Ostin viewsonicin vx-922 näytön Oulun gigantista. Sanoin myyjälle että verkkokauppa.fi myymälässä on kyseinen laite myytävänä 300eurolla eikä ole tarjoustuote, myyjä soitti sinne ja tarkasti asian ja möi näytön 295, kun gigantin hinta oli 359. Eli ei mitään valittamista.
Gigantin verkkokaupassa Canonin G7:n hinta oli noin viikko sitten 492, nyt hinta 626. Liikkeessä (Lahti) n.520
Doh, tänään sain viimein tuta noita gigantin super-tarjouksia. Viimeviikolla huomasin mainosläpykässä erinomaisesti hinnoitellun Canon Ixus S60:en. Uutta pokkaria ollaan vaille, joten kävin sitten (empä muista minä iltana) töitten jälkeen Vantaan saitilla. Klassinen myyjän odottelu, ja kun oma vuoro vihdoin tuli, niin yllättäen kameroita ei ollut varastossa. Myyjä kuitenkin jatkoi jotakuinkin näillä sanoilla: "Ensviikon tiistaina tulee, mutta niitä ei voi varata. Kannattaa tulla silloin käymään". Minulle jäi keskustelusta vaikutelma, että näitä 'rajoitetun erän' kameroita ei VIELÄ ole, mutta tulee. No, tänään taas kävin ja odottelin myyjää. Olin henkisesti varautunut, että kameroita ei ENÄÄN ole, mutta yrittänyttä ei laiteta ajattelin. Yllätys yllätys, nyt kyllä löytyi,mutta hinta olikin pompsahtanut ihan eri lukemiin. Myyjä vaisuihin kommentteihini totesi, että "Juu, se oli VIIMEVIIKOLLA tarjouksessa". Tähän sitten minä lakonisesti toteamaan, että en minä sitä tuolla hinnalla osta, kiitos. Ehkä muistan tämän tarinan opetuksen hetken, tai sitten en.
Todella ärsyttävää toimintaa. Toisaalta on hyvä että ihmiset kertovat näistä kokemuksistaan niin muutkin tietävät ja osaavat ainakin varautua siihen ettei hommat välttämättä mene ihan putkeen. Itse pyrin välttämään kyseisessä liikkeessä asiointia, omiakin kokemuksia on.
No mä ostin 30.12.06 gigantin verkkokaupasta tuon hintaan 282e. Eivät myyneet hämeenlinnan liikkeessä samaan hintaan, vaikka missään ei sanottu nettihinnan olevan eri kuin kauppojen. Nyt se hinta on nostettu 299e + 3e toimituskulut eli halvalla lähti, ei voi siitä valittaa.
Niin lukee, mutta nettikaupan (erikois)tarjouksissa lukee erikseen, että ne ovat vain nettikaupan tarjouksia.
Kerroin tuossa aiemmin siitä kuinka monen mutkan takana oli dvd-soittimen ostaminen Gigantista syksyllä ja sama tahti näyttää jatkuvan. Uudessa Gigantin mainoslehdessä kaupataan Philips 32PF5331 -taulutelkkua, tarjous voimassa 2-5.5. Tänään 3.5 ajattelin hakea telkun, mutta kokemuksista viisastuneena pyysin puhelimitse Gigantin valtakunnallisen asiakaspalvelun tarkistamaan löytyykö telkkuja Tampereen kauppojen varastoista. "Yllättäen" kummassakaan Tampereen liikkeessä ei ollut yhtään kyseistä mallia myynnissä. Just. Kysyin vielä ilkeyksissäni, että näkeekö asiakaspalvelun tyyppi onko tätä televisioita edes ollut liikkeissä yhtään kappaletta tarjousaikana, johon sain pienen arpomisen jälkeen vastauksen "on ollut, mutta niitä menee ja tulee joka päivä". Sain neuvon, että liikkeestä voi varata tuolla hinnalla kyseisen telkun maksamalla 10% hinnasta. Eli toisin sanoen saadaksesi tuotteen mainoksen tarjoushinnalla sinun täytyy maksaa siitä 10%:n varaussumma sokkona näkemättä tuotetta kaupassa livenä, odottaa ja toivoa parasta. Vähän samaan tapaan myytiin 80-luvun Neuvostoliitossa Ladoja. ----- Jatkoa: Nyt on sitten Gigantin liikkeessä käyty. Menin kysymään telkun varaamista, mikä ei onnistunut, koska myyjä ei osannut sanoa tuleeko laitteita enää vai ei. Myyjä kertoi myös, että kyseistä mallia on ollut kaksi kappaletta lähiaikoina myynnissä, lisäkappaleista ei toimitusvaikeuksien takia tietoa. Tätä kyseistä tarjouserää ei ollut kuitenkaan tullut yhtään (toisin kuin asiakaspalvelu väitti) Tampereelle, Hämeenlinnaan oli tullut yksi kappale Kysyinkin, että eikö ole hieman turhaa mainostaa tarjoustuotetta, jos sen toimittamisessa on vaikeuksia (tähän väliin huomio, että kysyin samaa telkkua kuukausi sitten Gigantista ja silloinkaan ei osattu sanoa tuleeko niitä enää toimitusvaikeuksien takia, kuitenkin jopa naapurin Mustan Pörssin myyjä tiesi kertoa, että Gigantilla on toimitusvaikeuksia Philipsin kanssa..) Yhtä kaikki myyjä sanoi, että tule alkuviikosta käymään uudestaan ja jos silloin ei ole kyseistä mallia tarjolla, niin he tarjoavat minulle vastaavaa samaan hintaan, esim. LG:tä tai Sonya. Veikkaan, että jälkimmäistä ei 699 Eurolla myydä, mutta saatan olla väärässä. Seuraan tilanteen kehittymistä innolla. Pitäisin ihmeenä, jos Philipsin vielä Gigsusta matkaani saisin.
ihan on pakko kysyä.. Kuin ihmeessä kerta toisensa jälkeen vielä palaat sinne uudestaan? ihanko vain nähdäksesi kuinka ne tällä kertaa mokaa.. joko sinulla ei ole elämää tai sitten ilosi ovat todella pienestä kiinni.. mitä muuten teet työksesi?
En yhtään ihmettele että ihmiset tilaa enenevissä määrin viihde-elektroniikan netistä kivijalkaliikkeiden sijaan. Tänään kävin Kuopion Gigantissa katsomassa vanhusten käyttöön Sonyn tarjouksessa olevaa 32" digitöllöä. Tarkoitus oli hypistellä laitetta siinä mielessä onko se helppo käyttää, mm. EPGn osalta jne. No, myymälässäpä ei olekaan kuin kaapelisignaali saatavilla, joten T-mallin töllöstä et sitten digikuvaa, EPGtä sun muuta pääse ollenkaan katsomaan. Hienoa. Myyjä kyllä tuputti auliisti satasen kalliimpaa Philipsiä jossa on paljon parempi kuva (lue suurempi kate), vaikka sanoin ettei kuvanlaadulla ole merkitystä, vaan hinta ja käytettävyys ratkaisee. Tietty Gigantissa on 30pv palautusoikeus, mutta yli 30km päässä liikkeestä asuville autottomille ihmisille palautus ei ole niin helppoa... Ilmeisesti Gigantilla ei ole siis varaa asentaa yhtä harava-antennia myymälän katolle T-mallin virittimiä varten. Samoiten kyselin perusmallin tallentavaa boksia töllön kaveriksi. "Joo on meillä täällä hyllyssä", myyjä vastasi. Laitteitahan siinä oli rivissä useita, ja kaukosäätimenkin sai jopa käteen tunnustelua varten. Telkkariin ei tietenkään bokseja ole kytketty jotta voisit kokeilla millaisia ne on käyttää / tarkastaa kuvan. Ei hyvää päivää, aivan sama on tilata tuotteet postimyynnistä tai verkkokaupasta, kun ei niitä myymälässä kuitenkaan pääse kokeilemaan. Ja verkkokaupassa ei tuputtava helppoheikki sentään hyökkää iholle. Ei todellakaan näin Gigantti! :hitme:
Kai kyse on vaan siitä, että saa henkilökohtaista tyydytystä nähdä miten suuri kauppaketju lupaa yhtä, mutta tekee toista. Kerta toisensa jälkeen. Aika säälittävää Gigantilta kyllä myydä tuotteita mitä ei ole kaupassa ollutkaan... mitä *sinä* teet työksesi? Oletko Gigantilla töissä?
Näin luvataan tilatessa: Tuote jonka paino jää alle 35kg tai TV:n koko on 37" tai pienempi toimitetaan 2-3 arkipäivässä kotiinkuljetettuna kaikkialle Suomessa. Tilasin ja maksoin 13.10. Vielä ei ole kuulunut mitään..
Vastasivat sähköpostiin ja nyt sitten vedettiin ihan piposta vastaus. Tuotetta on varastossa, mutta toimitusaika onkin 10-15 päivää. Se on varma, että en enää ikinä tilaa mitään gigantista. Mistä tahansa muualtapäin maailmaa saa nopeammin. :hitme:
Otetaanpas vähän uppia tähän kauppaan. Maksusta on nyt kulunut jo yli 3 viikkoa ja mitään ei ole vieläkään tapahtunut.
Kyllä tilausvahvistuksen pitäisi saapua sähköpostiin. Et ole kuitenkaan ainoa, joka on jäänyt ilman, sillä Gigantin verkkokauppa on tunnetusti ollut jo pitkään rikki: http://www.taloussanomat.fi/myynti/2009/03/26/omituinen-vika-piinaa-giganttia/20098090/135 Jotenkin tuo Gigantin verkkokaupan toiminta sopii erinomaisesti yhteen koko puljun ideologian kanssa: rahat otetaan heti pois, mutta tuotteen saamisesta ei ole mitään takeita. Järjestelmään ei välttämättä jää minkäänlaista merkintää koko tilauksesta, vaikka se on jo veloitettu...
Täytyy kyllä todeta, että moista kukkua ei ole tullut yhdenkään ulkomaisen nettikaupan kanssa. En ole edelleenkään saanut tilaustani. Maksu tapahtui 13.10. ja nyt on 9.11. Täytyy varmaan tehdä ihan kakku kun tilaus täyttää yhden kuukauden. :hitme:
Liitytäänpä tänne joukkoon ihastelemaan Gigantin toimivaa palvelua. Tilasin verkkokaupasta tuon Transformers 2:sen ja maksoin verkkopankin kautta, no eipähän tullut tilausvahvistusta ja tuote on edelleen ostoskorissa. Mites muilla on nuo valitukset kyseisen ongelman kanssa onnistuneet? Eikä mennyt kovin hyvin tuo myymälästä noudettavaksi tilattujen leffojenkaan toimitus. Tiedoissa näkyy, että kaikki on lähetetty myymälään, noh myymälästä ei kuitenkaan niitä löydy. Taitaa Gigantin sisäinen tavarantoimitus toimia jopa Itellaa hitaammin. :OI
Täytyy varnaan koputtaa puuta (kop kop) kun nyt on yllättävää kyllä pari kertaa mennyt Gigantin verkkokauppaostokset ihan niin kuin pitääkin. Leffa on tullut parissa päivässä tilauksesta. Luottokortilla olen aina maksanut ja tilausvahvistus napsahtaa samantien postilaatikkoon. Verkkopankkia en ole kokeillut.