22.8. tilatuista kolmesta CD-levystä yksi ei ole vieläkään tullut. Sivuilla saatavuus ollut toki koko tämän ajan "Usually dispatched within 3 days". :grr:
No pitihän sen joskus käydä, Zavvista saapui BD kannet hajonneena :weep:. Yhteys asiakaspalveluun antoi nopeasti palautusosoitteen: "Please return this to us via the freepost address below and we will be happy to send you a replacement. ..." ja viestin: "When returning your item please obtain a proof of postage which is provided free of charge from your local post office. This covers your item on its return to us." Millainen todistus postituksesta pitää pyytää? Onko jollain kokemusta vastaavasta tapauksesta? Mitään kuluja ei ilmeisesti asiakkaalle tule?
Kohtalontovereita ollaan, sillä täsmälleen sama tilanne sattui minullekin tänään, kun Bond-BD:n paketin avasin. Itsekin mietin tuota "proof of postage" kohtaa ja ystäväni google auttoi minua sen verran, että ilmeisesti kyseessä olisi siis todistus siitä, että paketti on matkaan pistetty. Onko kyseessä siis tämä postikulukuitti jne., jonka saa kun maksaa ne UK:hon toimitukset? En sitten tiedä saavatko ne Zavvissa mitään tolkkua irti suomalaisesta kuitista mutta kuitenkin. Toinen vaihtoehto on tietenkin se, että tuo "proof of postage" neuvo koskee lähinnä oman maan toimituksia ja ulkomaiden systeemit (jo kielellisistä syistä) ovat eri asia -> ei tarvi sitä sisällyttää palautuskuoreen. Itse nyt aion kuitenkin sisällyttää kuoreen myöskin sen toimitusmaksukuitin. Ikäväähän tuollainen on, kun pitää kuori kiikuttaa aukinaisena postiin ja siellä alkaa sitä teippailemaan kiinni. Ei Play.comiin palauttaessa koskaan tällaista tarvinnut tehdä -- eikä varmaan Zavviinkaan siis, mutta better safe than sorry.
Postista saat kuitin joka pitää laittaa paketin sisään.Tämän olen joutunut tekemään ainankin 5 kertaa jo alkuvuodesta
Okei. Mikähän järki tuossa on? Tietenkin siitä Zavvin päässä nähdään se postikulujen suuruus (kai sieltä korvataan nekin, kun kyse on rikkinäisestä tuotteesta), mutta käytännön kannalta tuo ei ole kiva ratkaisu.
OK, menen postiin siis paketti sulkemattomana. Kiitti tiedoista ElvisThePelvis ja Picard :thumbsup:. Topicille "(Rikkinäisten) levyjen palauttaminen nettifirmoihin (Play, Zavvi, Hut, Amazon UK jne.)" olisi selkeästi käyttöä, kun ei taida kaikille liikkeillä mennä ihan saman kaavan mukaan. Ei tarvitsisi kaikkien arpoa erikseen miten menetellä. Toki menettelytavat voi muuttua, mutta sitten vain päivitellään ohjeita.
Niin no, onhan näitä asioita kätevä kysyä ihan näissä nettifirmojen omissa ketjuissa, koska silloin ainakin kaikki asiasta mahdollisesti tietävät todennäköisemmin lukevat kysymyksen.
Rikkinäinen tuote pistetty takaisin menemään. Postimaksuja tuli 2.15 euroa ja ko. maksun kuitin sujautin kuoreen. Postissa piti laittaa vielä eräänlainen tullilappu, koska kuori menee EU:n ulkopuolelle (Guernseyn saaret).
Voi voi... En ollut vieläkään saanut tietoa palautukseni tilasta, joten kyselin Zavvilta asiasta. Siellä ei oltu ilmeisesti edes saatu kyseistä lähetystä vielä ja pyysivät lähettämään kopion "proof of postagesta". No eihän sitä tietenkään minulla ole, kun sen ainoa kopion työnsin kuoreen maksettuani postituskulut. Palautin Bondin siinä samassa kuoressa missä se tuli (postivirkailija teippasi sen kiinni) ja laitoin päälle printattuna sekä palautusosoitteen että oman osoitteeni. Tosin olin laittanut ne väärinpäin ja postivirkailija sitten veti ruksit oman osoitteeni päälle (ettei virkailijat vahingossakaan kiireessä laita sitä takaisin minulle tulemaan). Postivirkailija aluksi sanoi, että Zavvin osoitteessahan ei ole maamerkintää , mutta kun selitin, että Guernsey on ihan paikka, niin hän tarkisti asian ja hyväksyi sen. No, tästä tulee n. 15 euroa sitten takkiin, jos kuori on kadonnut. Tietenkin mieleen jäi postikäynnistä sekin, että virkailija jäi lähtiessäni teippailemaan kuorta (tarjoutui auttamaan), mutta tuskin hän sitä kautta olisi ollut vohkimassa sitä -- kyse oli kiltistä ja mukavasta vanhemmasta rouvashenkilötä (tietenkin mieleen tulee Dumb and Dumber tästä mutta... ).
Minulla on sama ongelma Thehutin puolella, 29.10. takaisin lähettämäni väärä tuote ei ole ilmeisesti tullut perille sinne kun ei ole korvaavaa laitettu vielä tulemaan, pistin äsken kyselyä, saa nähdä mitä vastaavat. Voi olla että olisi ollut syytä laitaa Guersey viimeisesksi tuon numero/kirjainsarjan sijaan.
Kyllä noihin ulkomaan postituksiin pitää maa laittaa. Guernseyn tapauksessa 'Channel Islands', löytyy ihan postin ohjeista. Löytää kyllä perille UK:lla tai ihan miten olette laittaneetkin, kestänee varmaan vaan pitempään kun joku joutunee käsin tutkailemaan että minnekäs tämä paketti..
Tarina sai onnellisen päätöksen, kun juuri äsken oli sähköpostiini tullut Zavvilta ilmoitus, että palautus on prosessoitu ja hyvitetty (luottokorttitapahtumissa tämä näkyy ilmoituksen mukaan viiden päivän sisällä).
Olen tilannut kymmeniä kertoja eri firmoista ja nyt ensi kertaa paketit kadoksissa , lähetetty 6.11 yksi Bluray ZAVVISTA ja ei tullut perille ja hauskaksi tämän tekee se että samaan aikaan tilaus AMAZON.UK paketti jossa 4 BLURAY leffaa samassa paketissa lähetetty 13.11 ja myös se ei ole tullut perille ja yleensä ne on tullut n. viikossa ainakin mulle. Voi itku , mitä pitäisi tehdä ?
Nyt on joulukiire (ihan noin läheltä seuraavana voin sanoa, että se on loka-tammikuu välillä) kansainvälisessä postissa, että en itkisi perään ennen kuin kuukauden-puolentoista päästä... Itselläni tuli viime vuonna yksi kirja kolmatta kuukautta, mutta selitysenä se, että se lähti joulun aikoihin matkalle. (Hauskinta tässä oli se, että ehdin saamaan 100 000kpl:n uniikkipainoksen loputtua kirjasta rahat takaisin kun valitin Amazonille (ko. painos oli ehditty ennakovaraamaan suht kokonaisvaltaisesti) ja vähän tämän jälkeen kirjanjärkäle saapui postiin. :thumbsup
Onkohan täällä liikkeessä jotain ruuhkaa, kun tilaus on vieläkin Awaiting Despatch tilassa? Sivujen mukaan, kun sitä pitäisi saatavillakin olla. Eilen tilasin blahdvd ja se oli jo tänään postitettu.
Minäkin otin sitten hyvityksen siitä kadonneesta palautustuoteesta mutta eivät näemmä palauta £0.99 postimaksua, vain tuoteen hinnan. Postissa hukkuneen levyn postimaksuja €2.15 eivät myöskään korvanneet, sitä kuittia postimaksusta ei olisi kuulemma saanut samaan kuoreen laitaa levyn kanssa joka menee varastolle, vaan lähettää erikseen asiakaspalveluun eri osoiteeseen. :hitme:
Itsellä vaihtoon lähti rikkinäisten kansien takia Day Of The Dead [Blu-ray],Total Cost £4.44. Lähetin levyn ja laitoin ohjeiden mukaisesti mukaan postista saamani todistuksen/kuitin lähetyksestä (proof of postage). Maksukuitin skannasin ja lähetin todisteena Zavville. Laitoin viestiä, että haluaisin täyden palautuksen postimaksusta (2.55). Vastaus oli: "I will now process your replacement request has been received and has been passed to the relevant team. This will be actioned as promptly as possible. You will receive an e-mail to confirm once your replacement has been processed." Mitään mailia ei kuulunut, joten kysyessäni uudelleen onko rikkinäinen levy saapunut, kerrottiin, että on ja uusi levy on lähetetty 02/12/09. Mitään mainitaa postikulujen palautuksesta ei viestissä ollut. Odottelen ja kerron saanko postikulut kokonaisuudessaan/ollenkaan takaisin. Jos en, prosentuaalinen hinnannousu on kova Olisi kannattanut ostaa ehjät kannet itse. Outoa, että ilmoittivat gastonille, että maksukuitti pitäisi lähettää eri osoitteeseen. Picardin mukaan: "Postista saat kuitin joka pitää laittaa paketin sisään.Tämän olen joutunut tekemään ainankin 5 kertaa jo alkuvuodesta". Saitko Picard maksamasi postimaksut takaisin?
Kuinkas Zavvin postitusajat ovat nykyään pitäneet? Lueskelin vanhoja postauksia, jossa esim. Elvisthepelvis mainitsi ajaksi 5-7 päivää. Itsellä on ollut tilaus Bourne trilogystä 30.11 asti sisällä, vieläkin "waiting for stock pick". Vahvistusmailissahan on mainittu arvioiduksi postitusajaksi 4.12, joten nyt ollaan jo se ylitetty. Odottavan aika on pitkä ja hieman kauhulla odotan jouluruuhkien aiheuttamaa viivettä postin osalta.. Ovatko muut tuon Bournen tarjouksen käyttäneet saaneet levynsä?
Minulle tuli Zavvilta 3.12. klo 23:46 viestiä, että Bournet on lähetetty. Toistaiseksi boksi ei ole vielä tullut, mutta onhan tässä vielä aikaa ennen kuin tuosta ed. mainitusta aikataulusta ollaan jäljessä. Tietenkin kannattaa muistaa, että varmaan noihin Bourne-bokseihin tuli minun ja vain minun ansiostani D) aikamoinen ryntäys. Varmaan niitä on aika paljon mennyt ja varmaan ovat joutuneet tilaamaan niitä lisää. Itse pistin Bournet tilaukseen minuutin sisällä siitä, kun ko. tarjouksen sisältävä Mega Monday -viesti meiliini saapui. Varmaan sinä laitoit tilauksen sisään myöhemmin.