Youtube

Keskustelu osiossa 'Streaming-palvelut' , aloittajana Merkitty, 04.08.2023.

  1. Merkitty

    Merkitty Uusi jäsen

    Liittynyt:
    20.02.2022
    Viestejä:
    60
    Saadut tykkäykset:
    29
    En löytänyt tämän aiheen tiimoilta keskustelua. Enkä nyt ihan varma ole, meneekö tämä oikean aihealueen keskusteluihin. Mutta siis asiaan. Eli Itchy Boots tubettajaa on tullut seurattua jo pitkään.
    Joskus enempi, joskus vähempi. Mut siis miettii noita vanhoja matkailuohjelmia takavuosilta.
    Vaikka ny Folke Fest, niin kyl nää uudet matkailutubettajat ovat pistäneet noi TV-matkailijat romukoppaan
    jo aika päiviä sitten. Nyt Itchy Boots on jo 7 kaudella omissa matkailuissaan maailman joka kolkalla.
    Aiemmin liikkuva kuva oli se mikä näissä vielä tökki pikselilaadulla. Varsinkin isompien ruutujen
    kohdalla. Mut tänä päivänä saat nauttia kristallinkirkkaasta kuvasta tämän viimeisen kauden kohdalla
    90 tuuman ruudustakin. Kyl kelpaa Marokon matkailua ihmetellä, ku nää ei oo mitää käsikirjotettua paskaa
    mitä moni vanha matkailuun liittyvä ohjelma ennen oli. Aitoja kohtaamisia, aitojen ihmisten kanssa. Nautittavaa nojatuoli matkailua. :)
     
    nepa tykkää tästä.
  2. bluesmood

    bluesmood Käyttäjä

    Liittynyt:
    21.11.2013
    Viestejä:
    486
    Saadut tykkäykset:
    31
    Mitä itsekin tämän kesän ajan olen aktivoitunut pelaaman retropelejä paljon, niin yksi ja mikä vähän samaa ikäluokkaa itseni kanssa on, "Tasoloikka-Petri", mitä profiilissa pelaavat illanvieton yhteydessä välillä pulllosta kirkasta ottaen "NHL 94 -Lahden mestaruusfinaali" -video.

    En ole ainut 1990-lopun jumissa ollut aikalsieni nettiin yöt ja päivät, ketä päätynyt myöhemmällä iällä lopulta koulutuksen kautta ammattilaiseksi, tai muutoin tajuaa "Penan" ja "Petrin" sekä "Sepot" ja vastaavat hämärtyneine ja sumean logiikan merkityksineen jossain muodossa. Meitä on muitakin saman ikäpolveni edustajia tullut netissäkin vastaan, ja reaalielämässä, kenellä huumori synkkaa joidenkin tällaisten piilotajuisten merkitysten oivaltamisesta kollektiivisesti jutut jaettun tilannetajun ja tilanteen salliessa jutun sopivksi.
     
    Viimeksi muokattu: 04.08.2023
    Mediggo tykkää tästä.
  3. Moderaattori

    Moderaattori Ylläpito Ylläpidon jäsen Ylläpito

    Liittynyt:
    27.08.2019
    Viestejä:
    692
    Saadut tykkäykset:
    265
    Täysin AI:n avulla toteutettu traileri Wes Andersonin & Aki Kaurismäen kuvitteellisesta The Kalevala -yhteistyöelokuvasta.

     
  4. bluesmood

    bluesmood Käyttäjä

    Liittynyt:
    21.11.2013
    Viestejä:
    486
    Saadut tykkäykset:
    31
    En halua mainostaa omia videoitani, enkä saa niistä enkä mistään toiminnastani netistä rahallista korvausta toimin täysin epäkaupallisesti, mutta mitä vastasin, että Youtubessa hyvä retropelailu -pseudonyymi "Tasoloikka-Petri", niin syksyn saadessa 2023 mitä kesäni vietin aika pitkälle muistan tämän kesän illat ja osittain yöt retropelien parissa viettäneenä, niin ajattelin koostaa videoita joistain mieleenpainuvimmista pelikokemuksistani.

    Aloitin eilen "Retroseppo" -sarjan ensimmäisen tuotantokauden julkaisun Youtubessa kanavallani, ja tänään julkaisin toisen osan kyseisestä sarjasta. Jatkuvuuden periaatteella sarjan ensimmäisen kauteni jaksoja on vielä julkaisematta.

    Miettisin vastinetta "Tasoloikka-Petri" -tyylistä, niin mitä Retro-Seppo, Seppohn on seppä, mitä tähän Kalevala - teemaankin liittyy, mikä on tärkeä teos, itsenäinen omillaan seieova ajan kestävä laitos, niin tuo "Retro-Seppo", ei näyttänyt kukaan käyttäneen Youtube-videoissa sitä nopealla haulla, niin minä aloin käyttämään pseudonyyminä sitä tässä videopelailu-sarjassani.
     
  5. KILLPATRICK

    KILLPATRICK Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    28.01.2010
    Viestejä:
    6 511
    Saadut tykkäykset:
    1 229
    Tasoloikka olisi hyvä bändin nimi.
     
  6. bluesmood

    bluesmood Käyttäjä

    Liittynyt:
    21.11.2013
    Viestejä:
    486
    Saadut tykkäykset:
    31
    Melkein 100-varma olen, että sellainen on olemassa jo ollut iät ja ajat aivan varmasti. Kaikenlaisia harrasteprojekteja ja omaksi iloksi porukoita soittoryhmiä on, mitkä nyt ei välttämättä koskaan missään sillä tavalla "suuren" yleisön tietoisuudessa esiinnykkään, mitä koulutetulla, itsensä ja perheensä elättävällä jazz-pianisti Iiro Rantalallakin on käsittääkseni jokin harrasteprojekti "Iiron Maiden". Niitä on kaikenlaisia.
     
  7. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 462
    Saadut tykkäykset:
    780
    Olen tykännyt katsoa Youtube-kanavia, joilla reagoidaan elokuviin ensimmäistä kertaa. Olen huomannut, että monet näistä kanavista ovat "siirtyneet" reagoimaan sarjoihin elokuvien sijaan ainakin osittain. Suurin osa noista sarjoista ei kuitenkaan minua kiinnosta, enkä ole niitä edes itse nähnyt (tuoreita stream-palveluiden sarjoja). Kysyin sitten itseltäni, mikä on minulle tärkein TV-sarja ja vastaukseksi annoin itselleni tietysti The X-Filesin*. Tuohon sarjaan ei moni ole iskenyt kiinni, mutta löysin sitten Jules Reacts-kanavan ja aika urakalla olen käynyt filuja läpi (kolmannella kaudella mennään). Näissä reaktiovideoissa on jännä nähdä ihmisten reaktioita itselleen tuttuihin asioihin. Sitä tavallaan myötäkokee asioita ensimmäistä kertaa.

    * Classic Doctor Who on periaatteessa filujen kyljessä jakamassa ykköstilaa täysin erilaisena sarjana (täydentävät toisiaan).
     
  8. bluesmood

    bluesmood Käyttäjä

    Liittynyt:
    21.11.2013
    Viestejä:
    486
    Saadut tykkäykset:
    31
    Itselläni on noiden ensireaktio-videoiden osalta olen enimmäkseen katsonut jonkin verran musiikin merkkiteosten, ajattomien klassikoiden osalta, mitä musiikkikappaleidenkin osalta on noita ensireaktio-videoita paljonkin julkaistu Youtubessa. Niitä on ihan mielenkiintoisiakin siinä määrin, mitä itselläni tämä musiikkiharrastus ollut koko ikäni, niin miten eri tavalla ihmiset sitten reagoivat ja aivan eri tavalla, mitä itse nykyisin jäsentää joitain niitä kappaleita.

    Varmaan siinä on sama idea noissa elokuvien/sarjojen ensireaktio-videoissa, miksi ne on niin suosittuja myös. Itselläni tosiaan mitä ääni on kuvaa tärkeämpi, niin musiikin osalta itselläni sama, mitä "71 dB." sinä katsot pääasiassa noiden tunnettujen tv-sarjojen ja elokuvien ensireaktiovideoita.
     
  9. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 462
    Saadut tykkäykset:
    780
    Kyllä meikäläinenkin katsoo silloin tällöin reaktiovideoita musiikkiin. Aika jänniä ovat esim. ensireaktiot Autechren musiikkiin sellaisten henkilöiden toimesta, jotka eivät kuuntele elektronista musiikkia ylipäätään kovinkaan paljon, Autechren musiikki kun on liian omituista ja vaikeatajuista monelle konemusiikin ystävällekin. :p
     
  10. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Uusi suomalainen talvisotaelokuva Kollaan karjut on nähtävillä:



    En ole vielä katsonut, mutta kunnioitettava suoritus 14-17 -vuotiailta pojilta.
     
    nepa tykkää tästä.
  11. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 197
    Saadut tykkäykset:
    1 331
    Voisi toki opetella yhdys sanat, kun kirjoittaa noita kuvauksia. Mutta hienoa, että tuollaisia tehdään. Tulevia Hollywood-ohjaajia? :)
     
  12. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    ^Kiinnitin samaan huomiota. Se on se lappeen Ranta nykyään aikuisillakin yleistä.
    Täälläkin näkee kaikenlaista: kirjoitetaan Suomalainen, Lokakuu ja Tiistai keskellä lausetta.
     
    KILLPATRICK ja nepa tykkäävät tästä.
  13. KILLPATRICK

    KILLPATRICK Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    28.01.2010
    Viestejä:
    6 511
    Saadut tykkäykset:
    1 229
    Pahoillani. Olen varmaan yksi näistä. Mitään selitystä minulla ei ole näille yhdyssana jutuille.
     
    ISPF3.4 tykkää tästä.
  14. vps358

    vps358 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    4 774
    Saadut tykkäykset:
    492
    Terve tuloa Muste kalat ja Kaste madot herne keitolle.

    T: Vesku
     
  15. Hippo

    Hippo Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    28.07.2004
    Viestejä:
    2 329
    Saadut tykkäykset:
    283
    Turkkanen sentään, menivät lopettamaan Premium lite palvelun. Sillä pääsin eroon mainoksista 6,99e/kk. Nyt sitten pitäisi tilata Premium palvelu 11,99e/kk. joka sisältää itselle täysin turhan Youtube music palvelun. No eipä tuo korotus montaa euroa ole, mutta harmi se on pienikin harmi. Ja vain ajan kysymys koska tuo nousee jonnekin 15-16 euron tienoille.
     
    nepa tykkää tästä.
  16. bluesmood

    bluesmood Käyttäjä

    Liittynyt:
    21.11.2013
    Viestejä:
    486
    Saadut tykkäykset:
    31
    Omasta mielestäni Firefox-liitännäinen Ad blocker Ultimate (ilmainen lisä-osa laajennus selaimeen) tehoaa aika kiitettävästi noiden mainosten osalta. Tai sitten vain päädyn katsomaan Youtubesta videoita sen mitä katson sieltä ylipäätään profiileista, joiden haltijat eivät ole mainosjulkaisu-diiliä tehnyt.

    Ärsyttävimmät kanavat on niitä, joissa kesken videon tulee mainoskatko.
     
    Mediggo tykkää tästä.
  17. Hippo

    Hippo Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    28.07.2004
    Viestejä:
    2 329
    Saadut tykkäykset:
    283
    ^Katselen tuubia yleensä telkkarista AppleTV:n kautta, joten noista selainlaajennuksista ei ole paljoa iloa.

    Ohhoh, kohta menee 300 tilatun kanavan raja rikki
     
  18. Burkitsville

    Burkitsville Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    15.06.2010
    Viestejä:
    4 250
    Saadut tykkäykset:
    1 045
    Eihän näitä pitäisi edes katsoa, kun tietää, mitä moinen tekee köyhän keräilijän itsetunnolle. Ei jumalauta, taidan vetää töpselin seinästä koko harrastuksesta...


     
  19. Molle

    Molle Sore wa himitsu desu Tukijoukot

    Liittynyt:
    27.03.2000
    Viestejä:
    1 093
    Saadut tykkäykset:
    68

    Adam Curtisin "The Century of the Self" kokonaisuudessaan. Yksi parhaista dokkareista, mitä on tullut eteen.