanhapiha miika.vanhapiha@panvision.com Elokuvat Elina Karhapää elina.karhapaa@panvision.com "
Ghiblillä ei ole tämän kanssa mitään tekemistä, tämä ei ole edes pre-Ghibliä. Sama mies kun nykyään tekee Pokémonia oli tämän kyseisen sarjan takana. Taidat sekoittaa tämän Sherlock Hound - TV-sarjaan... Oli vähän hankala löytää imdb:stä, mutta tässä on : http://us.imdb.com/title/tt0294002/
Muuten tulisi nuo brittiversiot hankittua, mutta kelpuuttanen vain ei-dubatun alkuperäisen espanjankielisen äänityksen, vaikka nuo olisivatkin hyvin tehty. Siinä Paspartoutkin on alkuperäisellä nimellään, Rigodon ...ja loistavaa; tässä kirjoittaessani löysinkin saksa-versiot, joissa näyttäisi olevan 4 puhuttua kieltä; mukaan lukien espanja: http://www.amazon.de/exec/obidos/AS...87509/sr=2-2/ref=sr_2_9_2/028-9436295-0450928 Englanninkielinen tekstitys olisi ollut vielä poikaa, mutta kaikkea ei voine saada Ja tuossa on ilmeisesti vain 3 jaksoa per DVD (78min).
Nyt Playn listoille on ilmestynyt Willy Fog In Journey To The Centre Of The Earth Vol 1, 2 ja 3. Tätä sarjaa ei ole taidettu näyttää koskaan Suomessa? Onkos kukaan tutustunut tähän, onko sarja yhtä hyvä kuin Around the World In 80 Days? Julkaisupäiväksi on merkitty 3.5.2004.
Sarja on valmistunut vuonna 1995 ja samana vuonna se myös tuli Suomen telkkarista, nimellä Matka Kapteeni Nemon kanssa. Tämä lyhennelty kasetti, mikä minulla on kädessä on vuodelta 1996, julkaisijana Sesam Junior. Takakannesta: B.R.B. Internacional, S.A. Claudio Biem Boyd. Itse sarja ei yllä alkuperäisen tasolle. Ihan viihdyttävä kuitenkin, mitä nyt muistelen. Kolmas osa, Matka maan keskipisteeseen oli muistaakseni tätä parempi. EDIT: Ohops, eli tarkoititkin juuri tuota Matkaa maan keskipisteeseen. Se on muistaakseni ihan jees. Mitkään teknistä tietoa siitä en tiedä. On tullut kuitenkin myös Suomen teeveestä. Minun moka, jälleen kerran. EDIT2: Keskipiste olikin toinen sarja, eikä kolmas.
Tulipa ostettua tuollainen willy fog -piirretty 6e:lla anttilasta. Jotain muistikuvaa kuitenkin tuosta on silloin kun se tuli tv:stä ja pystyy selkeästi toteamaan, että on uudestaan dubattu ja laulu on suomennettu uusiksi. Kysymys kuuluukin nyt, että: muistaako kukaan miten menee Maailman ympäri 80 päivässä piirretyn tunnarin sanat, tai miten se alkaa, tai edes jotain fraaseja..?
Ja tässä hiukan lisää: Maapallo mennään kiertämään, päivä 80 on aikaa seikkailuun. Kuinka aika riittänee, kun päivä pitenee ja maailma on suuren suuri. Lontoo, Havaiji, Hong Kong, ne pian nähty on ja Singapore. 90% varmuudella ovat nuo ovat ihan oikein. Taitaa siihen vielä jokunen lause jatkoa olla. En ole varma. Hmm vai uudestaan dubattu. No kuinkas tässä uudessa sanat sitten menevät vai onko noita tunnareita ollenkaan?
Tätä asiaa tuli itsekin metsästettyä männä vuonna... Tässä kutakuinkin oikeat alkuperäiset sanat. Seikkailu meitä kutsuu taas Herrasmies kun vedon lyö on kiire kilpaan Phileas Fogilla on työ kiertää maailma ja kotiin ennättää Minä olen Paspartou Ja minä Tico, ystävä Minä olen prinsessa Rakkaudessa kestävä Maapallo mennään kiertämään Päivää kahdeksankymmentä on aikaa seikkailuun Kuinka aika riittänee kun päivät lyhenee ja maailma on suurensuuri Lontoo, Havaiji, Hong Kong ne pian nähty on ja Singapore Kuinka pitkä onkaan tie kun juna meitä vie ja laiva elefanttikin Muutkin meitä seuratkaa Niin hauskuus jaetaan Hei, tule mukaan vaan Niin hauskuus jaetaan Tästähän on julkaistu ainakin yksi coveri toisilla sanoilla, jota kasetilta kuuntelin koko lapsuuteni niin että nuo alkuperäiset sanat unohtuivat totaalisesti.